תעשיית אופנה: ארז עובדיה וסיוון חליווה מעצבים אופנה

סיוון חליווה וארז עובדיה. צילום: יח״צ - 1. Efifo - מגין אופנה ישראלי
|

אחרי תקופה של טיפוח קריירות עצמאיות חברו שני מעצבי אופנה שהכירו על ספסל הלימודים להגשמת חלום משותף – הקמת מותג אופנה משלהם. את עונת אביב 2018 חוגגים השניים עם קולקציית ביכורים ששווה שיחת היכרות

אפי אליסי – עורך Efifo

 

סיוון חליווה וארז עובדיה. צילום: יח״צ. Efifo - מגין אופנה ישראלי
סיוון חליווה וארז עובדיה. צילום: יח״צ

 

אנחנו זה ארז וסיוון
ארז עובדיה וסיוון חליווה הם האנשים שעומדים מאחורי המותג US שנוסד בסוף 2017. בימים אלה משיקים השניים קולקציית ביכורים. הם, אמנם, הכירו במהלך לימודי עיצוב אופנה במכון אבני, אך את צעדיהם הראשונים בעולם האופנה עשו בנפרד.
ארז – לצד מעצבי אופנה כמו ויוי בלאיש והילה גאון, ובהמשך כמעצב מסחרי ב-H&M – משרה המעסיקה אותו גם כיום, במקביל לפיתוח המותג האישי. סיוון – כמתמחה בחברות אופנה שונות, במקביל למדה את תחום האונליין וכיום, בנוסף לפול טיים ג'וב ב-US, עוסקת בבניית אתרי אופנה ושיווק דיגיטלי עבור מעצבים.

 

US של ארז עובדיה, סיוון חליווה. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו. Efifo - מגין אופנה ישראלי -2
US. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו

 

אנחנו זה US
"US הוא מותג בגדי נשים שמאמין בהעצמה אישית ורוצה לתת את המענה הטוב ביותר לאישה המודרנית. בגדים אלגנטיים במידה הנכונה המחמיאים לגוף, ועם זאת נוחים ללבישה ונעימים למגע. ההשראה מגיעה מהמקום בו אנו חיים ויוצרים – העיר הגדולה. עיקרה בניגודיות בין מאסיביות, רעש, חוזק ואינטנסביות שיש בעיר מול הטבע השקט, הנעים והרך. הקור העירוני אל מול הטבע החם והשילוב ביניהם.
הניגודיות מתבטאת בשימוש בהדפסי פסים והדפסים גיאומטריים, שימוש באלמנטים מחוייטים, גבריים, בצבעוניות קרה, כמו שימוש בגווני אפור, תכלת ושחור. בעוד הטבע מתבטא בגזרות הנשיות, ברוך הבד, בקווים העגולים ובצבעי פסטל, כמו ירוק וורוד. קולקציית הביכורים מותאמת ללקוחה הישראלית ולאקלים הים תיכוני עם גזרות קלאסיות ונינוחות, צבעים מונוכרומטיים, לצד הדפסים ושימוש בבדים טבעיים ורכים״.

 

ארז: ״יש לי בן זוג תומך ואוהב, מעצב גרפי במקצועו, כך שהוא עוזר לי מלא גם מבחינה רגשית וגם עיצובית. אני מתייעץ הרבה עם שותפתי לעסק, סיוון, אבל גם עם בן הזוג שלי. וכמובן, משפחה מהממת שתומכת כל הזמן״

 

האופנה ואני
ארז: ״אופנה עבורי היא ההתבטאות שלי והמקום בו אני מוצא את עצמי נותן ביטוי לכל הרגשות שלי. עיצוב אופנה עבורי הוא הכלי בו אני מבטא את עצמי בעולם. אופנה היא ראי התקופה והסגנון של הזמן״.
סיוון: ״חלום ילדות שלי היה לעצב את הבגדים שהייתי רוצה ללבוש וכמובן להלביש אחרות. הגשמת חלום, ביטוי ליצירתיות. אופנה עבורי היא צורת ביטוי, הדרך שלי לבטא את האופי, את הלך הרוח, את עצמי. אופנה היא סגנון חיים, היא דינמית היום תלבש סגנון אחד ומחר אחר״.

 

ארז עובדיה. צילום: יח״צ. Efifo - מגין אופנה ישראלי
ארז עובדיה. צילום: יח״צ

 

תעשיית האופנה ואני
ארז: ״אופנה כעיקרה משתנה כל הזמן וזו המהות שלה, כך שאין באמת מה לשנות בה״.
סיוון: ״את העלויות הגבוהות שאתה משלם כמעצב קטן שמנסה להלביש את הלקוחות שלו במחירים סבירים והגיוניים. המיסוי הגבוה שהספקים שלנו משלמים מייקר את עלויות הייצור שלנו, מה שמאלץ אותנו גם למכור במחירים שנראים לצרכן הישראלי הממוצע כגבוהים מאוד״.
ארז: "לא מתיימרים לייצר איזה שינוי בדפוסי האופנה. מנסים לייצר מוצר מעולה שהלקוחה תיהנה ממנו ושהוא עדיין יהיה נאמן לסגנון העיצוב שלנו".

 

הארון הפרטי שלי
ארז: ״אני אוהב להתלבש בסגנון סמארט קז'ואל. פריטי בייסיק קלאסיים שעובדים תמיד שהוכיחו את עצמם עם פריט לבוש אופנתי וייחודי יותר. אני אוהב לעשות  מיש-מש בין פריטי ערב עם פריטים יומ-יומיים – ספורטיבי עם מחוייט. אני אוהב סגנון אוונגרדי יותר כמו זה של אלכסנדר מקווין או ז'אן פול גוטייה״.
סיוון: ״הסגנון שלי נע בין קז'ואל למחויט. חולצות מכופתרות עם מכנסי באגי מגניבים, שמלות אוברסייז, חצאיות קצרות עם סווטשירט. על הקו שבין צבעוני, כייפי, מקושקש לנקי ומינמליסטי. לובשת, בעיקר, בגדי מעצבים ישראלים״.

 

US של ארז עובדיה, סיוון חליווה. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו. Efifo - מגין אופנה ישראלי -1
US. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו

 

ארז: ״אני שואב השראה בעיקר מהמקום בו אני יוצר וחי-העיר הגדולה״. סיוון: ״אצלי זה דווקא בא מהטבע בתוך העיר – מהים, מסיבוב עם כלבה בפארק הירקון. זה מחייה את כל היצירתיות״

 

נולדתי לאופנה
ארז: ״הג'וק הזה של עולם האופנה היה אצלי עוד בילדות, כשציירתי כוכבי פופ מהניינטייז ותמיד באיור הייתה ההתמקדות בלבוש. אבל ההתעניינות גברה כשהתחלתי ללמוד את זה. גם כשהתחלתי ללמוד, הייתי סקפטי לגבי מקומי בתחום האופנה, אך ככל שהתקדמתי בלימודים הבנתי שזה מה שאני יודע לעשות הכי טוב ושזה המקום שלי.  לפני כשש שנים הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות, אחרי התלבטות בין לימודי עיצוב פנים או עיצוב אופנה".
סיוון: ״מגיל 6 בערך ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. תמיד חלמתי להגיע לזה וכל חיי התעסקתי בזה. ערוץ האופנה היה פתוח אצלי באופן קבוע ומשם בניתי את הדרך עד למקום בו אני נמצאת היום ומעצבת במותג שלנו״.

 

US של ארז עובדיה, סיוון חליווה. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו. Efifo - מגין אופנה ישראלי
US. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו

 

האישה שלי
ארז: ״אני מעצב ללקוחה שאוהבת ומעריכה אופנה. שאסתטיקה ויופי זה משהו שחשוב לה. אני מעצב לאישה חזקה, שמבינה בטרנדים אבל מאמצת רק את מה שמתאים ומחמיא לה. לקוחה שרוצה בגדים על זמניים עם טוויסט״.
סיוון: ״נשים. נשים שאוהבות להתלבש ומחפשות ריגושים בבגד חדש״.

 

איך בגד נולד
ארז: ״העיצוב אצלי יכול להתחיל פעם מההשראה, פעם מהצורך שאני רואה מהלקוחות, פעם מטרנד שאהבתי ופעם מטקסטיל ייחודי שנתן לי רעיון לכל הבגד. נולדתי בירושלים, כך שאני מטבעי קצת שמרן ושומר על המסורת והחוקים. אבל חוקים נועדו כדי לשבור אותם, כך שאני לא באמת מציית להם״.
סיוון: ״לרוב, מתוך השראה כלשהי. ולפעמים פשוט קופצים כל מיני רעיונות. ההשראה תמיד מובילה לאיזשהו מחקר ומשם הרעיונות הופכים ליותר ברורים. בעיצוב כמו בחיים, תמיד חיה לפי החוקים שלי ולא תמיד זה עומד עם מה שהחברה מכתיבה. סומכת בעיקר על הראש שלי. ונעזרת בחברות למקצוע, איתן עבדתי לאורך שנים״.

 

US של ארז עובדיה, סיוון חליווה. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו. Efifo - מגין אופנה ישראלי -3
US. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו

 

ארז: ״אני שואב השראה בעיקר מהמקום בו אני יוצר וחי-העיר הגדולה״.
סיוון: ״אצלי זה דווקא בא מהטבע בתוך העיר – מהים, מסיבוב עם כלבה בפארק הירקון. זה מחייה את כל היצירתיות״.

 

אין כמו בית
ארז: ״יש לי בן זוג תומך ואוהב, מעצב גרפי במקצועו, כך שהוא עוזר לי מלא גם מבחינה רגשית וגם עיצובית. אני מתייעץ הרבה עם שותפתי לעסק, סיוון, אבל גם עם בן הזוג שלי. וכמובן, משפחה מהממת שתומכת כל הזמן״.
סיוון: ״בלי המשפחה שלי לא הייתי מגיעה למקום שאני נמצאת בו היום ואני מודה להם על זה כל יום״.

 

סיוון: ״בעיצוב כמו בחיים, תמיד חיה לפי החוקים שלי ולא תמיד זה עומד עם מה שהחברה מכתיבה. סומכת בעיקר על הראש שלי. ונעזרת בחברות למקצוע, איתן עבדתי לאורך שנים״

 

בצילום: סיוון חליווה. צילום: יח״צ. Efifo - מגין אופנה ישראלי
סיוון חליווה. צילום: יח״צ

 

סוד. הצלחה
ארז: "אני בדיוק עכשיו מחפש את סוד ההצלחה. אבל נראה שזה הרבה עבודה קשה, אמביציה, אמונה ותשוקה למקצוע. רגע השיא שלנו היה שחרור הקולקציה הראשונה – לראות את הבגדים על נשים אמיתיות שמודדות ורוכשות פריטים מהקולקציה. רגע שיא אישי שלי היה כשפרויקט גמר שלי בלימודים נחשף בתוכנית הטלוויזיה דה ווייס".
סיוון: "התמדה במה שאתה עושה, להבין שזה תהליך והדברים לא קורים מהרגע להרגע ולהיות תמיד בעיניינים. אם זה להבין מה קורה בשוק, בתעשייה עצמה ולהיות ער לשינויים שקורים בה. להקשיב ללקוחה. לדעת לאזן בין החוויה שאנחנו רוצים לייצר לבין מה שהלקוחה רוצה. הצלחה עבורנו היא לעבור את השנים הראשונות בבניית המותג ולבנות קהל לקוחות נאמן ויציב. להמשיך לגדול ולהתפתח כמותג ולצלוח את הקשיים שיש בתוך זה״.

 

US של ארז עובדיה, סיוון חליווה. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו. Efifo - מגין אופנה ישראלי -4
US. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו

 

אמן
ארז: ״בריאות – הכי חשוב. יותר מכל. בלעדיה שום דבר לא שווה. כנראה, התבגרתי. לעצב ולייצר גם בגדי גברים״.
סיוון: ״שהיצרתיות והכוח לא ייעלמו״.

 

US של ארז עובדיה, סיוון חליווה. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו. Efifo - מגין אופנה ישראלי - 5
US. קולקציית אביב-קיץ 2018. צילום: שרבן לופו

 

מחירים: 320-720 שקל
מידות: 36-42
אתר: https://us-fashion.co.il
פייסבוק: www.facebook.com/USbyErezandSivan
אינסטגרם  www.instagram.com/usfashiontlv
המותג US ייקח חלק ביריד ready to wear, בו ישתתפו 30 מעצבי אופנה ישראלים שיציעו קולקציות חדשות בהנחה של לפחות 15 אחוזים.
ה' 12.4 – 19:00-22:00
ו' 13.4 – 10:00-18:00
ש' 14.4 * 11:00-20:00
מחיר כניסה: 10 שקלים
בית ציוני אמריקה – דניאל פריש 1, תל אביב
לפרטים נוספים על היריד – http://weekendmarkets.co.il

צילום קטלוג: שרבן לופו, עיצוב שיער ואיפור: גלי קרן, דוגמנית: ולריה ל׳אלינור שחר׳, עיצוב גרפי: אביעד מליחי

 

עורך אופנה Efifo – איתי גורביץ׳ 
המייל של איתי גורביץ': info@guapo-fashion.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Efifoמגזין האופנה של ישראל

Efifo, מגזין אופנה ישראלי, משמש במה איכותית לדור החדש של האופנה בישראל. מעצבי אופנה, צלמי אופנה, סטודנטים ובוגרי אקדמיות לאופנה ובתי ספר לצילום אופנהEfifo, מגזין אופנה ועיצוב, שיקי, רענן, בועט, מפתיע ופורץ גבולות. Efifo, מגזין אופנה ישראלי, מוקדש כולו לאופנההפקות אופנה של הכישרונות הגדולים בתעשיית האופנה הישראלית המתפתחת, ראיונות עם מעצבי אופנה ומכתיבי אופנה, יוצרים וכוכבים. Efifo, מגזין אופנה ישראלי, שם לו למטרה לקדם ולפתח כישרונות צעירים, נועזים, בועטים ותוססים מתחומי האופנה והצילום בישראל. Efifo, מגזין אופנה אונליין, הוקם מתוך צורך עמוק ואמיתי של דור חדש בתעשיית האופנה והצילום, המבקש במה להשמיע מעליה את קולו הרם, הברור והמחדש. Efifo, מגזין אופנה, יוזם ותורם למען התפתחות וחדשנות של עולם האופנה בישראל עם דגש מיוחד על קהילת מעצבי אופנה, צלמי אופנה, דוגמנים, דוגמניות, סטייליסטים, סטייליסטיות, מעצבי שיער, מאפרים ומאפרות.

 

 

 

פורסם בקטגוריה מעצבי אופנה
תגובות פייסבוק