מהו מותג האופנה האהוב בישראל? התשובות כאן!

זארה נשים, צילום יחצ חול, אופנה, מגזין אופנה
|

רגע אחרי יום שישי השחור (23.11) הוא ״בלאק פריידי״ – יום קניות מטורף בחנויות האופנה ובאתרי קניות אופנה אונליין, שאלנו את גוגל מהו מותג האופנה אותו חיפשו יותר גולשי Efifo בשלוש השנים האחרונות? מותג האופנה הפופולרי ביותר וככל הנראה האהוב ביותר על צרכני האופנה בישראל

 

זארה גברים, צילום יחצ חול, מגזין אופנה, אופנה
זארה גברים. צילום: יח״צ חו״ל

 

אפי אליסיעורך אחראי Efifo

מלחמת עולם מתקיימת בין ״קסטרו״ ו״רנואר״. מכונות השיווק עובדים ללא הרף והבעלים פותחים את הארנק. המטרה: כמו בכל עסק, למכור כמה שיותר. לגיטימי. מותגי אופנה אלה רוכשים כוכבי השעה – ״הסחורה החמה״ בשוק, בדיוק כפי שעושים ערוצי הטלוויזיה המובילים בישראל. ערוץ 13 (רשת) וערוץ 12 (קשת). שם המשחק רייטינג. רייטינג, כולנו יודעים שווה כסף. רותם סלע ואביב אלוש של ״קסטרו״ מול יהודה לוי (כבר לא?) וישראל אוגלבו, זוכה ״האח הגדול״ הרכש החדש והזמני?! מממכונת התפירה של ״רנואר״. בדומה ל״קסטרו״ שהפכה בשנים האחרונות ׳קבוצה׳ לאחר שרכשה את ״הודיס״, ״קרולינה למקה״, ״אורבניקה״, ״טופ טן״ ו״אקססוריז״, גם ״זארה ישראל ׳קבוצה׳ הכוללת את המותגים: ״פול אנד בר״, ״ברשקה״, ״מאסימו דוטי״, ״אוטרקווה״ (Uterqüe) ו״סטראדיבריוס״ (Stradivarius).

נכון ל-2017 כללה רשת זארה העולמית 2,169 חנויות ב-88 מדינות. zara עלתה לישראל בשנת 1996. רשת ״המשביר לצרכן״ החזיקה בזיכיון. שנה מאוחר יותר נפתחה בקניון רמת אביב החנות הראשונה. ב-2002 הזיכיון  נרכש על ידי ״אפריקה ישראל״ שהחזיקה ב-״גוטקס מותגים״. קבוצת משקיעים קנדית בראשה עמד ג'ואי שוובל רכשה בשנת 2009 מ״אפריקה ישראל״ כל את פעילות ״גוטקס מותגים״, ובתוכה גם את רשת ״זארה״. zara כמעט ואינה מפרסמת את עצמה בישראל. תתקשו למצוא פרסומות שלה בעיתונות הכתובה, ברשתות החברתיות ובטלוויזיה הישראלית.

Black Friday שנחגג ביום שישי 23.11.18 שבר שיאים בחנויות האופנה בישראל. 10,000 עסקאות נמדדו בדקה. שב”א – מערכת תשלומי האשראי בישראל קרסה. לגבי קניות בגדים באינטרנט אין נתונים מדוייקים. המספרים ככל הנראה מפלצתיים. קניית בגדים באינטרנט שינתה את חוקי המשחק. הישראלים אוהבים לרכוש אופנה באינטרנט. ביחס לכמות האוכלוסייה, ישראל נמצאת גבוה בעולם בקניות באינטרנט. מהבית או מהמשרד, מהספה עם הקפה בסלון או במיטה דרך הנייד. קל, זמין, מהיר ובעיקר זול. חברות האופנה בישראל הבינו מהר מאוד את ״הצרה החדשה״ ומיהרו להקים אתרי מכירת אופנה אונליין משלהם.

שמעון פרס ז״ל נהג לומר על סקרים: ״סקרים הם כמו בושם, אפשר להריח אותם, אבל לא כדאי לשתות״. גם אני לא מאמין לסקרים, מעדיף להמתין לנתוני אמת בתום ספירת הקולות. נתונים מספריים ודוחות כלכליים לא ניתן לקבל מקבוצות האופנה. הלכנו אל ״גוגל״. ביקשנו לדעת מהו מותג האופנה אותו חיפשו הישראלים יותר? שאלה שקיפלה בתוכה את השאלה ״מהו מותג האופנה האהוב ביותר על הישראלים?״.
Efifo מגזין אופנה עלה לאוויר במאי 2014. החלטנו לבדוק ב״גוגל אנליטיקס״ מהו מותג האופנה שהגולשים של Efifo חיפשו יותר מכל מותג אופנה אחר. הבדיקה נעשתה בתקופה שבין ה-23.11.15 ועד ל-23.11.18. המספרים מדברים בעד עצמם.

ZARA-EFIFO-FASHION

 

בנימה אישית: 23.11 הוא יום ההולדת של יריב, בן זוגי מזה 25 שנים. כך שיום  זה הוא ה-Black Friday של הארנק שלי. לאחרונה עברנו לגור בגבעתיים. מטרים ספורים מקניון גבעתיים. יריב נהג לקנות בגדים רק בסניף זארה בדיזנגוף סנטר, הסמוך לדירתנו הקודמת. לפני מספר ימים חגגנו לנסיכה שלנו יאן בת מצווש. זארה אין בקניון גבעתיים. יריב, רואי שלנו ואנוכי הלכנו על אופנה כחול לבן שזכתה לשבחים באירוע המשמח.

 

Efifo – מגזין האופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifomagazine
קבוצת האופנה שלנו פתוחה לכולם: https://www.facebook.com/groups/efifo/

 

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק