״מסע בנתיבי הטקסטיל״: לילי פורן. תערוכה חדשה בגלריה חנקין

לילי פורן, זוג סנדלים. קרדיט צילום עובד פורן
|

תערוכת יחיד של לילי פורן תוצג במסגרת העונה הישראלית לעיצוב. בתערוכה יוצגו מעל 30 עבודות עשויות מחומרים שאספה ממדינות שונות: בדים, תמונות, חפצים וחומרים סביביתיים הנארגים יחד ליצירה אחת

 

לילי פורן, שתי מסיכות. קרדיט צילום עובד פורן (2)
שתי מסיכות. לילי פורן. צילום: עובד פורן

 

פתיחה: 24/1/2019, נעילה: 2/3/2019

עבודותיה של לילי פורן משלבות טקסטיל וחומרים מקוריים סביביתיים: פורן מגדירה את עבודתה כמסע לחיפוש וגילוי חומרים, מנסה אפשרויות הגלומות בחומר ושילובו במערך יצירתי. את הסטודיו שלה לילי פורן תופסת כמעבדה לגילויים אלה. היא מלקטת חפצים ואריגים אתנוגרפים של המקום ומשלבת אותם בעבודתה. בין המדינות בהם היא ביקרה ואספה חומרים: אוזבקיסטן, מרוקו, יוון, טורקיה הודו ועוד. ובין החפצים שליקטה ניתן לראות חלקי אוכף, מעיל אוזבקי, כפיות משולבות רקמה פלסטינית, תכשיטים, אריגים אפריקאים, חפצים דמוי קמעות ושימוש בחומרים מקוריים הנזנחים ומושלכים בצידי הדרכים. ״סהרה״ – בהשראת המסע שעשתה במרוקו, ״השמלה הגדולה״ – שנתפרה בתפירה אישית עם הכלאות של פיסות בד: מעיל אובזקי, כפיות משולבות רקמה פלסטינית ותכשיטים, סדרת ״נעלי אשה״ המצופות בפירות עצי נוי ועוד.

 

לילי פורן, בובת תינוק. קרדיט צילום עובד פורן
בובת תינוק. לילי פורן. צילום: עובד פורן

 

לילי פורן, נולדה בירושלים והתגוררה שם עד גיל 12. כיום היא חיה בגליל. תחילת דרכה בעולם האמנות החלה עוד כשהייתה ילדה שגדלה עם אם שעבדה שעות רבות לפרנסתן. בזמנה הפנוי לילי פורן החלה מלקטת סביב הבית חומרים: אדמה, קליפת עצים, זכוכיות, חרקים מתים ובנתה לה עולם פרטי משלה. גם בבגרותה הצטרה למסע באונייה עם בן זוגה שהיה רב חובל. בתנאים הקשים של החיים באונייה, הסבה חדר קטן לסטודיו שהיה כל עולמה שם יצרה את יצירותיה. האמנות, מספרת פורן היוותה גלגל הצלה בכל מיני שלבים בחייה.
עבודתיה שללילי פורן הוצגו ברחבי הארץ: ב״מוזיאון ישראל״ בתערוכה ״אדמה״ שהוצגה בשנת 1998, במשכן לאמנות עין חרוד, מוזיאון נחושתן אשדות יעקב, המרכז לאמנויות מעלות ועוד.

 

לילי פורן, בריכת המשאלות תקריב. קרדיט צילום עובד פורן
בריכת המשאלות תקריב. לילי פורן. צילום: עובד פורן

 

גלריה ע"ש חנקין
כתובת: רחוב חנקין 109 חולון, טלפון: 03-5590021
שעות פתיחה:
א-ה 13:00-10:00, 19:00-16:00
שישי 13:00-10:00 שבת 14:00-10:00
הכניסה לגלריה חופשית, ללא תשלום

 

Efifo – מגזין האופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifomagazine
קבוצת האופנה שלנו פתוחה לכולם: https://www.facebook.com/groups/efifo/

 

פורסם בקטגוריה מעצבי תכשיטים
תגובות פייסבוק