עושים חג עם "מירזה"

נאור אהרון מירזה. צילום: שי רום-3
|

נאור אהרון מירזה, מעצב אופנת גברים, החל את צעדיו הראשונים בתעשיית האופנה הישראלית לפני כשמונה שנים. תוך זמן קצר עשה לעצמו שם והפך למעצב אופנה אהוב ומוערך על ידי הגברים הישראלים. בין לקוחותיו ניתן למצוא את עדן חסון, אייל גולן, איתי לוי ורבים נוספים. שני אקוע נכנסה לבית האופנה "מירזה" וחזרה עם סיפור על ילד פלא שלא שוכח את שורשיו

מאת: שני אקוע shaniaqua@
צילום: רום שי rom.shay.photography@
איפור ועיצוב שיער: מיכאל סבייגנבאום michael_tsvaigenbaum@
דוגמן: בר סוויסה barswisa5@

לסטודיו החמים של המעצב נאור אהרון מירזה אני מגיעה בשעות אחה״צ ומתקבלת בחיבוק וחום. מרגישה מיד חיבור מהיר ותחושה של בית. בכניסה לסטודיו ניצב השטיח של סבתו מאיראן  והסטודיו ״מירזה״ (אדון בפרסית) קרוי על שם הסב וממוקם בשכונה משפחתית ברעננה בביתו הישן של הסב.

כאשר אנו מתיישבים לתחילת הריאיון אני שואלת לשלומו, הוא לוקח נשימה עמוקה ועונה ששלומו טוב, אך הלב לא שלם עד שכולם ישובו הביתה! נאור, מעצב מוכר ומוערך, אשר בין שלל לקוחותיו נמנים עדן חסון, אייל גולן ואיתי לוי, היה בין הראשונים להיפגע מהמלחמה, לאור העובדה שקהל לקוחותיו מורכב ברובו מגברים צעירים שגויסו לשדה הקרב עם פרוץ המלחמה.

עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי-11
״אותנו לא ינצחו״. נאור אהרון מירזה. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי

אירועי השבעה באוקטובר תפסו אותו בשיא הפריחה וההצלחה, מצבו של העם השפיע גם עליו קשות והוא נתקל בקושי גדול ליצור. הסטודיו שלו, כמו כל ענף האופנה, ספג פגיעה משמעותית בהכנסות. ״הפכנו ליותר הישרדותיים״ הוא מציין בכאב, ומספר כי המלחמה גרמה לשינוי ענק בהרגלי הצריכה של הישראלים, ״ובצדק״ לדבריו, ״איך אפשר לקנות כשאחים שלנו מתים, חטופים או נלחמים״. 

עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי-7
עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי

ההבנה שאסור לתת לרוע לנצח, החזירה אותו ליצור למען לקוחותיו. לדבריו,  ניכר שיפור בהרגלי הצריכה, והוא רואה את האור בקצה המנהרה , ״עם בוא האביב עם ישראל יחזור לפרוח אנחנו נחזור לרקוד ולשמוח, אותנו לא ינצחו״ ומקווה שנשיב במהרה את החטופים ונביס את ארגון הטרור חמאס.

עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי-6
עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי

הקולקציה של ״מירזה״ משלבת פריטי בייסיק מוקפדים מבדים איכותיים, לצד קולקציית אירועים מדויקת. נאור ידוע כמי שאינו מתפשר, וטביעת האצבע שלו היא ייחודית החל מבחירת הבדים, לגזרות, תפירה ועד לצילומי קמפיינים מושקעים. הוא אינו נכנע לטרנדים, הוא הטרנד, ובעבודתו הוא מתמקד ביצירת פריטים שהם על זמניים, בולטת במיוחד קולקציית הספורט, המעוצבת בסגנון אמריקה הישנה.

מי שמכיר את המותג מזהה אותו מקילומטרים. לשאלה שלי מה מניע אותו לעשות אופנה? הוא משיב בעיניים בורקות והתלהבות מידבקת ״אם יעשו לי בדיקת דם מה שיצא זה אופנה, אופנה ושוב אופנה, זה זורם לי בדם״ עוד הוא מוסיף כי אחד הדברים החשובים שגילה תוך כדי עשייה, זה שהבגדים עושים טוב לאנשים, והוא מתרגש כאשר אנשים יוצאים מהסטודיו הכי מאושרים בעולם. בזמן שהותי בסטודיו נאור מלביש חתן ולא ניתן לפספס את ההתרגשות המידבקת בקרב הנוכחים . נאור מספר שהכי כיף לו להתרגש עם חתנים ולשמוח בשמחתם, ״מירזה״ הוא חלק מרכזי בחיי הלקוחות שלו הוא מכיר אותם יודע מה הם אוהבים והם יודעים שתמיד ניתן לסמוך עליו, וכמו שהוא חלק בשמחות שלהם. 

נאור אהרון מירזה. צילום: שי רום-6
נאור אהרון מירזה. צילום: רום שי

בימים אלה תוכלו למצוא ב״מירזה״ קולקציית חג מגוונת ועשירה, על ההשראות שלו מספר המעצב כי ״הן מגיעות מכל מקום אפשרי לדוגמה צלילה בחופשה וצפיה בכוכבי ים וכוכבים בשמיים מביאים לו השראה. נאור מספר כי הוא מייצר לוחות השראה ממגוון מקומות. העונה הנוכחית בטרם המלחמה הייתה מאוד מכוונת להשראה של חופשות של פעם, משנות החמישים, שנות השישים כזה, משהו מאוד מגניב״ מקור השראה נוסף מרגש ומפתיע של מירזה הוא בית הכנסת . נאור אומר כי הוא יכול לשבת ביום שבת בבית הכנסת לראות סבא מבוגר עם חולצה מכופתרת, להתלהב ממנה ולשרטט אותה ביום ראשון.

עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי-3564
עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי

נאור אהרון ״מירזה״ מחובר מאוד לשורשיו, שומר שבת ומניח תפילין. על השאלה לפשר שמירת השבת  הוא מספר כי ״בתחילת הדרך לפני שמונה שנים, הייתי בטירוף על העסק, זה התחיל מעסק של T-shirt, ולאט לאט זה הלך וגדל, וככל שהתחלתי לעבוד יותר קשה ולהיות יותר אינטנסיבי בעסק, הבנתי כמה השבת היא מתנה ענקית, להתנתק מהכול. אני מכור, אני מכור. ואני גם מאוד אוהב את העבודה שלי, ופעם, יש יום אחד בשבוע, שאתה לא עושה כלום. יום אחד בשבוע אתה מבלה עם המשפחה, אם לא, אני לא מדבר כל השבוע עם אף אחד. זה מטורף וזאת עבודה סופר אגרסיבית, ושוב – אני אוהב אותה מאוד, אבל מזל שיש את השבת, זה חשוב״ 

לפני כשנה הוזמן מירזה להציג בשבוע האופנה של מוטי רייף בת״א במסגרת ״המעצבים המבטיחים של ישראל״, נאור מגדיר זאת בתור השבועיים הכי אינטנסיביים ואגרסיביים בחייו ולטובה, העבודה הייתה מאוד מרגשת  בהשראת השורשים האיראנים שלו.  הוא מוסיף כי ״המותג הזה תמיד בהשראת השורשים שלי״ הוא מספר בגאווה כי את התצוגה פתח השיר של ריטה הנסיכה והרוח.  עוד אמר ״אני גאה בזה מאוד כי זה היה פרויקט גדול, המון אנשים בקהל, סוקר במלא מקומות משם נפתח לי קצת העניין של העולם, היה שם בסוף חיבוק שהבאתי לאמא שלי מאוד מרגש מאוד כאילו שזה היה מצולם בכל מקום".

עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי-18
עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי

מירזה אמנם עם העיניים לחו״ל אך הייצור שלו מתבצע בארץ, לפני המלחמה הקולקציות שלו יוצרו בחו״ל, במפעלי ייצור ענקיים, ההחלטה לעבור לייצור ישראלי הגיעה בעקבות אירועי השבעה באוקטובר, ברגע אחד העולם קרס ונאור נאלץ להמציא את עצמו מחדש הוא ניסה למצוא בעולם מפעלים וחיפש בטורקיה ופורטוגל ובסוף הבין שאין כמו בארץ והתחיל לייצר במפעלים בדרום הארץ. על הייצור הישראלי מספר נאור כי אמנם העלויות גבוהות יותר אך הוא נהנה לשלם אותן ואומר שהוא גאה לשלם לאנשים שהם מלח הארץ שמחזיקים מפעל בן 60 שנים.

עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי-568
עיצוב אופנה: ״מירזה״. דוגמן: בר סוויסה. צילום: רום שי

אין ספק שנאור הוא מעצב מוכשר שיגיע רחוק, בסיום שיחתנו אני שואלת אותו מה החלום? והוא עונה לי בצניעות וחיוך מבויש שהוא כבר חי את החלום ״יש לי סטודיו מהמם שאני מאוד אוהב, אני מגיע לפה כל בוקר בדילוגים אני מאוד אוהב את העבודה שלי יש המון קשיים אבל, מה החלום? יש לי חלום אישי כאילו  אני עכשיו שמונה שנים נתתי את החיים שלי לעסק אני רוצה אולי להקים כבר משפחה זה משהו שמאוד מאוד הזנחתי וזה חשוב לי ועוד הוא מוסיף שאולי זה הזמן לגבש חלומות חדשים.

האינסטגרם של נאור אהרון מירזה: mirza_by_naor@

שני אקווה - 1

שני אקוע – כתבת אופנה
אינסטגרם: shaniaqua

רום שי-1

רום שי – צלמת
אינסטגרם: rom.shay.photography

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

תגובות פייסבוק