איך נגן על עור הפנים לפני ובזמן טיסות ?

דרמלוג'יקה עם תרסיס הלחות סרמיד מיסט צילום יחצ -3
|

עונת חגים בפתח ואם אתם מתכננים  לנפוש ביעד אקזוטי או קר, והדרך לשם היא בטיסה- אז אחרי  לביטוח הכבודה והאריזה המדויקת – כדאי שתדאגו לעור הפנים שלכם

לצורך כך, פנינו לסיון זאבי מדריכה מקצועית בדרמלוג'יקה שהעניקה לנו המושלמים  לעונת הנופשים והטיסות:

חופשה משפיעה באופן ישיר על עור הפנים ולא רק בהגעתכם ליעד – אלא כבר בטיסה עצמה. לצד שינויים בתנאי מזג אוויר וסביבה בעלת רמות זיהום אוויר שונות או תזונה שונה- חשוב להבין שמקבץ שינויים קיצוניים מביאים להשפעה ישירה על עור הפנים שלא לומר פגיעה ניכרת במצב העור.  עור הפנים חווה באופן ישיר את הפרשי לחץ האוויר  ובנוסף לכך, לרוב בטיסות ישנה שאיפה להשלים שעות שינה בפרט אם מדובר בטיסות ארוכות, אך ברגע שזה לא קורה – והשינה נמנעת הורמון הקורטיזול שהוא הורמון הלחץ, מופרש באופן מוגבר יותר והתבטאותו עלולה להיראות באזור העפעפיים התחתונות, כסימני שקיות או כהויות בעיניים. 

דרמלוג'יקה עם תרסיס הלחות סרמיד מיסט צילום יחצ -6
דרמלוג'יקה עם תרסיס הלחות סרמיד מיסט צילום יחצ

מה קורה לעור? התייבשות קריטית של העור המתרחשת בשינויי אקלים ולחץ אוויר דרמטיים. 

 העור נותר יבש ומיובש. קרינת השמש וחוסר החמצן מייבשים את המים ששכבת ההגנה של העור שלנו אוספת ומתקיימת בזכותם. כאשר יש אידוי של המים, ואין הצפה מחודשת של העור בלחות, כלומר אין תהליך מיום זה מגביר את היכולת של השמש לחדור פנימה, עמוק יותר, כי העור נחשף עם שכבת הגנה פגועה ביסודה. ישנם תכשירי מדף ייעודיים למיום העור, להצפתם בלחות ואפילו רכיבים שכיום נמצאים בתכשירי לחות או במקדמי ההגנה שעוזרים לעור להישאר מלוחח במידה, לא מיובש או יבש וכך החיוניות שלו נשמרת גם בעונה הקשה. חפשו ברשימות הרכיבים סקוואלן, סרמידים, או חומצה היאלורונית אשר מעולים לשימוש יומיומי בימי הקיץ החמים ובפרט סביב נופש וטיסות.

בזמן טיסה יש הרבה פחות לחות באוויר, מה שהופך אותו לאוויר יבש שמייבש את העור, על כן יש נטייה לעור להתייבש מעבר למצב הרגיל, מה גם  שהשהייה בצמוד לחלון בזמן טיסה בגובהה כל כך רב, מגביר את הסיכון להיכוות מהשמש, חדירת קרני יו בי וכו'. 

דרמלוג'יקה עם תרסיס הלחות סרמיד מיסט צילום יחצ -1
דרמלוג'יקה עם תרסיס הלחות סרמיד מיסט צילום יחצ

גזרו ושמרו

1. שניה אחת לפני שטסים מתכננים לו"ז ואורזים; השתדלו להשאיר זמן ראוי למנוחה ושינה טובה לפני ובמהלך החופשה.

2. הגבירו את רמות הלחות בעור – בטרם תטוסו. זו אינה קלישאה, הקפידו על שתיית מים מרובה לפני הטיסה ובכלל בחיים, זה אכן מרווה את העור ומחייה אותו גם מבפנים. אך לטובת הגברת הלחות לפני הטיסה, כבר בנתב"ג או בדרך או אפילו ברגעי הבורדינג הציפו את העור בלחות כמה שרק ניתן, כלומר הרוו אותו בסרום לחות ( לרוב יכיל כמות גדולה של חומצה היאלורונית), נעלו אותו על העור בקרם לחות קליל ומותאם למצב העור ( מעורב, שמן או רגיל)  וכדי להמשיך וללחח אותו בזמן הטיסה ועד אשר תנחתנו – עשו שימוש מושכל בתרסיסי לחות קטנים ונעימים לעור הפנים, כמובן אלו שמותרים לעלייה למטוס, שמטרתם היא אחת: הצפת העור בלחות ומניעת אידוי הלחות ממנו לאורך זמן ( יש מגוון רחב בשוק של מיסטים, טונרים וגם תרסיסי לחות מבוססי סרמידים לטובת שמירה על לחות נעימה במצבי יובש קיצוניים).

3. עשו שימוש מוגבר במקדם הגנה–  למרות שנקודת ההנחה היא שכולנו עושים שימוש מוקפד נכון ובריא במקדמי הגנה, אני יודעת שאין הדבר כך. ברט בטרם נעלה למטוס סגור חשוך וכו'..  המחשבה הראשונית היא באמת לא למרוח מקדם הגנה כאילו אנחנו בהתארגנות יציאה לחוף הים, אבל :  כיון שהקרבה הפיזית לשמש ולקרניה אכן מתגברת בכמה עשרות אלפי רגל, וכיוון שהקרינה חודרת חלונות זכוכית פלסטיק וכו' – עלינו למרוח חצי שעה בטרם נגיע לגובה הרצוי של הטיסה מקדם הגנה מעל 30SPF  על מנת להגן על העור מקרינת UV בעת הטיסה. טייסים אגב, מודעים היטב לסכנות הגובה ורובם מתמרחים ומקפידים לשמור על עור הפנים ועל עור הידיים בצורה בריאה ומוקפדת. 

4. מהנחיתה ואילך– שקמו את העור וטפלו בו עד אשר יתגבר על המשבר – לאחר הפרשי גובה לחץ אוויר ומצבי יובש וחמצן באוויר, המשפיעים על העור ולרוב הם מה שמביאים אותו למצבי סטרס של התכווצות הנקבוביות ועד התרחבותם בחזרה, גם מחסום ההגנה של העור עובד שעות נוספות כדי להתמודד בלחצי האוויר הקיימים – אך בזמן נחיתה, אנחנו חוזרים לסטטוס לחץ אוויר רגיל לצד שינויי לוקיישן אז אולי כמה אחוזי לחות יותר או לחות לכאן או לשם.  ולמשימת ההצלה: העניקו לעור טיפול משקם שיתחיל משטיפת עור הפנים וניקוי בתכשיר ניקוי שאינו מבוסס סבון. יש להסיר תאי עור מתים ושומן עודף שהצטבר על העור במהלך הטיסה, דאגו להחזיק מסכת פנים ללא שטיפה, עשירה בויטמינים וברכיבים מלחחים או בכל קרם לחות עשיר דיו על מנת ללחח את העור שלא ירגיש במצוקת התייבשות. כשאתם מגיעים למעוז חפצכם; אל המלון או הביתה, יש להתמרח במוצרי לחות בכל הגוף, על מנת להחזיר לעור את מה שאבד. 

Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות ביוטי, טיפוח
תגובות פייסבוק