איתי סונטג, אמן חושים

אמן חושים. איתי סונטג. צילום: רותם ולרשטיין, show, efifo, itay sontag - 1
|

אם תשאלו את איתי סונטג, אמן חושים, מה המשפט שהוא שומע הכי הרבה, התשובה תהיה: "תגיד, זה אמיתי?". ואיתי, הוא יחייך לצופים מן חיוך כזה שיותיר בהם סימני שאלה. האם זה אמיתי? האם זה קסם? האם הוא "עובד" עלינו? לא. זו אמנות חושים

 

אמן חושים. איתי סונטג. צילום: רותם ולרשטיין, show, efifo, itay sontag
האם הוא "עובד" עלינו. אמן חושים. איתי סונטג. צילום: רותם ולרשטיין

 

מאת: חן קרופניק

איתי סונטג רק בן 23, ועדיין, עם רקורד של עשרות הופעות מאחוריו. התחיל את דרכו המקצועית כבר בצבא כקוסם צבאי (כן, יש תפקיד כזה. לא, אל תשגעו אותו בשאלות). לאחר שהשתחרר, יצר מופע והתחיל להופיע. הוא רק בתחילת דרכו, אך בהחלט מסתמן כדבר הבא בתחום.

המופע של איתי סונטג הוא לא מופע רגיל שהיתם מצפים לראות. הוא לא שולף שפנים מהכובע, לא חותך אנשים לשתיים ועושה מעט מאוד טריקים עם קלפים. מה הוא כן עושה? מסביר ומראה לקהל, בדרך עקיפה. אפילו אחרי ההסבר המלומד שלו, די קשה להבין שזה מה שקרה. מה זה תת מודע, מה הוא דמיון מודרך, מה היא הנחייה והובלה לתשובה. האם קיים גורל? האם ניתן לשנות אותו? האם יש לנו בחירה חופשית או שמא איתי סונטג מכוון אותנו? לשאלות אלה מקבלים תשובה במהלך המופע. זה עדיין לא לגמרי מצנן את הראש הקודח של הצופים, שעות לאחר שירד מהבמה, בשאלה: "איך לעזאזל הוא עושה זאת".

 

אמן חושים. איתי סונטג. צילום: רותם ולרשטיין, show, efifo, itay sontag2
"איך לעזאזל הוא עושה זאת". אמן חושים. איתי סונטג. צילום: רותם ולרשטיין

 

אז איך הוא עושה את זה? פשוט מאוד. (בשבילו, כן). הוא קורא את שפת הגוף של מי שעומד מולו, משתמש באינטונציה בכל מילה ובכל אות, מנחה את הקהל לתשובות. מוביל את כולם ועם זאת בכל פעם מדובר בקהל שונה ובאנשים לגמרי אחרים. איך בכל זאת הוא מצליח שוב ושוב?

 

איתי סונטג: "זה לא מדע מדויק. אני לא תמיד מצליח לנחש במדויק, הכיוון הכללי דומה. מרבית האנשים מגיבים באופן זהה לאותה סיטואציה, גם אם לא ראו מישהו אחר מגיב באותו אופן וגם אם זו פעם ראשונה שנתקלו בסיטואציה״.

 

איתי סונטג מחזיק את המופע בלי למצמץ. הוא כובש. ׳חתיך הורס׳ לפי כמות הנשים שיושבות בקהל וזה ממש לא משנה בנות כמה הן. הוא משעשע, זורם, מצחיק ומעביר את המופע בדרך של משחק. בנוסף להיותו אמן חושים, הוא לומד תסריטאות, משחק מול מצלמה וחולם להיות שחקן. איתי סונטג הוא דוגמא נהדרת שחלומות אכן מתגשמים.

 

אמן חושים. איתי סונטג. צילום: רותם ולרשטיין, show, efifo, itay sontag3
״תגיד, זה אמיתי?״. אמן חושים. איתי סונטג. צילום: רותם ולרשטיין

המופע של איתי סונטג הוא שעה של צחוק, תדהמה והפתעות. ככל שתרבו לעקוב אחר הפעולות שלו, כך תצליחו פחות לגלות כיצד הוא עושה זאת. איתי סונטג ממש נולד לעולמות החושים, הקסמים והתת מודע הוא מתעסק בזה כמעט מינקות ועובד קשה כדי להיות מוביל בתחומו. הוא בדרך לשם.

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק