תיאטרון אורנה פורת

תיאטרון אורנה פורת קיץ 2016-2
|

פותחים את עונת המנויים 2017-2016 בהצגות הקיץ של תיאטרון אורנה פורת מיטב הצגות התיאטרון בחודשים יולי אוגוסט במוזיאון ת"א לאמנות

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער פותח את העונה ה -46 לפעילותו, הרפרטואר נועד להעצים את חווית הצפייה בתיאטרון עבור הילדים, הנוער והמשפחה. השנה הפיק התיאטרון שמונה הצגות חדשות למגוון הגילאים: למה רק כבשים גילאי 6-3, האוצר שאינו נגמר גילאי 8-5, מיכאל גילאי 9-5, אי המטמון גילאי 12-6, שרלוק הולמס גילאי 12-7,   אש בראש גילאי 12-9, תשמעו סיפור גילאי 17-12.

תיאטרון אורנה פורת קיץ 2016-1
למה רק כבשים. תיאטרון אורנה פורת. צילום: יוסי צבקר

בין מגוון ההצגות יועלו שלוש הצגות בבכורה ארצית:
למה רק כבשים – הצגה צבענוית ומלאת הומור על חברות ושיתוף עפ"י ספרה של אלינוער קלר גילאי 6-3
מחזה: שירילי דשא ובן זיידמן בימוי: שירילי דשא
מוסיקה: בן זיידמן כוריאוגרפיה: שחר פרץ תפאורה ותלבושות: חגית אביר תאורה: אורי מורג
אביזרים: נרקיס אלבה ע. במאי: שירן גרוס
משתתפים: סתיו גרופר, עמית עוזר, גילי שחר, אורן דיקמן 
טל לא מצליח לישון. הוא לא שיתף היום חבר במשחק והדבר מציק לו ולא מניח לו להירדם. הוא מספר לאמא מה קרה. אמא אומרת לו שלפעמים דווקא החלומות מביאים איתם את הפתרון, ועל מנת להירדם ולחלום היא מציעה לו לספור כבשים. כשטל מתחיל לספור את הכבשים, מתפרץ באמצע צב, ומבקש להיכלל בספירה. אחר כך מגיעה ג'ירפה, ואחריה פיל וקופים ותוכים, גן חיות שלם, וכולם דורשים שטל יספור גם אותם. אבל טל רצה לספור רק כבשים… הצגה צבעונית ומלאת הומור המלמדת אותנו לתת מקום לאחר, "לספור" גם אותו, ולהיות נאמנים לעצמנו כשאנו בוחרים חברים.

תיאטרון אורנה פורת קיץ 2016-3
מיכאל. צילום: יוסי צבקר

מיכאל – דרמה חברתית מרגשת על שוני ומקובלות לגילאי 9-5
מחזה ובימוי:  צביה הוברמן תפאורה: תות הרבט תלבושות:  לימור הרשקו מוזיקה:  אמיר לקנר תאורה: אורי מורג אנימציה ועריכת וידאו: נמרוד צין איורים ואנימציה: עינת רודמן הדרכת טקסט: מרגלית גז אבזרים: נרקיס אלבה ע' במאי:  ליאת אטלי מילות שיר סיום : יאיר פרומר
משתתפים: תומר אופנר, יואב כורש, יהונתן מגון, אלון נכטיגל, מאיה לוי, יאיר להמן 

מיכאל אוהב לצייר. הוא מעדיף לבלות את זמנו בציור ובמשחקי דמיון שמככבים בהם אבירים ונסיכות. חבריו לכיתה מעדיפים משחקי כדור תחרותיים, משחקי חברה קולניים, ולתכנן מסיבות, ולא תמיד מבינים אותו ואת עולמו הפנימי. מצבו החברתי מתדרדר כאשר שחר, חברו היחיד, מעדיף את חברתו של אורי, הספורטאי של הכתה, הנוהג ללעוג ולהציק למיכאל. מיכאל הופך לילד בודד שחבריו היחידים הם דמויותיו המצוירות, עד שברגע השיא מתרחש אירוע קיצוני ודרמטי, שגורם לכולם להבין שהשוני בין הילדים אולי אינו כה גדול כמו שנדמה, וכשרון הציור של מיכאל תורם בסופו של דבר להצלחת מסיבת הכיתה.

תיאטרון אורנה פורת קיץ 2016
משחקי הלב. צילום: נמרוד ארונוב

משחקי הלב – הצגה לנוער על זוגיות, אהבה ומה שביניהם גילאי 15-12
מחזה ובימוי: חגית רכבי ניקוליבסקי תפאורה: רועי ואטורי תלבושות: רז לשם מוזיקה:  אייל לנזיני תאורה:  אורי מורג תנועה: רוני ברנדשטטר הדרכת טקסט: מרגלית גז אבזרים: נרקיס אלבה  ע' במאי:  כינר דר
משתתפים: בן אדם, עמית אפשטיין, יניב חן, מעין רחמים, רוית דור, מעיין אשכנזי, כרמל נצר
בהצגה נפרשים בפנינו שלושה סיפורים שעוסקים בחיפוש המתמיד אחר קשר, חיבור, חיבה, אהבה, תשומת לב ומקום בלב. בסיפורים, נערים ונערות חווים את הצדדים השונים של הזוגיות, על מאפייניה המגוונים. האם אנחנו חוברים לאנשים שאנו חוברים מהסיבות הנכונות? מה אנחנו רוצים בדיוק כשאנחנו מתקרבים? מה מפחיד אותנו? מה מרגש אותנו? ומה מקומו של הלחץ החברתי בתוך כל זה?
ההצגה משלבת תיאטרון יחד עם תופעת הבמה החדשה המוכרת בארץ ובעולם, ה"פואטרי סלאם", ומגישה לנוער אירוע תיאטרלי ערכי וחוויתי שמלבד התוכן, גם חושף ומקרב אותם לצורות חדשות של שפה תיאטרלית.
כרטיס כניסה להצגה מקנה כניסה חינם למוזיאון ת"א לאמנות בימי פעילותו.
קישור ללוח ההצגות המלא

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק