תערוכת איור אופנה – מימי זיו: ״הציור הוא חלק ממני, זורם לי בדם״

איורי אופנה מימי זיו. תערוכת איור אופנה -אוצרת: לאה פרץ, צילום רני יחזקאל (3)1
|

״איוריה של מימי זיו לא נועדו לביצוע, מתקיימת חופשיות מאוד גדולה באופני הגישה שלה לנושא. היא אינה עוסקת בהפיכת הבגד לממשי, אלא להיפך, מחפשת את הרוח, את האווירה״ כותבת לאה פרץ, אוצרת התערוכה MYARTJOURNAL# – איורי אופנה של מימי זיו בגלריית המשכן "בית מאירוב", חולון. ״לעיתים אני מתעדת את התהליך: מציירת ביד ימין ומצלמת באייפון ואחר כך מעלה את הסרטונים לאינסטגרם. במהלך השנה הזאת תייגתי את הציורים שלי וצברתי עוקבים רבים״ מספרת זיו

 

איורי אופנה מימי זיו. תערוכת איור אופנה -אוצרת: לאה פרץ, צילום רני יחזקאל (14)
איור אופנה: מימי זיו. צילום: רני יחזקאל

 

מאת: אפי אליסיעורך אחראי Efifo

 

איור אופנה – אמנות שאינה מקבלת את המקום הראוי לה בעולם האופנה וחבל. את איוריה של מימי זיו פגשתי במרחבי הרשת ובתערוכה שקיימה ב״שנקר״. הלכתי שבי אחר היד הבוטחת והכישרון הגדול. מימי זיו שגידלה דורות של מעצבי אופנה ב׳שנקר׳ (בוגרת שנקר בעצמה) וב׳ויצו צרפת׳ כמרצה, מציגה תערוכת איורי אופנה המאופיינת בצבעניות מתפרצת אחרי עשור שלם שבו ציירה בעיקר כאב, אובדן ושכול. את התערוכה אוצרת לאה פרץ, ראש המחלקה לעיצוב אופנה, שנקר.

 

איורי אופנה מימי זיו. תערוכת איור אופנה -אוצרת: לאה פרץ, צילום רני יחזקאל (15)1
איור אופנה: מימי זיו. צילום: רני יחזקאל

איורי אופנה מימי זיו. תערוכת איור אופנה -אוצרת: לאה פרץ, צילום רני יחזקאל (3)3
איור אופנה: מימי זיו. צילום: רני יחזקאל

 

לאה פרץ: ״איורי אופנה הם כלי עבודה המשמש את מעצב האופנה בתחילת תהליך עיצוב הבגד. ככזה, הוא צריך להעביר הן את רוח העיצוב והן את כתב ידו של המעצב. מאחר ואיוריה של מימי זיו לא נועדו לביצוע, מתקיימת חופשיות מאוד גדולה באופני הגישה שלה לנושא. היא אינה עוסקת בהפיכת הבגד לממשי, אלא להיפך, מחפשת את הרוח, את האווירה, שיכולה ליצר דרך וטכניקות שונות ופורמטים מגוונים. התערוכה מציגה את החיפושים הצורניים והצבעוניים  של מימי במכחול ,עט וחוטים כאמצעי לביטוי אישי. לצבע משמעויות ותפקידים שונים כאשר מציירים איתו לעומת השימוש שלו בעיצוב בכלל ובעיצוב אופנה בפרט. לטרנדים באופנה ולצבעים המשתנים מעונה לעונה יש משמעות  חולפת, מימי מתייחסת לצבע בציוריה כביטוי להלך רוח, כביטוי בעל משמעות אנרגטית רוחנית. היא פותחת שדה רחב של אופני ביטוי אפשריים מהמדויק עד אוירתי על סף המופשט״.

 

איורי אופנה מימי זיו. תערוכת איור אופנה -אוצרת: לאה פרץ, צילום רני יחזקאל (15)11
איור אופנה: מימי זיו. צילום: רני יחזקאל

איורי אופנה מימי זיו. תערוכת איור אופנה -אוצרת: לאה פרץ. צילום רני יחזקאל (3)
איור אופנה: מימי זיו. צילום: רני יחזקאל

 

בתערוכת איורי אופנה מימי זיו מציגה ציורים ואיורים קטנים וגדולים, בגודל 10-10 ס"מ ועד 2 מ' – 1.20' ובטכניקות שונות: על נייר, רישום בטוש, ציורים על קנבס עם עבודת רקמה ועיטורים של עלי זהב. בנוסף, דפים רבים מיומנה המאוייר והמצוייר. כמו גם תהליכי עבודה שמימי זיו תיעדה בצילום ובוידאו שחלקם עלו לאינסטגרם.

איורי אופנה מימי זיו. תערוכת איור אופנה -אוצרת: לאה פרץ, צילום רני יחזקאל (5)
איור אופנה: מימי זיו. צילום: רני יחזקאל

 

מימי זיו: ״בינואר 2018 קניתי יומן משרדי גדול והבטחתי לעצמי לתעד את השנה שלפני בלי להסתיר דבר. היומן הפך להיות חלק ממני. הדבקתי בו תרופות שקיבלתי, כרטיסי טיסה, כאבים שכאבתי ושמחות שבהם השתתפתי וכמובן גם הרבה ציורים כי הציור הוא חלק ממני, זורם לי בדם,. ישבתי בהרצאות תולדות האמנות וציירתי, כל נושא ורעיון קיבל תרגום צורני על הדף ביומן. ישבתי בהגשות בשנקר וציירתי את  הפרויקטים, יום אחר יום, אני עובדת בעיקר עם טוש שחור דק או עם עפרון נמס במים ואח"כ בבית מוסיפה קצת צבע וזהו. לעיתים אני מתעדת את התהליך: מציירת ביד ימין ומצלמת באייפון ואח"כ מעלה לאינסטגרם.את הסרטונים. במהלך השנה הזאת תייגתי את הציורים שלי #myartjournal וצברתי עוקבים רבים. העבודות הגדולות שיוצגו בתערוכה נוצרו בחלקן בהשראת האינסטגרם. חיפשתי סצנות שמדברות אליי ברחבי האינסטגראם ובקרב דמויות שאני עוקבת אחריהן. אותן ציירתי על בדי קנווס ענקיים בגודל 2 מ'- 1.20 מ' ובמברשות גדולות ועם הרבה צבעים עזים ונזילות נוצרו ציורים גדולים ועליהם השטאג המייצג אותם. את הציורים העשרתי ברקמה עם חוטי רקמה צבעוניים במקומות בהם חשתי שהם צריכים חיזוק לפי תחושת הבטן שלי״.

 

MYARTJOURNAL#
איורי אופנה: מימי זיו
אוצרת: לאה פרץ, ראש המחלקה לעיצוב אופנה – שנקר
גלריית המשכן ״בית מאירוב״, חולון – במסגרת העונה הישראלית לעיצוב
כתבות: רח' הרצפלד 31, חולון. טל: 03-6516851
שעות פתיחה: ג', ד', ה' 17:00-20:00; ו' ושבת 10:00-13:00
תאריכים: 12.1.2019 – 9.3.2019
הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

 

 

Efifo – מגזין אופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifomagazine
קבוצת האופנה שלנו פתוחה לכולם: https://www.facebook.com/groups/efifo/

 

 

פורסם בקטגוריה תעשיית האופנה
תגובות פייסבוק