חיים ריבלין. עכשיו צלם

חיים ריבלין - 5
|

תערוכת תמונות מיוחדת של הצלם והעיתונאי חיים ריבלין בפסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים  בין התאריכים 27 בנובמבר – 2 בדצמבר: "חיים בירושלים" – תערוכתו של הצלם והעיתונאי חיים ריבלין

מערכת המגזין

תערוכה חיים ריבלין חיים בירושלים_91
״חיים בירושלים״. צילום: חיים ריבלין
תערוכה חיים ריבלין חיים בירושלים_915
״חיים בירושלים״. צילום: חיים ריבלין
תערוכה חיים ריבלין חיים בירושלים_93
״חיים בירושלים״. צילום: חיים ריבלין
תערוכה חיים ריבלין חיים בירושלים_911
״חיים בירושלים״. צילום: חיים ריבלין
תערוכה חיים ריבלין חיים בירושלים_95
״חיים בירושלים״. צילום: חיים ריבלין
תערוכה חיים ריבלין חיים בירושלים_99
״חיים בירושלים״. צילום: חיים ריבלין

במהלך ימי הפסטיבל תושק תערוכתו של הצלם והעיתונאי חיים ריבלין. התערוכה של חיים ריבלין ריבלין, חתן פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית, הוזמנה במיוחד לרגל פסטיבל הקולנוע היהודי. 

"חיים בירושלים" תכלול 50 תמונות מהחיים בסביבה המגוונת והרב-תרבותית של ירושלים: תמונות מהרבעים היהודי, הנוצרי והמוסלמי במהלך חגיגות דתיות ותרבותיות שונות, בתמיכתה של הקרן לירושלים.

תערוכה חיים ריבלין חיים בירושלים_97
״חיים בירושלים״. צילום: חיים ריבלין

מדבריו של חיים ריבלין:

"בשונה מכל הסטראוטיפים שנקשרו בה, ירושלים היא אולי העיר הכי מגוונת בארץ. החוויה שהיא מזמנת לצלם רחוב כל כך עשירה שלפעמים די לעמוד על משבצת אקראית כדי ללכוד בתוך רגע סיטואציות שספק אם תגיע אליהם בכל מקום אחר במשך שנה שלמה. בתערוכה אני מנסה להביא טעימה מהרבגוניות של העיר האהובה הזאת, בפריימים שיש בהם שפע של אירוניה והומור וגם עצב, חרדה ועצבנות".

חיים ריבלין הוא כתב תוכנית התחקירים "המקור" ברשת 13, זוכה פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית לשנת 2011, פרס פראט על תחקירים בתחום הסביבה ופרס פרימור על תחקירים בתחום החברה. בעבר היה כתב תחקירים בחדשות ערוץ 12, כתב בתוכנית התחקירים "עובדה" וכתב בקול ישראל. לצד עבודתו העיתונאית, ריבלין הוא צלם רחוב. 

בשנת 2016 הציג תערוכה בפסטיבל קולנוע דרום בסינמטק שדרות. תצלומיו פורסמו בתקשורת ובבימות נוספות. תמונות הרחוב, הדמויות והנופים שריבלין מצלם הם מרביתם "ירושלמים". (ניתן להתרשם מהן בדף האינסטגרם שלו, ביוזר life_rivlin).

פסטיבל הקולנוע היהודי בחר להציג את תצלומיו של חיים ריבלין בזכות הנושאים המגוונים שהם עוסקים בהם ובזכות הפרשנות שהם מעניקים לפסיפס התרבותי הירושלמי. יצירתו של ריבלין משקפת את חוויית המפגש הרב לאומי והבין־דתי היומיומי ברחובות העיר באמצעות מבט ייחודי שמבטא שנינות, הומור, כישרון אמנותי וכבוד רב לדמויות המצולמות. ריבלין מצלם יהודים דתיים, מסורתיים וחילוניים, מוסלמים ונוצרים, העסוקים בפעילות דתית, מקיימים ביניהם קשרי גומלין ופשוט חיים את חייהם היומיומיים. לעתים נוצר קשר בין הדמויות, ולעתים לא. כך או כך, המצלמה של ריבלין אינה שופטת איש; היא מתבוננת ומעניקה צבע וקול לתערובת הייחודית הזאת של תרבויות וקולות.

על הפסטיבל היהודי ירושלים 2021:

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים יערך כבכל שנה במהלך חג החנוכה. השנה, הפסטיבל חוזר להיקפו המקורי, יתקיים באופן פיזי באולמות הסינמטק בירושלים ויכלול שלל סרטים ואירועים, בהם: אירוע פתיחה חגיגי בנוכחות אח"מים ושגרירויות מהעולם, סרטים ישראלים ובינלאומיים, מפגשים מיוחדים בהשתתפות יוצרים ושחקנים מהארץ ומהעולם, הרצאות, פאנלים ודיונים, תחרויות סרטים נושאות פרסים, הופעות מוזיקליות חיות, הדלקת נרות חגיגית משותפת בימי החג ועוד. 

פסטיבל הקולנוע היהודי מציע לקהל חוויה קולנועית תרבותית עכשווית, והזדמנות נפלאה להיחשף לחיים היהודים המרתקים – בראי הקולנוע – מנקודות מבט שונות וייחודיות. התוכנית האמנותית של הפסטיבל כוללת מבחר משובח של סרטים העוסקים בשאלות של זהות יהודית, אמונה ואורח חיים, תרבות, היסטוריה, זיכרון, החיים העכשוויים בישראל ובגולה, השואה, והיחסים בין היהדות ובין דתות אחרות. 

במהלך הפסטיבל יוצגו עשרות סרטים מכל מגוון קשת היצירה הקולנועית: קולנוע תיעודי העוסק בסיפורן של משפחות יהודיות מכל רחבי תבל, קולנוע ישראלי הדן בנושאים חברתיים עדכניים, סרטים שבמרכזם עומדים גדולי ההוגים, אישים, אנשי תרבות ואמנים משפיעים מהעולם היהודי, סרטים ישראלים קצרים, תחרות קולנוע בינלאומי, תחרות הסרט הקצר, קלאסיקות משוחזרות, הרצאות, פאנלים, הופעות מוזיקה חיה ועוד.

  • פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2021 מתקיים בתמיכת משרד התרבות, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, קרן אביחי, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, הלן שומן וג'יל סמואלס.
  • מחיר כרטיס לסרט: 40 ₪  // מחיר לסטודנטים: 25 ש"ח
  • מכירת הכרטיסים תחל בתאריך 14.11.2021
  • אתר סינמטק ירושלים: https://jer-cin.org.il/he  
זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אינסטגרם: fashion_israel.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות צילום, תעשיית האופנה
תגובות פייסבוק