Once Twice 1992. נעים להכיר

אופנה-Once-Twice-טרנדים-סטייל-חדשות-מגזין-אופנה
|

Once Twice 1992 הוא מותג בועט, מחדש ומפתיע. מאחוריו עומדות נועה ופז, בוגרות המחלקה לעיצוב אופנה בויצו חיפה. אהבנו את ההומור, את האג׳נדה והמסתוריות. הקורונה? "ייצור בכמויות קטנות ומכירה באונליין. לא פשוט לייצר אופנה בארץ. הלוואי שהייתה תמיכה אמיתית בתעשייה האופנה הישראלית"

אופנה-Once-Twice-1992-טרנדים-קורונה-סטייל-מגזין-אופנה
Once Twice 1992. צילום: שני איירוב

מאת: נועם שקד

שנתיים בלבד לאחר סיום לימודיהן במרכז האקדמי ויצו חיפה, הקימו פז ונועה את מותג הבגדים Once Twice 1992 – מותג צעיר שמתאפיין בגרפיקה מלווה בקריצה והומור שחשובים תמיד, ובמיוחד בימים אלו.

קורונה-אופנה-Once-Twice-1992-טרנדים-סטייל-מגזין-אופנה
Once Twice 1992

"לחבר בין נוסטלגיה לבין חוויות יום יומיות"

האם אתן מגדירות עצמכן כמעצבות אופנה או כגרפיקאיות, מה קדם למה?

״אנחנו מעצבות אופנה. עבורנו הגרפיקה היא כלי להעברת מסרים באופן ויזואלי, זו הדרך שלנו להנפיש סיטואציות או מסרים שאנחנו רוצות להעביר״.

אופנה-Once-Twice-1992-קורונה-טרנדים-אופנת-גברים-סטייל-מגזין-אופנה
Once Twice 1992. צילום: שני איירוב

"שינוי בתפיסה של עולם האופנה בארץ"

שם המותג כולל את המספר 1992. מה משמעות המספר הזה עבורכן?

״1992 הוא המכנה המשותף הראשון והמובן מאליו שלנו כחברות, שתינו נולדנו בשנה הזו. כל הקטע היצירתי המשותף שלנו מתרפק על סגנון הניינטיז, זה היה הסממן הראשון של תחילת הדרך היצירתית המשותפת שלנו.

גדלנו והתחנכנו בדרכים דומות. בעקבות זאת צורת המחשבה שלנו מאוד דומה. ההתחלה של החברות שלנו הייתה מבוססת על חוויות דומות שחלקנו בעבר״.

אופנה-קורונה-Once-Twice-1992-טרנדים-סטייל-מגזין-אופנה
Once Twice 1992

"בגד צריך להתאים לכל שלב ביום"

איך נולדה השותפות העסקית ביניכן, מה מקומה של כל אחת בה ומה נדרש להצלחתה?

״השותפות העסקית שלנו החלה ממקום הכי לא עסקי, אלא ממקום של להמשיך את היצירה אחרי הלימודים, לא לשבור את הרצף ולשמור על הגחלת.

כשסיימנו ללמוד והבנו שאחרי שעות מלאות בעומס, נותרנו עם תחושת ריק. הבנו שאנחנו צריכות למלא אותו חזרה, פשוט לשבת וליצור יחד, מעין ׳קומונת יצירה׳. 

בכל תחושת חוסר הוודאות של אחרי הלימודים רצינו קצת להקליל, לקחנו תמונות שנורא הצחיקו אותנו ויצרו סוג של גיחוך.

התחלנו לעבוד עליהן כשהיה ברור לנו שאנחנו רוצות ליצור פריטים עם קריצה והומור, כאלה שאפשר לחרוש עליהם שנים ומנותקים מכל טרנד.

אופנה-Once-Twice-1992-טרנדים-סטייל-מגזין-אופנה-קורונה
Once Twice 1992. צילום: שני איירוב

העבודה בעסק היא משותפת ויחד אנחנו מעצבות ובונות את כל הקונספט. כל אחת בנפרד תפסה את המקום הטבעי כשאחת מאיתנו (פז) עושה את כל מה שקשור בעבודות הרקמה על הדפוסים והציורים.

השנייה (נועה) מתעסקת בגרפיקות, עריכה של הציורים והתמונות שברשתות החברתיות שלנו.

מבחינת כל הניהול השוטף, אנחנו מתחלקות באופן שווה כשאחת מגבה את השנייה. שיתוף פעולה זה מרים אותנו ושומר על התנהלות שוטפת של העסק וההצלחה שלו״.

"תקופת הקורונה מאתגרת"

כל האיורים והטקסטים על הפריטים שלכן מלווים בקריצה של ביקורת והומור. מיהי בעלת חוש ההומור מביניכן?

״חוש ההומור הוא משותף לשתינו, זה אחד מהדברים שהכי חיברו בינינו. זו דרך ההסתכלות שלנו על דברים שקורים בחיים, הדרך שלנו לחבר בין נוסטלגיה לבין חוויות יום יומיות״.

אופנה-Once-Twice-1992-טרנדים-סטייל-אופנת-נשיםמגזין-אופנה
Once Twice 1992. צילום: שני איירוב

"כל אחת בנפרד תפסה את המקום הטבעי"

אחד היתרונות במותג שלכן הוא היכולת לשנות ולחדש את הגרפיקה ואת המסר. איך התאמתם את עצמכן לתקופת הקורונה?

״תקופת הקורונה מאתגרת מצד אחד, מצד שני היא גורמת לנו לדייק את הדרך שבה אנחנו מעבירות את המסר.

לקחנו אלמנטים שמגדירים את התקופה, החלטנו לתת להם צבעוניות אחרת, לתת לאנשים הזדמנות להסתכל על המאפיינים של התקופה הזו באופן שונה.

כמובן שמבחינת הלוגיסטיקה התאמנו את עצמנו עם משלוחים עד הבית ללא עלות, ונתנו מענה מיידי ללקוחות שלנו״.

אופנה-Once-Twice-1992-טרנדים-אופנת-גבריםסטייל-מגזין-אופנה
Once Twice 1992. צילום: שני איירוב

"צורת המחשבה שלנו מאוד דומה"

כיצד אתן, בעלות מותג צעיר שקיים שנתיים בלבד, מצליחות לשרוד בזמן שחברות ותיקות מצמצמות וסוגרות סניפים? 

״המותג שלנו הוקם כרעיון לפני שנתיים, אבל בפועל הוא רק בן חצי שנה. מה שמאפשר לנו להצליח לשרוד הוא הייצור בכמויות קטנות ומכירה באונליין.

יש קושי בהקמת מותג אופנה בישראל, כמות הספקים מצומצמת, ההיצע יקר וכמעט לא קיים, הכל מתמקד במרכז והסטודיו שלנו בכלל בצפון.

אנחנו מתמודדות עם הקושי בזה שאנחנו מנסות להיות עצמאיות ככל האפשר ולצמצם ככל שניתן את התלות שלנו בגורמים חיצוניים.

אנחנו מקוות שיהיה שינוי בתפיסה של עולם האופנה בארץ. צמד המילים "ייצור ישראלי", מתנוסס על דיגלנו בגאווה, אנחנו מאוד גאות בו, מאמינות ומקדמות אותו.

האמת שמאחורי צמד המילים הללו לא פשוט בכלל לייצר בארץ, הלוואי שהייתה תמיכה אמיתית בתעשייה האופנה הישראלית״.

אופנה-Once-Twice-1992-קורונה-טרנדים-סטייל-מגזין-אופנה
Once Twice 1992

"הגרפיקה כלי להעברת מסרים באופן ויזואלי"

אילו פריטים כוללת הקולקציה שלכן? האם ישנה כוונה להתרחב או להישאר עם פריטי לבוש קז׳ואל?

״אנחנו מציעות טוטאל לוקים מכף רגל ועד ראש, כולל את כל הפריטים שחייבים להחזיק במלתחה, גברים ונשים כאחד.

בתפיסה שלנו אנחנו מאמינות שבגד צריך להתאים לכל שלב ביום, עם שינוי קטן של אבזור. השאיפה להרחיב את ליין המוצרים ואת סקאלת המידות כדי להגיע לקהלים נוספים.

להישאר בתחום ה-Street wear. זו זירה שאנחנו מאוד מאמינות בה והיא תואמת את האקלים הארץ ישראלי״.

Once Twice 1992
אתר: https://oncetwice1992.com/
אינסטגרם: oncetwice1992


 "The creation of COVID-10"
"HOLY BODY"
צילום: שני איירוב 
דוגמנים: אני קילדזה וירין חן


נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

מגזין אופנה ישראלי מקדם אנג׳נדות חברתיות

אופנה

מגזין אופנהFashion Newsחדשות האופנהכתבות אופנהאופנת נשיםאופנת גבריםהפקות אופנה

איפור

טרנדיםסטיילביוטיאודותמגזין אופנה ישראליFashionFashion Magazineכתבות אופנה 2020

טרנדים באופנה

סטייל באופנהאופנת נשים 2021זארה 2021ZARA 2021קורונה 2021CORONA 2021איפור 2021

Makeup 2021

Style 2021ביוטי 2021Trends 2021אופנת גברים 2021Beauty 2021 Fashion Magazine 2021Fashion 2021

זארה

ZARAהפקות אופנהאופנת גברים 2020טרנדים 2021קורונהאופנה 2021חדשות האופנה 2021

צילום

צילום אופנהPhotographyFashion Photographyאופנת נשים 2020כתבות אופנה 2021

אופנה ישראלית

שנקרשנקר 2021איפור 2020Makeup 2020ביוטי 2020Beauty 2020סטייל 2021

תגובות פייסבוק