תהילה שמיר: כנגד כל הסיכויים – הצלחתי

תהילה שמיר-אופנה
|

תהילה שמיר מייסדת ומנכ"לית משרד יחסי ציבור – "שמיר תקשורת". בראיון לנועם שקד שופכת שמיר אור עלה התעשייה שמצעידה קדימה מותגים ועסקים. שמיר: "עסק שמחליט לוותר על המקום שלו בפייסבוק ובאינסטגרם מוותר בין היתר על התקשורת מול לקוחותיו ופוגע במוניטין הדיגיטלי שצריך להיות לכל מותג ב-2021"



תהילה שמיר, מייסדת ומנכ"לית "שמיר תקשורת", התחילה את הקריירה בגיל צעיר כשדרנית ברדיו-צפון עם תוכנית שבועית שעסקה במוסיקה ובידור. בנוסף כתבה במגזין אופנה ולייף סטייל. שאיפתה הייתה להתברג בתעשיית הטלוויזיה, אולם לאחר הפקת האופנה הראשונה שעשתה הבינה את החשיבות והתפקיד של יחסי הציבור בהצלחת כל הפקה. תובנה זו הביאה אותה להחלטה לעזוב את תחום ההיי טק המפנק ולפתוח משרד יחסי ציבור משלה, ומאז היא רק שועטת קדימה.

האם לדעתך תעשיית האופנה בארץ תצליח להתגבר על השנה הקשה שעברה עליה? כמה זמן ייקח לחברות האופנה לצאת מהמשבר, אם בכלל?
"בהחלט, אין לי ספק. המוח האנושי מטבעו שוכח ועובר הלאה, החיים חזקים יותר מהכל והינה, עובדה שמרגישים את החזרה לשגרה. רשתות האופנה הגדולות והקטנות יותר הצליחו להרוויח לא מעט בתקופת הקורונה מסיבה אחת, שאתרי האונליין היו בשיא, כך שלא בהכרח כל חברות האופנה הפסידו – היו גם מי שהרוויחו מכך לא מעט."

תהילה-שמיר-חדשות-האופנה
תהילה שמיר. צילום: אילן סימן טוב

בין הפרויקטים שלך נמנים גם לא מעט עמותות וארגונים חברתיים, כמו "אחת מתשע" ו"עלם" לנוער במצבי סיכון.  יש משהו שונה בתחושת הסיפוק בעבודה עם ארגונים כאלה שלא קיימת בעבודה עם חברות עסקיות?
"הסיפוק שלי הוא אדיר מכמה סיבות. אני עושה את מה שאני אוהבת ומצליחה לקדם ערכים חברתיים ולשלב בין השניים. לתקשורת ולרשתות המדיה יש כוח השפעה מאוד גדול על כולנו. בתור מי שעומדת מאחורי הידיעות שיוצאות לתקשורת והקמפיינים ברשת, אני מבינה את הכוח העצום שיש לי בידיים והיכולת שלי להשפיע. כשמדובר במסרים כל כך חשובים וערכיים זה ממלא אותי בתחושת סיפוק שאין בפי את המילים לתאר."

איך את רואה את תפקיד המדיה החברתית היום בבניית מותג? אפשרי בכלל לבנות מותג ללא נכסים דיגיטליים: פייסבוק, אינסטגרם?
"אנחנו נמצאים בעידן שבו אינסטגרם ופייסבוק הפכו להיות תעודת הזהות וחלק בלתי ניפרד מהמוניטין והתדמית של כל מותג, ולכן יש להם חשיבות גדולה מאוד. נכסים דיגיטליים הם דרך מצוינת לתקשר עם קהל הלקוחות ולהעביר להם מסרים. עסק שמחליט לוותר על המקום שלו בפייסבוק ובאינסטגרם מוותר בין היתר על התקשורת מול לקוחותיו ופוגע במוניטין הדיגיטלי שצריך להיות לכל מותג ב-2021."

תהילה-שמיר-כתבות-אופנה
תהילה שמיר. צילום: רון שושן

מה התכונה החשובה ביותר שנדרשת לדעתך מאיש יחסי ציבור טוב?
"עקשנות. עקשנות. עקשנות."

מהם  כללי הזהב הבסיסיים לכל עסק, בייחוד בתחום האופנה, שרוצה למנף עצמו?
"להאמין במוצר, לפעול במקצועיות, יושרה, התמדה, להעריך כל לקוח ולהשקיע בפרסום וביחסי הציבור. הרי ההבדל היחידי בין עסק לא מוכר לעסק מצליח הוא שסך הכל עסק מצליח השקיע בפרסום וביחסי הציבור." 

איך את נוהגת להתלבש לעבודה? יש בגדי "עבודה" רשמיים ויש בגדים לשעות שאחרי העבודה?
"בלייזר מסכם את כל תיאור הסטייל שלי. יש לי כמעט את כל הצבעים והגזרות. אני אוהבת את הסטייל של אשת עסקים אבל כשבא לי טי שירט, ז׳קט ג׳ינס ונעלי ספורט, אני לא דופקת חשבון והולכת על זה."

מגזין-אופנה
תהילה שמיר. צילום: רון שושן

מהו הרגע המשמעותי ביותר שחווית במהלך הקריירה?
"חוויתי לא מעט רגעים משמעותיים בדרך, אבל המשמעותי ביותר עבורי היה להקים את שבוע האופנה הישראלי שכל מהותו היה לתת במה לאופנת הגברים בישראל ולהביא כאן משהו אחר. כתוצאה מכך גרמתי לבכיר מפיקי האופנה להתערער על מקומו, על אף שזו לא הייתה כוונתי. כנגד כל הסיכויים, האתגרים והמכשולים שהוצבו בפניי – הצלחתי.

הבנתי שאני הדור הבא, שאם אדם עם מוניטין גדול מתרגש ממני, מתהילה שמיר, סימן שאני פועלת נכון. עד היום מדברים איתי על שבוע האופנה הישראלי ועל ההד התקשורתי הגדול, זה היה בכל מקום אפשרי. מה שהיה לוקח לי שנים ללמוד, למדתי בחודש וחצי. ברגע שבו עמדתי בפרונט והתראיינתי על שבוע האופנה הישראלי כיזמת וכאשת תקשורת הבנתי את הערך והכוח שלי."

תהילה-שמיר-חדשות-אופנה
תהילה שמיר. צילום: אילן סימן טוב

האם יש פרגון מצד הקולגות והחברים בתעשייה או שהתחרותיות ניכרת?
"אני חווה פירגון ופידבקים חיוביים כל הזמן ובין היתר גם ביקורת. אני עובדת עם לקוחות גדולים ויוזמת אירועים ארציים ומבינה שאם לא הייתה ביקורת זה כנראה היה מונוטוני ומשעמם. ה"אני מאמין" שלי זה קולגיאליות, אני מאמינה בעצמי ויודעת מה אני שווה ומבינה שלפרגן לאיש יח״צ אחר לא מוריד מערכי אלא להפך, כשמגיע, מגיע! הרי אנחנו ניפגש היום או מחר, בכל זאת זו תעשייה קטנה, אז למה לא להיות באווירה טובה? אני חושבת ששיתופי פעולה זה רק מרים. יש לי לא מעט קולגות בתחום יח״צ שאנחנו מתייעצים אחד עם השני, תמיד יש ממי ללמוד ולקבל גם חוות דעת נוספת וזה כיף."


אתר אינטרנט: https://tehila-shamir.co.il/
אינסטגרם: https://www.instagram.com/tehila_shamir/
פייסבוק: https://www.facebook.com/shamir.pr10/


נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק