נא לא להאכיל את החיות

Dede-4
|

גלריה דן: "דדה"  – תערוכת יחיד חדשה. פתיחה: 3.12, יום חמישי, 20:00

Dede-1
Still Searching,Dede מתוך סדרה של 16, צבע ספריי ומרקר על טפט גרמני, 2015. צילום: ברק ברינקר

תערוכת היחיד החדשה ,Do Not Feed the Animals של האמן – Dede היא תערוכת הקונספט הראשונה של האמן ונוצרה במיוחד לחלל של גלריה דן בתל-אביב. החלל השקוף בעל הקירות הגבוהים שוכן במרכז העיר תל אביב, מאפשר לעוברים ושבים לראות במבט מן הרחוב את תכולת הגלריה במלואה ובכך שומר על צביון עבודותיו של דדה ועל הגדרתו כאמן רחוב. התערוכה מסכמת את שיאו של תהליך עבודה ארוך, שבמהלכו בחן האמן את המרקם העירוני המשתנה ללא הרף כאשר בעבודותיו החדשות הוא בחר להקדיש מקום מיוחד למערכות היחסים שבין דימוי למקום ובין שדה האמנות הישראלי לסביבה האורבנית שבה הוא מתנהל.

Dede-2
Synagogue Window,Dede מתוך הסדרה Fragments, ספריי על חלודה, 2015. צילום: ברק ברינקר

בשנים האחרונות שבים ועולים ביצירותיו  של Dede  מוטיבים המאפשרים לזהות את טביעת ידו בקלות: פלסטרים בשימושים שונים, מבנים קטנים, צריפים ובניינים משתלבים בציוריו בדמויות של בעלי חיים עשויים קרשים, הנמצאים תמיד במצב של בריחה, של חיפוש או של מאבק. ציוריו הגדולים מתנוססים על גבי קירות במרחב הציבורי וכן בגלריות, באירועי אמנות שונים ובחללי תצוגה במרכזי אמנות מסביב לעולם דוגמת לונדון, ניו יורק, תל אביב וברלין.

Dede-3
Ghosts, Dede מתוך הסדרה Fragments , אסמבלאז' עץ, נייר, רדי מייד, צילום, צביעה מעורבת, 2015. צילום: ברק ברינקר

התערוכה תכלול מספר סדרות עליהן עבד בשנה האחרונה, ביניהן סדרה מרכזית של עבודות הצרף (אסמבלאז'), המהוות מעין עיבוד או פיתוח של הדבקים (קולאז'ים) בעלי נראות ציורית הכוללים חפצים שנלקחו מהמרחב העירוני הנטוש ובכך מקבלים את קדמת הבמה כאשר נתלים על הקירות הגלריה הלבנים. האובייקטים השונים – תיבת דואר חלודה, שברי דלת ישנה, ידיות מתפרקות – לקוחים מאתרי נדל"ן הרוסים ברחבי תל אביב, המצויים בשלבי פיתוח שונים. Dede תיעד את האתרים הללו, כמעין מפלצות רדומות בעלות עניין לציבור הרחב ושילב את התצלומים באלמנטים שחילץ מהם.

Dede-5
Hi Beauti Fool 2,Dede מתוך הסדרה Fake, קולאז פרסומות וצבע מעורב, 2015. צילום: ברק ברינקר

Dede, יליד שנות ה80, חי ויוצר בתל אביב, בוגר תואר ראשון באמנות ועיצוב מהאקדמיה לאמנות בצלאל, הציג בתערוכות יחיד וקבוצתיות רבות בארץ ובחו"ל, ביניהן בגלריה אלפרד, גלריה p8, גלריה חנינא, מוזיאון נחום גוטמן, גלריה נאורוטיטן (ברלין), גלריה אינופראבל (וינה), גלריה פרונט-רום (ניו יורק) ועוד.

תאריך נעילה: 1.1.2016
גלריה דן 
רחוב בן יהודה 107, תל אביב, טל': 073-7590936
שעות פתיחה: ראשון – חמישי,  19:00-10:30  | שישי 14:30-10:30

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק