אופנת הטניס שוב כאן

שחקנית טניס - 2
|

טרנד הטניס חזר אלינו, אבל יותר מגחמה אופנתית הוא נוטה להיות תזכורת וגם בשורה – כך הפך הטניס לבשורה של נשיות ושינויים בלבוש התקופה ושיקף מגמה של נוחות, עד היום

טיבו של טרנד לחזור וכך, אחת לכמה שנים חוזר לו פריט לבוש שראינו בעבר צובע שוב את רחובות העיר, אם יש פריט אחד שצבר תאוצה באמצע שנות 2010 הוא בגדי הטניס, ולקראת הקיץ הזה בזכות הקולנוע, שידע להכניס לחיינו פריטים שווים עושה זאת שוב (ממש כמו הסרט ברבי והורוד שצבע את הרחובות).
לאחרונה עלה לאקרנים הסרט ׳מתחרים׳, בכיכובה של זנדאיה העוסק במשולש אהבה הרסני בינה, טאשי דולנלדסון, זוכת הגראנד סלאם, בעלה, אלוף טניס בסוף הקריירה, וחבר הילדות שלו.
בהתאם לספורט המרכזי בסרט הסצנות גדושות בבגדי טניס מרהיבים שעושים חשק לקפוץ למגרש הקרוב.
בגדי הטניס, ואולי יותר מהם, הבגדים שליוו את מסע הקידום לסרט, שטפו את הרשתות וסגנון הטניס נכנס שוב לחיינו, אך יכול להיות שהוא מעולם לא עזב?

טניס, כמו כל סוג אחר של ספורט מתאפיין בפרטי לבוש המתאימים לו, ולא מן הנמנע שהסגנון זולג מהמגרשים לרחוב. ברחבי האינטרנט בשנים האחרונות אופנת הטניס צוברת תאוצה, בעיקר הודות לאליפות הטניס, הווימבלדון שחוזר כל קיץ ואליו נוהרים כל הסלבס, והשיח על טניסאית העבר המצליחה סרינה וויליאמס, אבל מה זה בכלל אופנת טניס? 

בעמודי ההשראה למיניהם קל מאוד לראות את האלמנטים המרכזיים: חצאית קפלים קצרה, גופיה או חולצת פולו ומחוץ למגרש זורקים מעל סוודר פסים קלאסי ויוצאים לדרך, בלי לשכוח כובע וגרבי פסים (בונוס אופנתי אם הן עד חצי השוק), משולבות עם סניקרס או נעלי ספורט.

Club | Tennis Dresses, Skirts & Knits | Varley UK | Varley UK. צילום: פינטרסט - 2
Club | Tennis Dresses, Skirts & Knits | Varley UK | Varley UK. צילום: פינטרסט

כמו כל טרנד שמגיע בתורו למסך הגדול לבגדי הטניס היסטוריה ארוכה ורחבה: בתחילת דרכו של הטניס, ספורט מרכזי שנשים יכלו לשחק בו במאה ה-19 האופנה על המגרש שיקפה את האופנה המקובלת בתקופה, לעיתים יכלו נשים וגברים להתחרות אחד בשני, ומשחק הטניס הפך כר פורה להיכרויות ולכן בחירות הלבוש היו חשובות- גברים לבשו ג׳קטים ונשים מחוכים וחצאיות ארוכות שלא היו שונות מלבוש היום-יום בתקופה. 

From Corsets And Petticoats To Lycra And Nike, This Is A Brief History Of Wimbledon Fashion. צילום: פינטרסט-1
From Corsets And Petticoats To Lycra And Nike, This Is A Brief History Of Wimbledon Fashion. (MAUD WATSON, האישה הראשונה שזכתה בווימבלדון )צילום: פינטרסט

ככל שהטניס התפתח נוצרו תלבושות ייחודיות אבל עדיין מאוד רשמיות, ש״הפכו לשמלות כותנה לבנות עם תחרה שנראו ביציעים לצופי המשחקים, עם הזמן הם עשו את דרכם מהיציע אל המגרש עצמו״ סיפר קווין ג׳ונס אוצר במוזיאון לוס אנגלס לתקשורת בעבר.

בעקבות ההשפעות של בגדי הקריקט ושמלות הכותנה שהוזכרו, בחירות הצבע היו קלות, שחקני הטניס נדרשו ללבוש את הצבע הלבן שמסמל טוהר ובתוליות

מי שעשתה את השינוי העיקרי באורכי החצאיות ובכלל, בכמות חשיפת הגוף, היא סוזאן לנגלן, שחקנית טניס צרפתיה שב-1920 לבשה חצאית מידי (שנחשבה די קצרה ושערורייתית לזמנים הללו) שעוצבה על ידי המעצב הצרפתי ג׳אן פאטו. בזכותה בגדי הטניס של נשים הפכו משוחררים יותר- קצרים יותר ובעלי כפלים.

בשנות ה-30 החלו שחקני הטניס ללבוש חולצות פולו, בעלות בדים שלהם היו נושמים ורכים יותר כשהם פרקטיים במיוחד הודות לצווארון שניתן להרים להגנה על הצוואר מפני השמש, עיצוב שמיוחס לקרוקודיל בכבודו ובעצמו, שחקן הטניס האגדי ואיש העסקים רנה לקוסט.

ומתי הטניס הפך לאופנה? בשנות ה-50 החצאיות המשיכו להתקצר, המותניים התכווצו, קרדיגנים וחצאיות קפלים נוספו והפכו את עולם הטניס לאיך שהוא נראה כיום, אבל ההיסטוריה משחקת הפעם, ב-2024 רק תפקיד חלקי, כי לסטייליסט של זנדאיה, היו אינטרפרטציות קצת אחרות ללבוש במסע הקידום לסרט:

משמלות ירוקה של בית האופנה לואבה שעליה הדפס של שחקן טניס האוחז במחבט, שמלה לבנה של תום בראון עם אלמנטים של מחבטי טניס קטנים וצווארון קטן, ועד חליפה ירוקה ושמלת משבצות של לואי ויטון- לואו רואץ׳ החליט לקחת לא רק את האלמנטים הקלאסיים של הטניס, הלבן עם הצווארון והכפלים אלא גם את האלמנטים של הצד הבלתי נפרד מהמשחק, הכדור הירוק גם אם ברמז כמו בפריטי הלואי ויטון הירקרקים אלא ממש, פשוטו כמשמעו-כדור, וכך צעדה זנדאיה בסטילטו לבנים של בית האופנה לואבה עם כדור טניס שננעץ במרכז העקב הדק.

צוות הסטיילינג של זנדאיה הוא לא היחיד וכמובן לא הראשון שעשה שימוש באלמנטי טניס בביגוד. עוד לפני מסע הקידום הארוך, הטניס היה תורה שלמה שהגיעה גם למסלולי התצוגות הגדולות- ולא זו לא רק הקולקציות של לקוסט, שידועות בקשר ההדוק שלהן לטניס עם המייסד שלהן, כמו שציינו, אלא הרמס תחת ניצוחו של ז׳אן פול גוטייה שהציגו לקיץ 2010 קולקציה מרהיבה בהשראת עולמות הטניס- שמלות טניס וחצאיות כפלים, מראה פסים, וכמובן אקססוריז, סרטי ראש ואפילו מחבטים. ״זו מיומנות נדירה להיות מסוגל להביא טרנד מבלי להיות הדבר החד פעמי להחריד הזה…״ כתבו בווג בסקירת התצוגה.

Jean Paul Gaultier’s Greatest Hits.צילום: פינטרסט - 4
Jean Paul Gaultier’s Greatest Hits.(Hermes as 2010). צילום: פינטרסט

ואולי הרצון הזה הוא בדיוק טיבו של הסגנון הזה, בין טרנד לעל זמניות, בין שימוש לפעילות מסוימת לבין שימוש תמידי- אפשר להביא כדוגמא חיה את סרינה וויליאמס, אחד השמות הגדולים בעולם הטניס של היום, שלא פעם בחירות הלבוש שלה עלו לכותרות, הסטייליסטית שלה, Kesha McLeod התייחסה לקשר לבין בגדי הטניס לאופנה ואמרה שבחירות הלבוש של סרינה ממשיכות איתה הלאה גם לאחר המגרש, וזה הסוד פה, הנוחות של בגדי הטניס שמאפשרת לנו לרצות להמשיך איתם הלאה, (אולי כמו גם כל הסגנון הספורטיבי) כי בבגדי טניס נשמרת הנוחות היחסית לצד היופי ואולי לא חייבים לוותר עליהם אחד בשביל השני.

Show me a fashion photo inspired by fashion photographer Steven Klein of a beautiful model dressed in tennis clothes and holding a tennis racket. צילום:  פינטרסט-1
Show me a fashion photo inspired by fashion photographer Steven Klein of a beautiful model dressed in tennis clothes and holding a tennis racket. צילום: פינטרסט
דפנה סאפר -2

דפנה סאפר – כתבת אופנה
אינסטגרם: dafnasaffer@

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק