Roland-Rosenberg

Roland-Rosenberg Collection-6
|

אוסף סוזן ואנטון רולנד־רוזנברג

Roland-Rosenberg Collection-5
Avery Milton, Summer Reader, 1950

במוזיאון תל אביב לאמנות נפתחה לציבור תצוגה של אוסף האמנות של משפחת רולנד–רוזנברג  שניתן במתנה למוזיאון. באוסף מוצגות יצירות מהמאה העשרים, של האמנים האירופים והאמריקאיים: אמיל נולדה, חיים סוטין, ג'ורג'ו מורנדי, ז'ורז' רואו, אגון שילה, פרנסיס בייקון, ג'ורג'יה אוקיף, מילטון אייברי, ארשיל גורקי, מוריס לואיס ודיוויד פארק

Roland-Rosenberg Collection-1
O'Keeffe Georgia, Bleeding Heart, 1928

בשנת 1996, בעת שנערכה במוזיאון תל אביב לאמנות, תערוכה מאוסף סוזאן ואנטון רולנד–רוזנברג,  הם הקדישו את עיזבונם העתידי למוזיאון. פתיחת התצוגה של האוסף לציבור הרחב כעת, היא מימוש התרומה שלהם. מדובר באוסף חשוב של אמנות מודרנית מהמאה העשרים, המקביל לסיפור חייהם של בני הזוג שנולדו וחיו באירופה, שרדו את מלחמת העולם השנייה, הגיעו לפריז ועברו לחיות בארצות הברית. לפיכך, האוסף כולל עבודות של אמנים אירופאים ואמריקאים.

Roland-Rosenberg Collection-2
Nolde Emil, Summer Flowers, ca 1935

היצירות מייצגות מגמות משמעותיות במודרניזם של המאה העשרים. החל מהעשור הראשון המיוצג בציור של ז'ורז' רואו "יצאנית" מ-1906. ציור אקספרסיוניסטי של דמות המסמלת את החיים בשולי החברה. ועד  העשור השביעי, עם עבודתו של פרנסיס בייקון, "שלוש מיתוות לדיוקן ג'ורג' דייר" מ- 1964, עבודה המוקדשת לבן זוגו האהוב. האוסף כולל שלוש עבודות של אמיל נולדה.  "מסכות" מ- 1920, נושא מרכזי ביצירתו של נולדה שהוקסם מאמנות "פרימיטיבית" שבטית. "פרחי קיץ" (1935), המגלים צבעוניות עשירה ואקספרסיבית, ו"צפרדעים" 1923-4, עם דימויים ספק מציאותיים ספק דמיוניים. חיים סוטין, אמן אירופאי מאותה תקופה, מיוצג בעבודה "דיוקן איש צעיר בעניבה שחורה" 1927-8, הנקראת כביקורת חברתית בה האדם מזוהה עם תפקידו עד אובדן המימד האישי. אגון שילה, מיוצג ברישום אקספרסיבי נועז של דמות ריאליסטית ומנוכרת, תחת הכותרת "עירומה שוכבת", אותו יצר ב-1918, כשנה לפני שנפטר בגיל 28.

Roland-Rosenberg Collection-3
Nolde Emil, Frogs, ca 1923-24

האמן האמריקאי דיוויד פארק, החל את דרכו כאמן מופשט, אך בשנת 1949 השמיד את כל עבודותיו המופשטות, באומרו, שהאמנות אמורה להטריד ולהיות אישית. העבודות "עירומה עם מגבת"1959 ו"צדודית" 1960, שנעשתה בשנת חייו האחרונה, מייצגות את הזרם הפיגורטיבי שהוביל.  האמן מילטון אייברי ששאב את השראתו מהאוונגרד האירופי, מיוצג בעבודה "קוראת בקיץ", 1950 , בה צייר את בתו בעת שבילו בחופשה בוודסטוק.  באוסף מוצגת דל"ת צד"י (1958),  עבודה מונומנטאלית של האמן האמריקאי  מוריס לואיס. אמנית אמריקאית נוספת והציירת היחידה שמיוצגת באוסף, היא ג'ורג'יה אוקיף,  עם היצירה "לב פצוע" 1928, המאפיינת את התקופה בה ציירה אובייקטים מהטבע בהגדלה ובניתוק מהרקע שלהם, כשהצורה והצבע מקנים להם איכות אירוטית.

Roland-Rosenberg Collection-4
Gorky Arshile, Untitled, ca 1943-44

תרומת האוסף, הכולל 15 יצירות אמנות מקוריות ומקיף טווח רחב של סגנונות, היא תוספת חשובה ומשמעותית המרחיבה ומעשירה את אוסף הקבע של מוזיאון תל אביב לאמנות.
אולם הלן י' האפט וי' דוד האפט (מפלס עליון) הבניין הראשי
ללא תאריך נעילה

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק