בחרנו לחגוג עם עידן בץ, בעל משרד יחסי ציבור. את יום הגבר הבינלאומי. הוא מצליחן שהקים בעשר אצבעות משרד עם עשרות לקוחות, הוא הגבר החדש שמטפח את עצמו. נדמה שגם אם לא היה כזה חתיך הוא לא היה זקוק לדלתות שיפתחו. זה הכישרון שהוליך אותו. הוא מספיק חכם להבין שהכסף הגדול לא באמת נמצא באופנה – הוא בביוטי
מאת: אורנה רימוק – עורכת ביוטי
ספר לנו איך נכנסת לעולם היחצ״נות
"מאז שאני זוכר את עצמי נמשכתי לעולם התקשורת. עוד בתור ילד הייתי נוסע באוטובוסים כמה פעמים בשבוע כדי להפיק ולשדר תוכניות ברדיו האינטרנטי הראשון לצעירים שנקרא WFM. כל דבר שקשור בעולם הזה ריתק אותי, כשהחלום הגדול היה לעבוד בטלוויזיה. בתיכון הייתי ילד מאוד שאפתן שרדף אחרי הצטיינות ומתוך אותה שאפתנות, הרחבתי במקצועות ריאליים (בניהם מדעי המחשב) במקום בתקשורת שאהבתי. בסופו של דבר סבלתי מהבחירה לאורך כל התיכון, אבל היא לפחות הובילה אותי למסקנה שבחיים צריכים לעשות מה שאוהבים ולהצטיין שם.
"העובדה שאימי שכבה בבית חולים עם סרטן נטול מרפא, הביאה איתה את התובנה שהחיים קצרים ולא צפויים"
לאחר הצבא התכוונתי לטוס לטיול ארוך בחו"ל, אבל כחודש לפני הטיסה אימי חלתה בסרטן. היא התעקשה שאסע לטיול וכשסרבתי היא ביקשה שאם אני מחליט שלא לטוס, לפחות לא אבזבז עוד זמן ואתחיל ללמוד לתואר. אבי מאוד רצה שאהיה מהנדס כמוהו, אבל בדיוק בנקודת זמן הזו התחברו כל הנקודות.
העובדה שאימי שכבה בבית חולים עם סרטן נטול מרפא, הביאה איתה את התובנה שהחיים קצרים ולא צפויים. זו התחברה לי יחד עם אותה חוויה מהתיכון, והתגבשה אצלי ההחלטה ללמוד את מה שאני אוהב- תקשורת.
״הייתי ילד מאוד שאפתן שרדף אחרי הצטיינות״
בזמן הלימודים התברגתי בעבודות שונות בטלוויזיה, שהיו מבחינתי הגשמת חלום- עוזר הפקה בערוץ 24, סקאוטר של תוכנית בערוץ 2 ולאחר מכן מנהל הפקה בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא. אחרי הלימודים הגעתי למסקנה שעם כל אהבתי לטלוויזיה, בשביל השקט הנפשי אני צריך לחפש מקום יציב יותר מבחינה תעסוקתית.
התקבלתי למשרד יחסי ציבור קטן, אך עם לקוחות מוכרים, בו עבדנו הבוסית ואני. בשנים בהן הייתי במשרד למדתי את התחום על בוריו. אחרי שלוש שנים הסתכסכנו הבוסית ואני על רקע העובדה שבמקביל לעבודתי, עזרתי בטובה לחברים ליחצ"ן את עסק התכשיטים שלהם בהתנדבות.
"החלטתי שזה הזמן לעזוב"
"התראיינתי בכמה משרדים ולבסוף אותו החבר שעזרתי לו שכנעתי אותי שאני מספיק מוכשר בכדי לפתוח משרד משלי וטען שאם הצלחתי לעשות לעסק שלו יח"צ בכוחות עצמי, אין סיבה שלא אוכל לעשות זאת עבור אחרים.
הוא לקח אותי יד ביד לרואה חשבון, להוציא חשבוניות ולימד אותי על ניהול עסק. בנוסף גם הכיר תודה חזרה בכך שהיה הלקוח המשלם הראשון והשאר היסטוריה."
"מחויבים ללמוד לעומק כל תחום בו אנו נוגעים"
אחד הדברים שמושכים אותי בתחום יחסי ציבור הוא שיש בו למידה בלתי פוסקת. אנחנו מייצגים לקוחות מתחומים שונים ומגוונים, וכחלק מכך מחויבים ללמוד לעומק כל תחום בו אנו נוגעים. רק כך ניתן לכתוב אודותיו ולייצג אותו בפני עיתונאים ותקשורת. כל פעם שמגיע לקוח חדש אתה נחשף ולומד עולם מרתק אחר. בנוסף, מדובר בתחום שהוא מאוד יצירתי, דינאמי ולא משעמם."
אתה עובד היום מבעבר עם עם חברות קוסמטיקה?
"טבילת האש הראשונה שלי התחילה לפני מספר שנים כשהשקתי מוצר קוסמטי חדשני בישראל. מאוד נהנתי מהעבודה כיוון שבשנים האחרונות התקשורת האלקטרונית, הכתובה והרשתות החברתיות מסקרות ומתעסקות רבות בנושאי ביוטי, מה שבעבר הוקדש יותר לאופנה. תחום הביוטי מאוד קוסם לי ואני אוהב להתעסק בו. יש בו פן אופנתי שמתעסק בטרנדים ומגמות, פן צרכני ואפילו פן טכנולוגי.
היום אני עובד עם מותג הקוסמטיקה המקצועית HL ועם מותג הטיפוח של אלונה שכטר שמבוסס על צמחי מרפא ומינרלים מים המלח. בנוסף גם מייצג את מרפאת האסתטיקה של אלונה שכטר ומכשיר לייזר בייתי חדשני מוכח שבעה מחקרים קליניים נגד תופעת נשירת ודלילות שיער בקרב נשים וגברים שנקרא HairMax."
הכסף הגדול מגיע מחברות קוסמטיקה?
"אולי אם הייתי פרזנטור. אני צוחק. איני לא יודע כמה החברות מכניסות לכיסן בסוף החודש. בכל מקרה, שמח בחלקי."
שגרת הטיפוח שלך?
"הסיבה שאני אוהב לייצג לקוחות אופנה, לייף סטייל וביוטי היא כי אני מאוד אוהב את העולמות הללו באופן אישי. מאז ומתמיד היה לי חשוב להבין מה אני מורח על הגוף והפנים ולא לרכוש מוצרי פארם שרק מדברים בכותרות וסיסמאות שיווקיות.
העבודה עם HL, חברה ישראלי- בינלאומית שמייצרת את כל תכשיריה בעצמה ובעלת מפעל הקוסמטיקה הגדול ביותר במזרח התיכון, רק חידדה אצלי את הידע וההבנה. הפן המקצועי בה הוא משהו שלא נתקלתי בו מעולם.
הם לימדו אותי רבות על חומרים וריכוזים וגם על החשיבות שהתאמת מוצרי קוסמטיקה באופן אישי. גם ההיכרות עם צמחי מרפא וחומרים טבעיים אצל אלונה שכטר חיזקו אצלי עוד יותר את הנושא.
מדובר באישה שפתחה את מותג הטיפוח שלה כתוצאה ממחלת הפסוריאזיס הקשה ממנה סבלה. לא רק שהצליחה להשתלט עליה, היא הקימה אימפריה בינלאומית, מרצה בנושא ועוזרת לכל כך הרבה נשים נוספות."
טיפוח פנים
"אני מתחיל את היום בשטיפת פנים (סבון אכילאה של אלונה שכטר), לאחר מורח סרום (חומצה היאלרונית מבית NIOD), קרם לחות (על בסיס זרעי פטרוזיליה מבית Aesop) ומקפיד על מקדם הגנה בגבוה כל פעם שיוצא מהבית (סנברלה מבית HL). בערב אני שוב שוטף את הפנים, משתמש בסרום ויטמין C בריכוז גבוה (17% מבית HL), קרם לילה (מסדרת אלפא בטא של HL) וג'ל עיניים (מבית אלונה שכטר). פעם בשבוע משתמש בפילינג אינטנסיבי (סופרליפט של HL או פילינג אלפא הידרוקסי של אלונה שכטר) ומספר ימים בשבוע במגבוני פילינג מסדרת אלפא בטא של HL שהן עדינים יותר."
טיפוח גוף
"במקלחת – סבון אכילאה וסבון פילינג מבית אלונה שכטר ושמפו של קרסטס. פעם בשבוע אני משתמש גם בסבון פילינג לפנים מבית כריסטינה. אחרי המקלחת משתמש בשמן הידרופילי מבית אלונה שכטר, שאני מכור אליו ובקרם גוף גרניום מבית Aesop."
אתה מאמין בקלישאה: "יופי פותח דלתות"?
"אף פעם לא חשבתי על עצמי כאדם יפה או השתמשתי ביופי להשיג בדברים בעולם העסקי. להיפך, לפעמים הרגשתי שכיוון שאני נראה צעיר מגילי, קשה יותר לשכנע בעלי עסקים, מנכ"לים ומנהלי שיווק לקחת אותי ברצינות, במיוחד בהתחלה. היום אני מגיע עם רזומה, ניסיון והוכחות שאי אפשר להתווכח איתם. אני אומנם מאמין שאיש יחצ צריך להציג את עצמו בצורה מכובדת מבחינה חיצונית, אבל בסופו של יום, הדבר שפותח דלתות וגם משאיר אותך בפנים הוא אופי, חריצות וחובת ההוכחה עליך!. הלקוחות במשרדי נאמנים, מרוצים וצועדים איתי שנים. אני מתחבר ללקוחותיי ברמה האישית ולכן גם עושה המון דברים שהם מעבר לגבולות היח"צ."
חברות טיפוח אתה בהם משתמש?
"זה אולי לא נשמע אמין, אבל כשאני מכיר את חברת הטיפוח אותה אני מייצג, באופן אוטומטי אני מתחבר למוצרים ואף משתמש בהם באופן קבוע. מרבית מוצרי הטיפוח שאני משתמש בהם היום הם של HL ואלונה שכטר. בנוסף אני אוהב גם את המותגים Aesop ו-NIOD."
תעודת זהות
עידן בץ, בן 34, רווק, גר בת"א. בעלים של משרד היח"צ עידן בץ יחסי ציבור.
מיוצגים במשרד
מותג הקוסמטיקה המקצועית HL, מותג הטיפוח אלונה שכטר, מרפאת האסתטיקה אלונה שכטר, קבוצת טי אנד איי- שעוני קסיו, ג'י שוק, בייבי ג'י, אדיפס, מצתי זיפו, לדרמן, איזוסטיל, ספייספן, קבוצת אינטרסן- מותגי התינוקות NUBY וטוליפס, הוסטס, כפפות איזיטאץ', מכשיר בייתי לכאבים סוליו אלפא קיור פלוס, מכשיר בייתי נגד נשירה ודלילות שיער HairMax, גאדג'טשופ, חברת סיריוס אלקטרוניקה, רשת ההנעלה הלב הכחול, סטודיו לתכשיטים עדיים מכל הלב, ירידי האופנה שיק מי ועוד.
עידן בץ – יחסי ציבור
אתר המשרד: www.Idanbz-pr.co.il
עמוד הפייסבוק העסקי: www.facebook.com/idanbz.pr
אינסטגרם פרטי: idanbz@
אורנה רימוק – עורכת ביוטי
אינסטגרם: orna_rimok_make_up
פייסבוק: אורנה רימוק
קבוצת פייסבוק: המומלצים שלי באיפור וטיפוח
בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן