עמרי רוזנגרט: ״הניסיון שצברתי במהלך השנים כדוגמן גרם לי להבין איך לצלם״

עמרי רוזנגרט, צילום אורי טאוב - 2
|

הוא צלם מחונן, מסעדן ומהדוגמנים המובילים בישראל. עמרי רוזנגרט. אתם בטח מכירים אותו מהצילום עם נטע אלחמיסטר. אל תתבלבלו, הוא חזק בזוגיות עם עדה זמורה והמאהבת של חייו היא המצלמה. אנחנו מסמנים אותו – כוכב בשמי הצילום

 

עומרי רוזנגרט, צילום שי קדם
עמרי רוזנגרט. צילום: שי קדם

 

מאת: נועם שקד

 

דוגמן, מסעדן, צלם. מהו העיסוק שהכי מגדיר אותך?
״הייתי אומר שזה תמיד היה עניין של תקופות. היו פעמים שהייתי יותר עסוק בדוגמנות, במיוחד כשהיו צילומים לקמפיינים ובתחילת עונה או בתקופות שהיו לי גם מספר עסקים. כיום אין לי ספק שצילום הפך תחום העיסוק שאני הכי משקיע בו, הכי מכוון מטרה, והכי מחובר אליו. מבוקר עד ליל חי צילום ותרבות, לא משנה איזה יום בשבוע״.

האם העובדה שאתה צלם (חייבת לומר: כשרוני מאוד) עוזרת בצילומי האופנה שאתה משתתף בהם כדוגמן? האם אתה נותן את נקודת המבט והזווית שלך או שכשאתה עובד כדוגמן אתה לא מתערב בכלל בצילום?
״תודה. לא ממש, דוגמנות זה משהו שאני עושה שנים לפני שהתחלתי עם צילום. ההפך הוא הנכון. הניסיון שצברתי במהלך השנים על הסט כדוגמן גרם לי להבין מהר מאוד איך לצלם, מכיוון שכשאני מחזיק את המצלמה יש לי ידע קודם בכל מה שקשור לסט וליום צילום. התקשורת עם המצולם, ההבנה של פוזיציות, והבדלה בין צילומים כמו מסחרי, פורטרטים, פנים חוץ ועוד. המצולם ״סומך״ עליי וכך אנחנו יוצרים תקשורת יפה על הסט״.

 

נועם פרוסט, צילום עמרי רוזנגרט
״צילום הוא הדבר המרכזי״. נועם פרוסט. צילום: עמרי רוזנגרט

 

האם לדעתך הזוגיות הפוטוגנית עם עדה זמורה המהממת, ״הקפיצה״ לך את הקריירה, או שישנה הפרדה ברורה בין הזוגיות לבין הקריירה של כל אחד מכם?
״בוודאי. לומר שלא יהיה לזקוף את כל הקרדיט זה לא נכון. עדה זמורה דוגמנית מהמובילות בתעשייה, וכשיש לך בת זוג שכל אחד היה רוצה לצלם, ואתם עושים דברים יחד גרם לביטחון גדול בהתחלה ולמקפצה. היכולת ליצור דברים שלנו, שגם לא תמיד רואים אור בהכרח, התמיכה שלה בלעזור לי להתקדם, עוזרת לי עד היום. בכל זאת ישנה גם הפרדה ברורה בין הדברים, אני לא מבקש ממנה הנחות או דברים שלא יכבדו את הקריירה שלה וכך גם היא, בעיניי זו פשוט האמונה של שני הצדדים. אחד בשני, וכי אפשר ליצור דברים ביחד ולחוד. העובדה שאני מגיע מעולם הדוגמנות וחברה שלי דוגמנית הובילו אותי ליחסים קרובים עם המקצוענים בתעשייה שמהר גם הפכו לחברים טובים. ונושא ההפרדה תמיד יהיה קיים, דרך בריאה היא לכבד את השני וחובת ההוכחה מהרגע הראשון היא עליי, במקרה של צילום״.

 

עדה זמורה, עמרי רוזנגרט, צילום שי כהן ארבל
״אין קנאה כשיש בטחון בצד השני״. עדה זמורה ועמרי רוזנגרט. צילום: שי כהן ארבל

 

״כשיש לך בת זוג שכל אחד היה רוצה לצלם, ואתם עושים דברים יחד גרם לביטחון גדול בהתחלה ולמקפצה. היכולת ליצור דברים שלנו, שגם לא תמיד רואים אור בהכרח, התמיכה שלה בלעזור לי להתקדם, עוזרת לי עד היום״

 

האם יצא לכם לעבוד יחד? אם כן, באיזה קמפיין, ואם לא האם היית מעוניין בכך?
״יצא לנו לא מעט. עשינו קמפיינים יחד ל-H&O, קניון רמת אביב ועוד. ישנם מספר פרויקטים על הפרק שיראו אור בקרוב וברור שיש לשנינו רצון לעשות עוד דברים יחד״.

איך מצליחים לשמור על זוגיות שפויה כשבת הזוג נמצאת על קו תל אביב ניו יורק? יש קנאה או שהעובדה ששניכם עוסקים באותו התחום דווקא תורמת לזוגיות?
״מכיוון ששנינו מגיעים מאותו עולם, נושא הקנאה באמת לא עלה. אנחנו לא מהסוג הזה. בלי קשר לדוגמנות, אין קנאה כשיש בטחון בצד השני. עם הזמן הבנתי את המטרות שלה ובטח את העבודה הקשה שלה. לחיות כך זה לא פשוט וכל דוגמנית שעושה זאת בעיניי צריכה לקבל את הקרדיט על כך. הקבלות שדוגמניות מביאות לא מתבטאות דרך לייקים או ברשתות, אלא דרך עבודה קשה שלהן. ימים ולילות על מנת להגיע למטרה והכי גבוה שאפשר. כשראיתי והבנתי את זה, למדתי לחיות עם זה ולכבד. זה נשמע פשוט, אבל אין ספק שיש רגעים יותר קשים וכורח המציאות לא תמיד פשוט לשנינו. אנחנו מנסים להעביר את זה ביחד, ומימד הזמן כמובן מקבל פרופורציה שונה אצלנו. למדנו גם לראות בזה את הטוב״.

 

נטע אלחמיסטר, עמרי רוזנגרט, צילום גורן לובונצ׳יק
״יחסים קרובים עם מקצוענים בתעשייה״. נטע אלחמיסטר ועמרי רוזנגרט ל׳אירוקה׳. צילום: גורן לובונצ׳יק

 

מהי שגרת הטיפוח והאימונים שלך?
״לא הייתי אומר טיפוח בהכרח, אף פעם לא הייתי מסוג הגברים שמורחים קרמים וסבונים כאלה או אחרים, כמובן שחשוב לי המראה העצמי והתחושה הכללית. מתקופת התיכון ועד היום אני לא מאמין גדול בבושם ואני לא שם על עצמי. אף פעם לא התחברתי לרעיון של לשים ריח על הצוואר, משהו לא מתחבר לי. אני כן מתאמן שנים, רץ ודואג לאכול בריא בעיקר. עם השנים ותודעת המודעות שהתפתחה מאכלים רבים  ירדו מהתפריט שלי ואני בעיקר אוכל בריא ומסודר. ללא קשר לדוגמנות, יש את ההבנה כי חשוב להישאר בריא ולהראות במיטבך. המקום הגדול שתופסים הרשתות החברתיות בחיי כולנו גורמים למרבית האנשים לצאת מהבית ׳כשהכל במקום׳. הפכנו אינסטגרם מהלך, התמונה שאנו מעלים כשאנחנו מאושרים הפכה סוג של שיגרה יומיומית״.

 

״לא זוכר איי פעם כזאת אהבה וחיבור למשהו. אני מאוד רוצה להיות צלם פעיל בתעשייה בארץ, ליצור ולצלם דברים שיזכו להכרה מקומית בשוק. שואף לחיות ולהתפרנס ממה שאני מבטא דרך המצלמה״

 

צילום עמרי רוזנגרט
״המצולם ״סומך״ עליי וכך אנחנו יוצרים תקשורת יפה על הסט״. צילום: עמרי רוזנגרט

 

פרטי הלבוש עליהם אתה ״חורש״ – ״נעלי ׳וואנס׳ לבנות. כבר הפסקתי לספור את הזוגות שהיו לי, זו באמת הנעל הכי פשוטה הכי יפה ותמיד מתסדרת עם כל פריט אחר. טי שירט לבנה או שחורה על בסיס יומי. וז׳קט ג׳ינס. אני מאלה שתמיד אהבו חלק ולא מקושקש או משבצות. יותר מתחבר לאיך לחבר צבעים בטוטאל לוק מאשר לשים נעל של בלאנסייאגה כי זה בלאנסייאגה, ובטוטאל לוק להראות מגוחך. בייסיק הכי יפה בסופו של יום. אני שייך יותר לאופנת הרחוב, גראנג׳ ונקי״.
מקום הבילוי המועדף עליך – ״בסופו של יום ולא כי זאת המסעדה שלי. ״קונסיירג״. ארבע שנים שאנחנו קיימים ועדיין, עד היום כשאני מגיע אני לפעמים לא מאמין איזו מסעדה יש לנו. רמת המאמץ וההשקעה לא יורדת ואפילו יש יגידו שרק משתפרת. כשאתה במגרש המסעדנות הדרך היחידה לשרוד היא באמת להשקיע כל יום מחדש. אין שני למקום הזה, אם לא הקונס הייתי אומר שזה כל כמה חודשים משתנה, העיר כל הזמן בתנועה וכיף לשוט בתוכה״.
מאכל מועדף – ״נורא ואיום. אבל מאז ועד היום, סלט. לא משנה איזה, לא משנה הרוטב, אין כמו קערה מלאה בכל טוב. אני מאלה שהיו שמים מיונז עם טחינה וצ׳ילי מתוק גם יחד. היום לשמחתי זה כבר מאחוריי״.
שיר שמתנגן הכי הרבה באוטו – ״בזמן אחר ובמקום אחר בטח הייתי מוזיקאי. מוזיקה היא באמת הדבר הכי טוב שיש. אין שיר חרוש, זה פשוט בכל רגע נתון אצלי באוזניים״.

 

״המקום הגדול שתופסים הרשתות החברתיות בחיי כולנו גורמים למרבית האנשים לצאת מהבית ׳כשהכל במקום׳. הפכנו אינסטגרם מהלך, התמונה שאנו מעלים כשאנחנו מאושרים הפכה סוג של שיגרה יומיומית״

 

עמרי רוזנגרט, צילום אורי טאוב
״אני שייך יותר לאופנת הרחוב, גראנג׳ ונקי״. עמרי רוזנגרט. צילום: אורי טאוב

 

מה תרצה להיות ׳כשתהייה גדול׳? אילו יעדים אתה שואף לכבוש?
״אין ספק שצילום הוא היום הדבר המרכזי שאני חי ונושם. לא זוכר איי פעם כזאת אהבה וחיבור למשהו. אני מאוד רוצה להיות צלם פעיל בתעשייה בארץ, ליצור ולצלם דברים שיזכו להכרה מקומית בשוק. שואף לחיות ולהתפרנס ממה שאני מבטא דרך המצלמה״.

 

״צילום הפך תחום העיסוק שאני הכי משקיע בו, הכי מכוון מטרה, והכי מחובר אליו. מבוקר עד ליל חי צילום ותרבות, לא משנה איזה יום בשבוע״

 

צילום עמרי רוזנגרט - 07
צילום: עמרי רוזנגרט

צילום עמרי רוזנגרט - 1
צילום: עמרי רוזנגרט

צילום עמרי רוזנגרט - 2
צילום: עמרי רוזנגרט

צילום עמרי רוזנגרט - 08
צילום: עמרי רוזנגרט

צילום עמרי רוזנגרט - 02
צילום: עמרי רוזנגרט

צילום עמרי רוזנגרט - 01
צילום: עמרי רוזנגרט

צילום עמרי רוזנגרט - 03
צילום: עמרי רוזנגרט

צילום עמרי רוזנגרט - 06
צילום: עמרי רוזנגרט

צילום עמרי רוזנגרט - 05
צילום: עמרי רוזנגרט

צילום עמרי רוזנגרט - 04
צילום: עמרי רוזנגרט

 

 

 

נועם שקד – עיתונאית אופנה
האינסטגרם של נועם שקד: noam.shaked  cokiaje

 

מגזין האופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifomagazine
קבוצת האופנה שלנו פתוחה לכולם: https://www.facebook.com/groups/efifo/

 

פורסם בקטגוריות דוגמנים, מגזין אופנה, צלמי אופנה
תגובות פייסבוק