סידני צ׳אדי: "אני מאמינה שהגוף שלי הוא שלי"

סינדי-צ'אדי
|

את צעדיה הראשונים  בעולם האופנה עשתה דוגמנית הפלאס סייז סינדי צ'אדי בגיל  17.  אז הייתה עוד נערה צעירה מלאת מבוכה וחוסר בטחון שמשוכנעת שרק אם תרזה תצליח בחיים והכל יהיה נהדר. ככל שחלף הזמן הבינה שהיא יפה כמו שהיא ושמידת המכנסיים לא מגדירה אותה. היום, בגיל 22 היא אחת מדוגמניות הפאלס סייז המצליחות בישראל, וקוטפת קמפיינים בחו"ל.

סינדי צ'אדי מתכוונת להינשא לדיוויד, יזם נדל"ן ממשפחה חרדית מניו יורק – לכאורה שני עולמות מנוגדים, עולם הדוגמנות והעולם החרדי, אבל עם הרבה אהבה לבעל, לדת ולמקצוע היא מצליחה לשלב בין השניים, וחולמת להמשיך ולפתוח דלתות לעולם הפלאס סייז לצד שמירה על ערכים וצניעות.

כילדה ונערה מלאה שהתמודדה עם בעיות משקל, האמנת שיום אחד תהפכי לדוגמנית מצליחה? מה היית אומרת היום לאותה ילדה/נערה?

"לא האמנתי וגם לא כיוונתי לשם, תמיד אהבתי להצטלם אבל לא חשבתי על דוגמנות אלא כיוונתי לעיצוב אופנה. פנו אליי כמה סוכנויות ברשתות החברתיות וכשהסוכן הקודם שלי פנה אליי עם הרעיון הייתי מבולבלת, לא הבנתי. הוא הסביר לי על עולם הפלאס סייז שאז לא היה נפוץ, וזה הרגיש לי מביך – ״דוגמנית למידות גדולות ״ לא הייתי שלמה עם הטייטל, ועד היום לא. מי קבע מה היא מידה גדולה, ולמה מגדירים אותנו ככה? לא האמנתי בעצמי. האמנתי שאצליח בכל דבר בחיים רק אם ארזה. 

אם הייתי חוזרת אחורה הייתי נותנת סטירה לאותה נערה, ואומרת לה להפסיק לעכב את עצמה בגלל זה ולהתחיל לפרוח, להבין שיש הרבה מעבר ושאני טובה ויפה כמו שאני."

זוכרת מה הרגשת בפעם הראשונה שדגמנת? 

"בפעם הראשונה על הסט הייתי מובכת, היו שם דוגמניות עם הרבה ניסיון ואני ישר נזרקתי למים. זה נגמר בזה ששלחו אותי הביתה באמצע היום בטענה ש״זה לא עובד להם״. הפעמים הראשונות שלי היו לא קלות, לא קיבלתי שום דבר על מגש של כסף, אני זוכרת מצבים שלא יכולתי להחזיק את הדמעות אפילו עד הרכב. אחרי כמה פעמים כאלו החלטתי שאני פשוט לא מוכנה ויצאתי מהמקצוע ליותר משנה. זה לא קל להישפט לפי המראה שלך, במיוחד שלא הייתי שלמה איתו. היום אני במקום אחר לגמרי, אני מאושרת וגאה במי שאני." 

האם לדעתך מהפכת הפלאס סייז שהחליפה את ההרואין שיק כאן כדי להישאר, או שמדובר בגימיק פופוליסטי שיחלוף?

"אני מקווה שזה כאן כדי להישאר, הרי זה הגיע בגלל שזה מה שהקהל זעק לו. חברות האופנה הבינו שאין להן ברירה, הרי מבחינתן זה תמיד יהיה קל יותר לצלם רק על מישהי גבוהה ותשעים שישים תשעים, אבל זה לא ריאלי כי רוב האוכלוסייה לא נראית ככה, נשים רוצות לדעת איך הבגד ישב עליהן. לכן צריך דוגמניות במידות שונות ולא להכתיב מודל יופי אחד."

את עובדת הרבה בחו"ל. האם דוגמנות הפלאס סייז בארץ מדביקה את מה שקורה בחו"ל לדעתך?

"ממש לא. בסוכנויות שלי בחו"ל יש מחלקה של דוגמניות קימורים, בכל חברת אופנה יש דוגמניות מלאות, בשלטי חוצות, באתרים ויש עבודה בלתי פוסקת.

מתים על זה בחו״ל, בארץ זה יותר חדש. הייתי הראשונה ברוב חברות האופנה בארץ. ברוב האתרים בארץ לא תראי דוגמניות מלאות, נדיר שתראי גם בקמפיינים. זה תמיד אחת ל… איך זה שלכמעט שום חברה בארץ אין פרזנטורית מלאה?  בפרסומת, סרטים זה עדיין לא נכנס מספיק. אבל כן, יש התקדמות משמעותית שכולנו עובדים עבורה כי ישראל זה הבית!!! והרבה חברות אופנה כן הכניסו ותומכות בזה, כמו אופנת תמנון שאני הדוגמנית הראשית בקמפיינים שלה והיא הכי מעודדת, עדיקה שהגדילו את המידות.. השינוי כבר פה ואני מאמינה שאם נמשיך כך בשנים הקרובות נדביק את הפערים." 

דגמנת לליין המחטבים skims של קים קרדשיאן!!!! חלומה של כל דוגמנית, איך מגיעים לזה?

"את הפנייה קיבלתי מנציגי החברה. זה היה הכי מרגש בעולם, עבודה קשה בסוף משתלמת, ללכת אחרי המטרות שלך, לא לוותר כשקשה !! ולכוון את זה בראש, כל הישג שהגעתי אליו עד היום כיוונתי אליו וראיתי את עצמי עושה את זה, גדלתי על המשפט “if u can imagine that , u can do it.”

איך עבודת הדוגמנות משתלבת בחיי הנישואין עם בחור דתי ממשפחה חרדית? האם הם תומכים בעיסוק שלך?

"זה שילוב שלא קל לעשות. הדוגמנות נוגדת הרבה דברים של הדת. אני הרבה פעמים נלחמת עם עצמי. אני אוהבת את הדת שלנו  ואת בורא עולם יותר מהכל. גדלתי בבית חילוני לגמרי ובן הזוג שלי בבית דתי, כך שיש פערים אבל עובדים בכדי להדביק אותם. הפסקתי להצטלם בהלבשה תחתונה וביקיני בדיוק לפני שהכרנו. הוא מאוד שמרני ופרטי. לא אשקר, קשה לו עם זה, אבל אנחנו מכבדים אחד את השנייה והוא רוצה שיהיה לי טוב אז הוא מפרגן. הוא בא לקראתי ואני לקראתו. בני המשפחה היו מעדיפים שאעסוק במשהו אחר והם מאמינים שאתחזק עם הזמן ושהדוגמנות זה לא לכל החיים." 

יש בגד שלעולם לא תלבשי, או שאין כזה דבר?

"כן, יש הרבה. לא מתחברת לבגדים שהחזה יוצא מלמטה, בבגד ים אני תמיד קושרת משהו מעל, גם כשאני לובשת חשוף אני אוהבת את זה בצורה קלאסית. אני מאמינה שהגוף שלי הוא שלי ויש דברים שאשמור רק לבעלי, ולא לכל אחד שרואה אותי ברחוב. אומנם אני לא מתלבשת בצניעות, אבל יש לי גבולות ברורים."

מה אני יכולה לאחל לך חוץ מהרבה הצלחה בחיי הנישואים הטריים?

"שתמיד אהיה באמונה שלמה, אושר ובריאות! שאכבוש את כל היעדים שלי, שאצליח לפתוח עוד דלתות לעולם ה״פלאס סייז״ ושתמיד אשמור על הערכים שלי."

אמן!!!

אינסטגרם: https://www.instagram.com/cindy.chady/

נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק