תעשיית אופנה: Black-L‎‏. מותג האופנה של לילך עוזי אהרוני

Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני
|

מעצבת האופנה, לילך עוזי אהרוני (Black-L‎), חלמה על מותג אופנה משל עצמה וכשהתעוררה מהחלום גילתה שהיא בעלים של מותג אופנה שגורם לך לחשוב, להתרגש ולהתאהב. כיף שיש בעולם כשרונות מצויינים שחולמים חלומות כל כך מוצלחים. ״בגיל צעיר, תוך חצי שנה, איבדתי אמא ושתי סבתות, שלושת הנשים הכי משמעותיות בחיי ואני מניחה שזה לימד מה באמת חשוב בחיים. אני מעדיפה שאת הפוקוס תקבל העשייה והיצירה שלי שעליה ידברו ואותה ישפטו. אז רוצה ללכת ברחוב ולראות את הבגדים שלי על אנשים כמו שקורה למעצבים אחרים שהצליחו״

 

צילום וידאו: קרן שאוס. עריכה: אור גל

 

מאת אפי אליסי

״העסק שלי הוא ילד נוסף עבורי. אז אני הכי גאה להכיר לכם את הילד השני שלי. הוא קצת קשוח ואולי חריג בנוף אבל מלא בסטייל ונולד מתוך אהבה מאוד גדולה. מקווה שתאהבו אותו כמוני״. הפוסט הזה שראיתי במקרה בפייסבוק. תפס אותי. לא הניח לי. ריתק אותי. המילים ריגשו אותי. יצאתי להכיר את מי שכתבה אותו. מצאתי אותה. לילך עוזי אהרוני, 33מעצבת אופנה, שהגשימה חלום. החלום הוורוד שלה כמעט חלום בלהות. גיליתי אישה מהסוג שאני מעריץ. שלא נשברת וחוצה נהרות ומדלגת על חוטי תיל ולא מוותרת לעצמה גם כשהיה קשה והיה. לילך הגשימה חלום והיום היא בעלים של מותג האופנה ‏‎Black-L‎‏. מותג אופנה, המציע בגדי יוניסקס למבוגרים ולילדים המעזים ללבוש סגנון שונה וייחודי. אני כותב על הרבה מעצבים ומעצבות ולא תמיד מתחבר לאופנה שהם מעצבים. כנראה שזה לא היה יד המקרה שהפוסט הזה תפס אותי. עפתי על העיצובים של לילך עוזי אהרוני. הם ההוה. העתיד. הנכון, החדשני. הם הקידמה בה אנו נמצאים ואליה אנו הולכים. הגזרות, הבדים, החיתוכים, האיכות. היה לה חלום ואני התאהבתי במציאות. בבגדים, באתר המדהים, בוידאו הייחודי. מישהו כאן רקם חלום רציני והתוצאה מהפנטת ומופלאה.

 

 

לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס
״דרך להביע את עצמך ללא צורך במילים״. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

אני ואופנה.
״מבחינתי הדרך הכי טובה מהירה ומעניינת להביע את עצמך היא באמצעות עיצוב אופנה. זה התחיל מהבית. עם אמא מאוד יצירתית ומוכשרת, והבילוי איתה כמעט תמיד כלל פעילות שקשורה ליצירה: ציור פיסול סריגה תפירה. אפילו משחק עם אבא בלגו היה הפקה של בניית בתים, עם המון חשיבה עד לרמת גודל החדרים ומקומות חניה. בשלב בוגר יותר הייתי מעצבת לעצמי פריטים ואמא הייתה תופרת/סורגת אותם בשבילי. זה משהו שתמיד היה קיים בבית בזכות אמא. אז אני מניחה שממנה בעצם הבנתי שזה העולם שאני רוצה לחיות בו. תמיד היו בבית חוברות בורדה או מגזינים של תפירה סריגה או עיצוב הבית. גדלתי בבית שאופנה עיצוב ויצירה היו חלק מאוד גדול ומשמעותי בו. במשך המון זמן הייתי בטוחה שהמקצוע שלי יהיה אדריכלות ועיצוב בגדים יישאר כתחביב. אבל אני בן אדם של תכל׳ס, של כאן ועכשיו וצריכה שדברים יקרו מהר. זה משהו שיכול להיות עם בגד ולא עם בית. בנוסף, זו גם הדרך להגיע הכי קרוב לאדם אחר. תחשוב על זה שמישהו מתעורר בבוקר ומחליט ללבוש בגד שאתה יצרת״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס-4
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

בואי נחזור קצת לבובות שלך.
״מאז שאני זוכרת את עצמי, מהיום שהיו לי בובות ברבי, תמיד ערכתי להן תצוגות. החלפתי להן תלבושות והתייחסתי לנושא הלבוש שלהן מאוד ברצינות. לכל בובת ברבי הייתה מלתחה שמתאימה לה ולא הרשיתי לאף אחד לשנות להן את הסגנון ממש הצבתי תנאים לכל מי שרצה לשחק איתי בהן. בתיכון כבר דיגדג לי באצבעות עיצוב אופנה אבל ההחלטה להפוך את זה באמת למקצוע התגבשה רק אחרי הצבא״.

 

תני לדמיון שלך לספר על אופנה.
״בשבילי אופנה זו אמירה, דרך להביע את עצמך ללא צורך במילים. הדרך לתרגם את המחשבות שלך והעולמות שקיימים אצלך בראש למשהו מוחשי. אני מאמינה שהדרך שאנשים מתלבשים או מלבישים את הבית שלהם זו הדרך ללמוד עליהם דבר או שניים בלי להכיר אותם. אני רואה אופנה כדבר מאוד חולף מאוד רגעי, עכשיו כולם מדברים על משהו אחד ומחר כבר ידברו על אחר. אופנה זו דרך מאוד מעניינת לבטא את עצמך בלי גבולות אפשר הכל מהכול ואתה לא מוכרח להתחייב לסגנון מסוים״.

 

מה היית משנה בעולם האופנה?
״לדעתי מה שצריך להשתנות זו הגישה שרווחת בשנים האחרונות, ולא רק באופנה, שהכול הפך לסוג של חד פעמי. אנשים צורכים כמויות מאוד גדולות של פריטים עם “אורך חיים” מאוד קצר, המחיר אומנם ירד וניתן לצרוך כמות גדולה יותר של פריטים, אבל כך גם האיכות! הייתי רוצה שיעדיפו יותר איכות ופחות כמות״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

מדהים. זה מה שמעצב האופנה יוסי קצב אמר באותן המילים בראיון חג שקיימתי איתו. אז מהו עיצוב אופנה עבורך?
הדרך הכי מעניינת להגיע לאנשים. ברגע שמישהו לובש בגד שאתה עיצבת, זה אומר שהוא התחבר אליך. נכנס לראש שלך, אהב את מה שהוא גילה שם והחליט לאמץ את זה לעצמו. כשאני מגלה שאוהבים עיצוב שלי, נהנים ללבוש אותו ומרגישים בו בנוח, זה סוג של ניצחון קטן. כי אז אני יודעת שהצלחתי להגיע למישהו שלא היה לך שום קשר אליו.״

 

תפתחי לנו את הארון שלך.
״וואוו, כמעט הכל. אני כמו זיקית שמחליפה צבעים. בשנים האחרונות רואים אותי בעיקר לובשת ג’ינס וטישרט בגווני שחור עם סניקרס או ד״ר מרטינס. אבל בקלות אפשר לראות אותי בפריטי וינטג’ עם המון פאייטים ועקבי סטילטו אני גם אוהבת מאוד ז’קטים מחוייטים וחולצות מכופתרות. הכל  תלוי במצב רוח ומבחינת פריט מסויים אני מאוד אוהבת קפוצ'ונים בעיקר כשהכובעים שלהם מאוד גדולים״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס-9
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

יש סגנון שאת מעדיפה במיוחד?
״אין כזה, אני באמת יכולה למצוא את עצמי כמעט בכל סגנון. בשנים האחרונות גיליתי שאני מוצאת את עצמי קונה יותר במחלקות של גברים. (אם כבר בויפרד ג'ינס אז שיהיה באמת שלו) אני גם אוהבת מאוד את מראה השכבות. אני מניחה שזו גם הסיבה שהרגשתי הכי נוח להתמקד בגזרות יוניסקס שיוכלו להתאים לנשים וגברים כאחד״.

 

קחי עיפרון ונייר וספרי לנו למי את מעצבת.
״אני אתחיל מהסוף. הכל אצלי בראש מתנהל בשחור לבן, ממש כמו הסרטים של פעם. בד"כ זו דמות נשית מגניבה כזו שיכולה ללבוש הכל מהכול. היא משתנה לפי מצב הרוח שלי וההשראה שממנה מתחילה הקולקציה. לא יהיה מציאותי לומר שאני מעצבת לכולם, ומצד שני אני לא אוהבת להכניס אנשים לתבניות ולהגיד מי יכול ללבוש מה. אני מעצבת לגברים נשים וילדים שמעוניינים ללבוש בגדים נוחים ומגניבים עם אמירה קצת שונה. המידות כרגע נעות על S,M,L למבוגרים. ו-3-7 לילדים הגזרות בעיקר רחבות ורחוקות מהגוף. רוב הקולקציה בגווני שחור ויש מספר פריטים שמגיעים גם בגוון או שניים של אפור. המותג מפורסם עם המשפט – Dare to wear וזה כי תמיד אני שומעת איזו הערה שמכוונת למראה שלי ומתחילה ב׳איזה אומץ׳. אז כן, אני אני פונה לאנשים שמעזים שלא מפחדים מעצמם״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס-5
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

ובכל זאת, תנסי לשרבט משהו.
״אין דרך קבועה. לימדו אותי שמכל דבר ניתן לקבל השראה וזה נכון. ממש כך. ישנם פריטים בקטגוריית ה-my dark side, באתר (www.black-l.com) שיצאו לפועל רק כי נתקלתי במקרה בבד שאהבתי והצלחתי לדמיין אותו על גזרה מסוימת. את הקולקציה הנוכחית התחלתי לעצב בהשראת מגדל דיזנגוף. זו קולקציה מאוד גאומטרית עם חיתוכים וטקסטורות שונות ובנויה משכבות וצללית ארוכה. קצת כמו המגדל שיש לו מראה ארוך המורכב מהמון משולשים צבעים וטקסטורות״.

 

תייחצני את עצמך.
״הדרך העיקרית כרגע לרכישה היא באתר שלי www.black-l.comאבל כמובן שאם מעוניינים לראות ולמדוד את הפריט ניתן לתאם מולי הגעה לסטודיו. ניתן למצוא אותי בדף הפייסבוק המקצועי: Black-L או בפרופיל האינסטגרם והפינטרסט שלי, כולם נושאים את שם העסק. זו הקולקציה הראשונה שעיצבתי ויצאה למכירה אז אני יכולה להגיד שהסביבה שלי ידעה על הרצון שלי בשנים האחרונות לפתוח מותג משלי והם ציפו לקולקציה הזו לא מעט זמן.

 

בחרת לך מקצוע קשוח.
״נכון. יש המון הוצאות כספיות. כשבונים עסק מאפס. והיו לא מעט טעויות עד שהגעתי לרגע שיכולתי להגיד שהמותג בנוי ומתחיל להראות ולשדר את מה שאני רוצה. אבל אני מאמינה שבסופו של דבר הכל ישתלם ואני אוכל להתפרנס ולחיות מהמקצוע שבחרתי בו״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס-2
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

וסיפוק?
״יש המון ניצחונות קטנים. אני יכולה לספר שכל שלב בבניה של עסק הפך למציאותי ומוחשי. אחרי שזמן רב הכל היה קיים רק בראש שלי. ההגשמה הביאה לניצחונות. בין אם זה לראות פתאום את הלוגו שלי על תוויות ושקיות, לקבל משלוח ראשון של סחורה תפורה. לנהל יום צילום עם דוגמנים שהתאימו לאוירת המותג באופן מושלם״.

 

את רוצה לשתף אותנו במתכון שלך?
״אני באמת לא יודעת מה הסוד להצליח. אני עדיין בשלב שאני מנסה לגלות ולהבין איך העולם הזה שבחרתי בו מתנהל. אבל אני מאמינה שברגע שאתה מאמין בעצמך והולך עם הלב שלך בלי לפחד ובלי לוותר אתה תצליח בכל דבר שתרצה. בינתיים הצלחתי להשפיע על לא מעט אנשים בסביבה הקרובה שלי ומבחינתי זה המון״.ֿ

 

לילך עוזי אהרוני ובנה
״ההתאהבות הראשונה הייתה באפרוח״. לילך עוזי אהרוני ובנה

 

לילך עוזי אהרוני נשואה לגיא ואם לר׳ם. הייתה לה ילדות מהממת שהיא מאחלת לכל אחד. היא גדלה בבית מאוד מפנק ומגונן. שלימד אותה ואת אחיותיה להאמין שהן יכולות לעשות הכל אם רק ירצו. שאין דבר כזה לא יכולה או אי אפשר ושהשמיים הם לא הגבול הם רק נקודת הפתיחה. היא מאמינה שבעקבות חוויות שעברה, טובות יותר ופחות היא הפכה להיות מי שהיא היום ואם כנערה היה חשוב לה לרצות אחרים וללכת בדרך של כולם, כדי לא להחשב חריגה או מוזרה, היום היא יכולה לומר שהיא נמצאת במקום מאוד שלם ובטוח. ״אם בעבר נעלבתי מהערות או תגובות על הבגדים או התספורת כבר הרבה זמן אני לא מתעסקת במה יגידו או יחשבו עליי רק בגלל הבגד שבחרתי ללבוש. האמת שאם היום אני לא מזהה גלגול עיניים, או שומעת לחישות מאחורי הגב, אני דיי נעלבת. אני מעדיפה להיות במקום הזה שלא יודעים איך להגיב לסגנון שלי, זה הרבה יותר מעניין. אני שומעת המון את המשפט: ׳איזה אומץ יש לך׳ על צבע שבחרתי לשיער או נעליים ואפילו פריט לבוש שאולי הוא לא כל כך שגרתי. אני לא מבינה למה אנשים חושבים שצריך אומץ רק בשביל להיות מי שאתה. אני באמת מאמינה שכל אחד צריך ללבוש מה שהוא אוהב, וגורם לו להרגיש נוח ולא לתת לסביבה להכתיב את זה עבורו. בעבר חשבתי ממקום מאוד ברור מה כל אחד צריך ללבוש לפי ראות עיניי, היום אני יודעת שזו טעות אין נכון ולא נכון באופנה רק צריך לוודא שהפריט שבחרת מחמיא לך למבנה הגוף שלך ולמקום אליו אתה הולך״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס12
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

יש לך מותג אופנה מגניב, בגדים הורסים ואתר מהמם. מה עו מרגש אותך?
״הבן שלי בעיקר. אין דבר יותר מרגש מלראות אותו רץ אליי לחיבוק ואומר שהוא אוהב אותי. אבל מעבר לזה יש עוד המון דברים. כששמים לב לפרטים הקטנים ופתאום קונים איזו מתנה שהרבה זמן רציתי, או כשמזהים עצב מאחורי חיוך ענק ויודעים לתת את החיבוק החזק גם בלי שאני אבקש, כששמחים בשמחות שלי ומפרגנים באמת מהלב. לראות איך דברים שהיו הרבה זמן בראש שלי פתאום מתעוררים לחיים והופכים מדמיון למציאות״.

 

שחור זה מהמם, אבל בואי נדבר על אהבה. הראשונה
״זה הולך להישמע ממש טיפשי, אבל נראה לי שההתאהבות הראשונה הייתה באפרוח שהביאו לי כשהייתי ממש קטנה. כל כך התרגשתי ושמחתי שאני זו שצריכה לטפל בו ולדאוג לו שלא נתתי לו רגע אחד של שקט ואם אני לא טועה זה מה שהרג אותו בסוף. אבל אני זוכרת הרבה מקרים של סוגים של התאהבויות בפריט מסוים שהייתי חייבת שיהיה שלי וברגע שהשגתי אותו, זה היה אושר שאי אפשר לתאר. אם זו בובה בגיל קטן או פריט לבוש או נעל בגיל יותר בוגר״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס10
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

כוכבים ועבודת אלילים.
״היו כמובן זמרים שחקנים ומעצבים שאהבתי קצת יותר מאחרים אבל לא אחד כזה שאני יכולה להגיד שהושפעתי ממנו ברמה האישית/המקצועית או שעקבתי אחרי הפעילות שלו לאורך שנים. גם היום אין מישהו רשמי, אבל יש לא מעט מעצבים ואמנים שאני מאוד אוהבת ומשתדלת לעקוב אחרי הפעילויות שלהם. מה שכן אני  יכולה לומר, שאם בעבר הייתי מרוכזת בעיקר בדמויות מאוד מוכרות בעולם, היום אני עוקבת גם אחרי אלה שנמצאים בגבולות המדינה הקטנה שלנו, וגדלים ומתפתחים לאט לאט גם בעולם הגדול״.

 

והשראות? בטוח יש. לא?
״ההשראה הכי גדולה שלי הייתה ותמיד תהיה אמא שלי. היא סוג של מודל לחוזק נפשי, עוצמה. אהבה בלי סוף והמון המון שמחת חיים. אצלה לא היה קיים המשפט לא יכול. רק לא רוצה וזה גם היה בסדר, אבל אם רוצים, זה תמיד אפשרי, גם אם הדרך תהיה קשה או מסובכת. זה משהו שמלווה אותי כל הזמן וכנראה משם אני מצליחה לשאוב כוחות גם כשנראה שהכול מתפורר. היא מבחינתי דוגמה להצלחה ענקית״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס-8
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

יש לך מודל חיקוי?
״אף פעם לא רציתי להיות כמו אחרים וגם היום זה לא קיים מבחינתי. כבר יש כמוהם אז בשביל מה עוד אחד?! אני מאוד רוצה להיות פשוט אני ועם זה לנצח. אני כן הייתי רוצה שהמותג שלי יצליח ואני אוכל להתפרנס ממנו ממש כמו כל בית אופנה גדול. אנחנו חיים במציאות שיש מן רצון כזה להתפרסם ושכולם יכירו אותך וידברו עלייך. אני לא שם, אני מעדיפה שאת הפוקוס תקבל העשייה והיצירה שלי שעליה ידברו ואותה ישפטו. אם להגדיר משהו שאני רוצה כמו אחרים אז אני רוצה ללכת ברחוב ולראות את הבגדים שלי על אנשים כמו שקורה למעצבים אחרים שהצליחו״.

 

את מאושרת?
״לדעת שהמשפחה והחברים שלי בריאים ומאושרים. בגיל צעיר, תוך חצי שנה, איבדתי אמא ושתי סבתות, שלושת הנשים הכי משמעותיות בחיי ואני מניחה שזה לימד מה באמת חשוב בחיים. אני לא יכולה להגיד שכשאני מצליחה להשיג פריט לבוש של אספנים או זוג נעליים מיוחדות אני לא מאושרת אבל זה כבר משהו חומרי זה אושר מסוג שונה לגמרי שעליו למדתי שאפשר בקלות לוותר״.

 

בתמונה: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס-1
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

הצלחות.
״הצלחה עבורי זה לרצות משהו מאוד ולעשות כל מה שאתה יכול בשביל להשיג אותו. וגם אם קרה שנתת הכל ובכל זאת לא הגעת לאן שרצית זו עדיין הצלחה כי לא התייאשת ולפעמים צריך גם לקבל את זה שיש דברים שפשוט לא נועדו לקרות, אבל בעיניי זו הבנה שצריכה להגיע רק אחרי שנתת את כל כולך. מבחינתי כל יום אני חווה הצלחות קטנות. כשאני מלמדת את הבן שלי דבר חדש או גורמת למישהו לחייך. כשאני מגלה שאוהבים עיצוב שלי. אני מאמינה שכל יום חווים הצלחות קטנות או גדולות״.

 

ואכזבות?
״כמובן. רוב הדברים לא מסתדרים ומתנהלים בצורה מושלמת בניסיון הראשון. אם אני אדבר על ההחלטה לעסוק באופנה, אני יכולה לומר שהאכזבה הראשונה בתחום הייתה שלא עברתי את השלב האחרון והסופי בכניסה ללימודי עיצוב אופנה בשנקר ובאמת האמנתי שזה בעצם הסוף של החלום הזה עבורי. היום אני יודעת להגיד שהדחייה הזו הייתה נקודת ההתחלה. מאז היו לא מעט אכזבות ורגעים מאוד לא פשוטים אבל כל מקרה כזה רק חיזק אותי ולימד אותי המון דברים שעזרו לי לקצור הצלחות בהמשך״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס11
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס

 

השאלון

חלומות.
״יש המון. אבל הם לא בדיוק חלומות, הם יותר רצונות ושאיפות שאני מאמינה ומקווה שאצליח להוציא אל הפועל. כמעט כולם שייכים לתא המשפחתי שלי ולהתפתחות העסק שלי. בפן האישי בריאות ואושר לי ולסובבים אותי. בפן המקצועי שאני אצליח להביא את העסק שלי למקומות שאני מאמינה שהוא צריך להגיע אליהם שהוא יהיה קצת יותר ממותג שרק מייצר בגדים. שבעזרת המותג הזה יהיה אפשר לגרום לשינויים חיוביים בגישה שיש לאנשים לגבי כל מה ששונה מהם״.

חברים.
״עם השנים למדתי להשאיר סביבי רק אנשים שעושים לי טוב ואני באמת אוהבת. ניתן לומר שהחברים שלי הם כאלה שמאוד דומים לי או שונים ממני לגמרי ואז משלימים את מה שאין בי״.

גבולות.
״זו שאלה טיפה בעייתית כי מבחינתי אני הולכת בדרך שלי שהיא רגילה עבורי. אבל אם נתייחס רגע לתגובות חיצוניות, יש שיאמרו שאני הולכת נגד הזרם אבל זה כיוון שאני מביטה על העולם בדרך אחת והם מסתכלים על הדברים בדרך אחרת. כך  שיכול מאוד להיות שמה שייראה נורמלי והגיוני עבורי, יהיה מאוד שונה ומוזר עבורם״.

 

בצילום: קולקציית Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס-7
Black-L. לילך עוזי אהרוני. צילום: קרן שאוס. איפור ועיצוב שיער דוגמנים: חלי בקשי, הדר גולן

 

כסף.
״כסף הוא דרך להשיג את הדברים החומריים שאתה זקוק להם או ממש רוצה אותם, זה משהו שחשוב שיהיה בשביל להתקיים בכבוד. אני לא יכולה להגיד שזה לא מעניין אותי כי הדרך היחידה להמשיך במה שאני עושה בדרך שאני רוצה תהיה רק אם אני אוכל להתפרנס מהיצירה שלי בכבוד. אני לא בונה על להתעשר מהעבודה שלי. רק להרוויח מספיק, בשביל שאני אוכל להמשיך ליצור ולייצר עוד פריטים שאני מאמינה בהם ולעסוק במה שאני כל כך אוהבת״.

אי בודד.
״אני לא באמת מצליחה לראות את עצמי במקום כזה. אני בטח הייתי מבקשת לקחת את החיים שלי כמו שהם, כולל האנשים שבחרתי שיהיו חלק מהם. אני מאוד אוהבת את הזמן שיש לי לבד, אבל רק בגלל שיש סביבי את כל מי ומה שאני אוהבת. האמת גם נראה לי שאם תשאל את הסובבים אותי הם יגידו לך שכבר עכשיו אני חיה על סוג של אי בודד או עולם משל עצמי גם כשכולם איתי״.

אמונה.
״אני מאמינה בדרך שלי, אחרת לא הייתי עושה את הצעד המאוד מלחיץ של לפתוח עסק עצמאי ולהקים אותו מכלום. אני מאמינה שאם אני אדע ללכת בדרכים נכונות ולבחור את האנשים הנכונים לעבוד איתם הדרך שלי יכולה להיות מאוד טובה גם עבור אחרים.

ביטחון.
״היום אני במקום טוב עם עצמי אני מרגישה שלמה עם מי שאני מבפנים ומבחוץ אז אפשר להגיד שהביטחון העצמי שלי הגיע לנקודה שקשה לערער אותי. פיזית – הבית שלי וכל מקום שאני נמצאת בו עם אנשים שאני אוהבת ויודעת שהם אוהבים ודואגים לי באותה המידה. ובאופן קצת שונה המקום שהכי נוח לי בו זה התקופות שאני מתכננת את הדבר הבא: הקולקציה/ההפקה/החגיגה הבאה. אני מאוד נהנית מהתקופה הזו של לתכנן משהו ולראות איך לאט לאט הדברים מתחילים להתגבש ולהפוך מרעיון למציאות ואני מתכוונת בכל תחום, אם אני עובדת על דגם חדש או מתכננת מסיבת הפתעה, הדרך שאני עוברת עד לתוצאה זה המקום שהכי נוח לי בו״.

רע.
״רוע, אם אני נתקלת בסיטואציה בה אנשים מתנהלים בצורה אגואיסטית ומזלזלת או שומעת על מקרים של התעללויות ופגיעה באחר אלה דברים שיכולים מאוד להשפיע עליי, אני גם בוכה בקלות מדברים״.

 

בתמונה: אתר Black-L. של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני1
מראה האתר Black-L של מעצבת האופנה לילך עוזי אהרוני

 

פחד.
״פוחדת בערך מהכול, אני פחדנית סדרתית ובנוסף גם יש לי כישרון "ללבות את האש". אני מתחילה להריץ בראש תאוריות ואופציות לתרחישים מזוויעים ולהפוך כלום למשהו מאוד מפחיד ומלחיץ זה דמיון מפותח יתר על המידה נראה לי״.

שמחה.
״הרבה מאוד דברים משמחים אותי הכל שאלה של תזמון. אבל בעיקר כשאנשים שמים לב לפרטים הקטנים בכל תחום. כשהבן שלי מחייך אליי ומבקש נשיקה. כשמישהו קרוב אליי מזהה שאני עצובה גם כשאני לובשת את החיוך הכי ענק ויודע להגיד את הדבר הנכון בזמן הכי הנכון. כשאני מוצאת פריט מיוחד שאין לאף אחד אחר. אני יכולה להרגיש הכי טוב מבדיחה הכי לא מצחיקה שמגיעה ברגע הכי לא מתאים והיא תשנה לי את מצב הרוח לטובה״.

בית.
״אני חושבת שהמשפחה והחברים שבחרתי, לפעמים מאמינים בי אפילו יותר ממה שאני מאמינה בעצמי ובכל פעם שהיו רגעי שבירה ואכזבות הם ידעו בדיוק מה להגיד ואיך להתנהג בשביל לאסוף כוחות להמשך הדרך״.

 

המיקרופון פתוח.
״אולי הכי חשוב שידעו עליי ומי שמכיר אותי יעיד על כך – אני משדרת משהו מאוד מרוחק וקריר. החברות הקרובות אפילו יטענו שבהתחלה היו בטוחות שאני הסנובית הכי גדולה שהן נתקלו בה, אבל זה הכי הכי רחוק ממני אני בסך הכל ביישנית בהתחלה. אבל ברגע שיש לי חיבור עם מי שמולי הכל משתנה, ואם תשאל אותן אני מאמינה שדווקא כייף להם איתי״.

 

אתר: https://www.black-l.com/
דף עסקי: Black-L

שנה טובה

 

Efifo
מגזין אופנה-חברתי ישראלי

פורסם בקטגוריה מעצבי אופנה
תגובות פייסבוק