ירין שחף. טרנד: איפור בריאותי

איפור ירין שחף. צילום אבי משולם, אופנה, מגזין אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, בית ספר לאיפור ירין שחף, Fashiom Magazine, Fashion ,מגזין אופנה ישראלי, מגזין אופנה ועיצוב, עיתון אופנה, מגזין אופנה אונליין, טרנדים, סטייל
|

אל טרנד הבריאות בענף הקוסמטיקה מצטרף האיפור האורגני. מהו מכיל? איך ניתן לזהות איפור מן הטבע? מדוע כדאי לעבור למוצרים אורגניים? ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי, עם כל מה שצריך לדעת על המגמה הירוקה במוצרי האיפור

 

Yarin Shahaf - ירין שחף, ירין שחף, בית ספר למקצועות האיפור

מאת: ירין שחף, מיוחד ל-Efifo

האיפור האורגני מכיל מרכיבים טבעיים ידידותיים למשתמש. אין בו חומרי שימור והוא מופק ממינראלים ותמציות צמחים. עד לאחרונה, מוצרי האיפור הופקו מתוצרי לוואי של תעשיית הנפט. תוצרי לוואי אלה סיפקו שומנים, סיליקון ושעווה על-מנת שהאיפור ייצמד היטב אל העור. כדי לקבע את הצבע במוצר, נעשה שימוש בפאראפין שעלול לסתום את הנקבוביות ולהפריע להספקת החמצן לעור.

 

צילום סטודיו ירין שחף 3
צילום: סטודיו ירין שחף

 

בנוסף, כדי ליצור קשת רחבה של שפתונים עם גוונים עזים, נעשה שימוש אפילו בעופרת. גם חומרי השימור באיפור (פארבנים) אינם מטיבים עם העור: אלה ידועים כמייבשי עור, המאיצים את הזדקנותו ולעיתים אף עלולים לגרום לאלרגיה. לכן תמיד מומלץ לבדוק את רשימת הרכיבים שמופיעה על גבי אריזות מוצרים כמו: שפתון, מייק אפ, מסקרה ואיליינר.

 

שפתון מכיל תמציות בוטניות וויטמינים המטפחים שפתיים יבשות.
שפתון על בסיס תמציות בוטניות, עשיר בלחות ומונע יובש. איפור: ירין שחף, צילום: יח״צ

 

מהו איפור מינראלי?
איפור אורגני מכונה גם ״איפור מינראלי״. הוא מבוסס על רכיבים מן הטבע, שאינם מזיקים לעור ועיתים אף יכולים להועיל כמו מוצר קוסמטי מסנן קרינה. גם האריזות החדשות שלהם עשויות נייר מתכלה כחלק מהמגמה לסביבה ירוקה ובריאה יותר. האיפור המינראלי נצמד ללחות הטבעית של העור ומשווה לו מראה קליל הנשמר לאורך זמן. הוא מכיל תמציות טבעיות של ריח ואפילו טעמים כמו: וניל, קינמון וכו'.

מחקר שפורסם לאחרונה במגזין קוסמטיקה רפואי בינלאומי נעשה בקרב קבוצת נשים בגילאי 50, גילה שעור הפנים של אלה שמעולם לא התאפרו, הוא רענן ובריא יותר מאשר אלה, שהתאפרו כל חייהן

 

https://www.youtube.com/watch?v=W1smg8T_41k

 

מחקר שפורסם לאחרונה במגזין קוסמטיקה רפואי בינלאומי נעשה בקרב קבוצת נשים בגילאי 50, גילה שעור הפנים של אלה שמעולם לא התאפרו, הוא רענן ובריא יותר מאשר אלה, שהתאפרו כל חייהן. חומרי השימור באיפור סתמו את אספקת החמצן לעור ולהפרשת הרעלים דרכו החוצה. הנזק המצטבר הוא: הצטברות רעלים, גירויים, אקנה, אלרגיות, והזדקנות מוקדמת של העור.

כשמורחים על הפנים באופן תדיר מוצרי איפור סינטטיים, חילוף החומרים בעור משתבש, גורם לו לאבד מגמישותו, ולעיתים אף מתפתחים תסמיני יובש וקמטוטים. האיפור אורגני נטול חומרי שימור כימיים, ונותן מענה לנשים, שעד היום התקשו במריחת מייק-אפ עקב בעיות עור, כמו אקנה או אלרגיה.

מדוע ישנן נשים שלא מתאפרות עקב אלרגיה?
למעשה, מרבית גורמי האלרגיה הקוסמטית הם חומרי השימור שבמוצרים. חומרים אלה מוספים כדי למנוע קלקול ע"י מיקרואורגניזמים והם גם מונעים את חימצון המוצר. לדוגמא: פצעונים קטנטנים בפנים (מעין חררה) הם סימן מובהק לאלרגיה למרכיב קוסמטי כלשהו. השימוש במוצרים האורגנים נוח  וגם נחשב לחסכוני: הם מכילים פיגמנט מרוכז ולכן מספיקה כמות זעירה בכל שימוש.

 

צלליות אורגניות מאבקני פרחים. איפור ירין שחף, צילום אבי משולם
צלליות אורגניות מאבקני פרחים. איפור: ירין שחף, צילום: אבי משולם

 

מדוע לא כל תעשיית האיפור עוברת למוצרים אורגניים?
המהפכה רק החלה. התעשייה טרם עברה לשימוש מלא במוצרים אלה, מאחר ועלות הפקתם יקרה יותר. ככלל, מוצרים טבעיים מאבדים מתוקפם במהירות רבה יותר. כדאי להעדיף את המוצרים האבקתיים על פני הנוזליים. ככל שהמוצר  מימי יותר, כך גובר הסיכוי לאלרגיה (מאחר והוכנס בו יותר חומר משמר נגד המים, שמקלקלים במהירות את חומרי האיפור).

איך לזהות מוצר איפור אורגני?
המודעות לצרכנות ירוקה גוברת בשנים האחרונות, אך בינתיים ניתן להקפיד על שלושה גורמים עיקריים: 1. תאריך תפוגה (במידה ואין אז ניתן להריח את המוצר. אם ריחו רע וצבעו דהה, סביר להניח שפג תוקפו.) 2. שימוש במוצרים אבקתיים במקום נוזליים. 3. העדפת מוצרים המכילים מינראליים טבעיים.  (כדאי לקרוא את השורות הקטנות על האריזות של המוצרים.)

 

טבעי להיראות טבעי. צילום: אבי משולם
טבעי להיראות טבעי. צילום: אבי משולם

 

מוצרי איפור טבעיים מינראליים ניתן להשיג ב: https://store.yarin-shahaf.co.il/

 

בננה דחוסה OFRA
OFRA. בננה דחוסה. צילום: יח״צ

פודרה מינרלית דחוסה כצללית בגוון צהוב בהיר המתאימה במיוחד להארות עור הפנים.

 

שימר אבקתי מינראלי של בועז שטיין צילום יחצ
בועז שטיין. שימר. צילום: יח״צ

שימר אבקתי על בסיס מינרלים טבעיים, המעניק זוהר טבעי ומבליט את עצמות הלחיים והעיניים.

 

פלטת ליפסטיקים I'M Fashion Makeup
פלטת ליפסטיקים I'M Fashion Makeup. צילום: יח״צ

I Kiss. פלטה המכילה 6 גוונים של שפתונים קרמיים עשירים בפיגמנטים ליצירת גוון אינטנסיבי ומדויק. מכיל תמציות בוטניות וויטמינים המטפחים שפתיים יבשות.

 

B Cosmicעיפרוון שפתיים עשיר בויטמינים למניעת יובש
עפרון שפתיים B Cosmic. צילום: יח״צ

עפרון רך בעל גוון עשיר המעניק כיסוי מלא ועמיד. העפרון מכיל וויטמין E ומינרלים להזנה ומניעת היסדקות והתייבשות השפתיים.

 

סומק של חברת איי- אם צילום יח'צ
סומק I'M Fashion Makeup. צילום: יח״צ

I Face It. סומק דחוס במרקם משי, עמיד לאורך זמן ובעל פיגמנטים איכותיים המעניקים גוון אינטנסיבי. עתיר מינרלים טבעיים לשיפור איכות העור וריכוך מראה הפנים.

אתר ״ירין שחף״: http://www.yarin-shahaf.co.il

 

ירין שחף. צילום: אבי משולם
ירין שחף. צילום: אבי משולם

Yarin Shahaf – ירין שחף

מאפר, ומרצה מנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות.

ירין שחף, נחשב כיום לבכיר המאפרים בישראל, נולד בת"א בשנת 1962. אהבתו אל התחום, נרקמה בשלב מוקדם בחייו. בהיותו נער נסע לטיול באיטליה וגילה שם עולם שלם ומרתק של איפור מקצועי. הכל החל תוך כדי נסיעה ברכבת מרומא לפירנצה, כאשר פגש במאפר ומאפרת, והשיחה הכובשת עימם מילאה אותו בהתלהבות. אותה התלהבות מלווה אותו עד היום בכל צעדיו בצמרת עולם האיפור.
במסגרת עבודתו העביר ירין שחף הרצאות רבות, בהן גילה את כשרון ההוראה שלו בכלל ובתחום איפור מקצועי בפרט. מכאן נסללה הדרך בטבעיות לקריירה מקצועית ייחודית.

בשנת 1986 הקים ירין שחף את בית הספר לאיפור. עיסוקו העיקרי הוא הכשרת מאפרות ומאפרים מקצועיים בתחומי האיפור השונים: איפור יופי, כלות, צילומים, טלוויזיה, איפור אומנותי, קולנוע ותיאטרון.
מאז, עבד באין ספור הפקות אופנה וקליפים, איפר לשערים של מגזינים נחשבים בארץ ובחו"ל, עבד באיפור לפרסומות של חברות גדולות, והינו מאפרם האישי של דוגמניות, שחקנים וזמרים רבים.

ירין שחף מעמיד לרשות תלמידיו את הידע הרב והניסיון שצבר וכן את קשריו הענפים בתעשיית הקולנוע, התיאטרון והאופנה בארץ.
כמו כן, ירין שחף עוסק בהדמיית פצועים לקורסי טראומה של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ב"ש, ומשמש כמאפר ראשי של חיל רפואה בצה"ל.

בשנת 1999 קיבל ירין שחף הצעה קוסמת במיוחד, לשמש בתפקיד המאפר הראשי והבינלאומי של חברת איפור מהגדולות בעולם. למרות הפיתוי הכספי, בחר להמשיך בדרך שהתווה לעצמו ולהכשיר דור חדש של מאפרות ומאפרים בארץ. ירין שחף רשום בשלוש סוכנויות מאפרים יוקרתיות באירופה, דרכן הוא נוסע מדי חודש אוקטובר למילאנו ופריז כדי לאפר בתצוגות הקיץ של ה-Prete a Porter, ומדי חודש מרץ לתצוגות החורף.

ירין משמש מאפר בתצוגות ה-Haute Couture (אופנת עילית) המתקיימות בפריז בחודשים יולי (אופנת חורף) וינואר (אופנת קיץ).
בנוסף, הוא מלמד מספר פעמים בשנה בשוודיה בביה"ס Make-up institute Stockholm.

כבר משנת 2014 עוסק ירין שחף, יחד עם טרנדולוגים אחרים בעולם, בחיזוי העתיד ובניסיון "לקרוא" מגמת בעולמות היופי, טרם התרחשותן.
בחודש יולי 2016 השיק ירין שחף, בישראל ובאירופה את מגזין תחזיות היופי לשנים 2017/18.

מגזין תחזיות היופי של ירין שחף, ירין שחף, בית ספר לאיפור, אקדמיה לאיפור, אופנה, מגזין אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, Fashion, Fashion Magazine, Efifo, מגזין אופנה ישראלי
ירין שחף. מגזין תחזיות היופי לשנים 2018/19

גלגולו של בית ספר למקצועות היופי "ירין שחף" – היסטוריה על קצה המכחול:
בשנת 1986 הקים ירין שחף והוא בן 24 בלבד – את בית הספר לאיפור. ההתחלה הייתה בשדרות בן גוריון בתל אביב, עם כיתה אחת בלבד. מי יכול היה לחזות את ההתפתחויות…
ב-1987, בלי לאבד זמן, בית ספר לאיפור ירין שחף 'עבר דירה' לרח' דיזנגוף 84 – כאן הכיר ירין שחף את נאוה אשתו.
עוד שנה חלפה ובשנת 1988 בית ספר לאיפור ירין שחף שינה כתובת לרח' ארלוזורוב 58. במקום פעלו 2 כיתות לימודי איפור ואולפן צילום בו צילמו התלמידים את עבודותיהם. ירין החל לגייס מורים נוספים, שיספקו לימודי איפור לעוד ועוד תלמידים שנרשמו לבית הספר.
ב-1997 עבר בית ספר לאיפור ירין שחף לרח' מאפו 26, ת"א.
בשנת 2011 עבר בית הספר לרח' מנדלי מוכר ספרים 7 בתל אביב. אל מבחר קורסי האיפור הנלמדים בבית הספר נוספו קורסים חדשים בתחומי היופי, כגון סטיילינג, תסרוקות ועוד..
מתוך מחשבה על רווחת התלמידים, בשנת 2015, נפתח מתחם האיפור המפואר ביותר בארץ – בנין חדש בן 5 קומות ברחוב בית הלל 10 בתל אביב. בית הספר נמצא במרחק הליכה מתחנת רכבת השלום ומתחם עזריאלי.
בית הספר כולל כיתות איפור מרווחות ומצוידות, אולפני צילום וטלוויזיה, ספריה, חדרי השראות, חנות איפור, גלריה לאומנות, קפיטריה ועוד.

(מתוך האתר "ירין שחף" )

 

לוגו ירין שחף, בית ספר למקצועות האיפור - 1

האתר של ירין שחף – בית הספר הגבוה למקצועות היופי: https://www.yarin-shahaf.co.il/
האינסטגרם של ירין שחף בית הספר הגבוה למקצועות היופי yarin_shahaf
כתובת ירין שחף – בית הספר הגבוה למקצועות היופי: 
רחוב בית הילל 10, תל אביב.

 

Efifoמגזין אופנה ישראלי

 

פורסם בקטגוריות איפור, ירין שחף
תגובות פייסבוק