עידן מטלון: ״הפכנו למיינסטרים״

עידן מטלון. צילום גיא דניאלי 21
|

עידן מטלון –  עיתונאי, דוגמן, מפיק וכוכב רשת עם עשרות סרטונים שהפכו אותו לכוכב בינלאומי. מי שעדיין לא צפה בסרטונים שלו, זה הזמן להתמכר! 

מטלון, שהפך בעשור האחרון לפנים של הקהילה הגאה של ישראל בעולם,  הפך בשנה האחרונה גם לאבא גאה בהורות משותפת. לכבוד חודש הגאווה ישבנו אתו לשיחה קצרה על מצבה של הקהילה בשנת 2022, התכנים הלהט"בים אותם הוא יוצר, אבהות ….

עידן מטלון. צילום: גיא דניאלי - 3
עידן מטלון. צילום: גיא דניאלי

אחרי שחקרת וכתבת כ"כ הרבה על הקהילה הגאה, אפשר להגיד שאתה מומחה… כמומחה, עד כמה התקדמנו בארץ מאז התחלת לסקר את הקהילה? מה אפשר עוד לעשות כדי להאיץ את השינויים במעמדה של הקהילה הגאה בארץ?

עולם הרשתות החברתיות והטלוויזיה שינו את פניה של הקהילה הגאה, הפכנו למיינסטרים. אני זוכר שב-2011 כשהעליתי את הוידאו יציאה מהארון הראשון שעלה בעברית אי פעם ליוטיוב, הרגשתי חלק ממהפכה שרק תצמח ותצמח, היכולת לשתף ולתת השראה לאנשים שכל כך זקוקים לזה. כיום הדור החדש גדל לתוך הסרטונים של טיקטוק והמסרים שעוברים להם כל יום ברשתות על להיות אתה, על נטייה מינית שזה דבר נורמאלי, ואין ספק שזה ממש שינה הכל. גם מנחים וזמרים גדולים שיצאו מהארון, שר גאה בממשלה, שירי גאווה, מותגים גדולים שממתגים את עצמם בדגל הגאווה ועוד. אין ספק שב-12 שנים חווינו מהפכה עצומה בקהילה בארץ ובעולם. 

בשלב הזה יש עדיין פערים גדולים בין הפריפריה למרכז בכל הקשור לתרבות גאה ותחושת שייכות, וכמובן לצערי גם הומופוביה, צריך להמשיך ולדחוף את המסרים בעיקר בעולם החינוך ללהיות אתה ולנרמל את הנושא. כמובן שלתת לזוגות גאים להתחתן במדינה זה משהו בסיסי, אבל לצערי כל נושא החתונות בישראל שייך לרבנות ועד שלא יאפשרו נישואים אזרחיים (גם לסטרייטים) זה משהו שימשיך להיות תקוע. כולי תקווה שהממשלות הבאות יוכלו לחוקק על זה, אבל האתגר גדול עדיין.

מעבר לכתבות הרציניות שלך אתה נותן בסרטונים שלך נקודת מבט מאוד מצחיקה וקלילה שנוגעת לקהילה.  מאיפה הרעיונות ומה התגובות?

תמיד אהבתי לשלב בין סרטונים הומוריסטיים לסרטונים יותר השראתיים. 

עוד לפני עידן הטיקטוק אנשים אהבו לצפות בתכנים שיגרמו להם לחייך, אין כמו הומור במקרים כאלה! בגלל שאני יוצר סרטונים משנת 2006 (כשלא ידעו מה זה יוטיוב בישראל) אני מניח שהתחביב הזה רק גדל וגדל, וכך גם היצירתיות. אני שואב בעיקר יצירתיות משיתופי פעולה עם יוצרים אחרים, ועם החברים והסביבה הקרובה שלי שתמיד היומיום שלנו הוא מצחיק והומוריסטי, וכך גם הסרטונים.

עידן מטלון. 1-תמונה למגזין צילום fagazine.mx במקסיקו
עידן מטלון. תמונה למגזין צילום fagazine.mx במקסיקו

השם שלך הולך לפנייך גם בחו"ל. ההומור והנושאים שמעניינים בארץ זהים לאלו שבחו"ל, או ששם יש להם בעיות אחרות לצחוק עליהן ולהתעסק איתן?

אני חושב שבסה״כ יש הרבה דמיון עם ההומור הגאה (ובכלל) במדינות השונות. לכל מדינה יש את הסלנג שלה, הכוכבים שלה, סרטוני הליפסינק הוויראליים, וכמובן סצנות הטלנובלות הדרמתיות והמגוחכות שמשם בסופו של דבר התפרסמתי באמריקה הלטינית (הייתי משחזר סצנות ידועות והופך אותן ליותר גאות). בגדול בכל מקום אנשים אוהבים דמויות מצחיקות ומוחצנות, דרמה וקרינג׳יות.

מה הבת עלמה הכניסה לחיים שלך, מה בעיקר השתנה בך בשנה האחרונה?  

זו תשובה שאני יכול לכתוב עליה 100 עמודים! ברמת השגרה היומיומית הכל משתנה, סדר העדיפויות משתנות, צריך יותר לשמור על האנרגיה ולא להתפזר מידי ביומיום. יש בזה משהו מלחיץ ואפילו שמייצר חרדה, אבל מסתבר שככה זו השנה הראשונה : סוג של בנייה מחודשת של כל החיים שלך, גם תהליך פנימי וגם חיצוני שעוברים.

אלמה עצמה היא פשוט לב אחד גדול וטהור, זה מטורף לראות את ההתפתחות שלה משבוע לשבוע, מחודש לחודש, פשוט קסם! זה כיף לראות איך היא מבינה שאני אבא שלה, שיש בינינו סינגריה מדויקת של אנרגיה של שתי נשמות שמתחברות, וזה תהליך מאתגר וקסום כאחד – ללמוד על עצמך המון, ולאהוב את היצור החדש הזה שהגיע לחיים שלך בסערה.

עידן מטלון. צילום: גיא דניאלי - 1
עידן מטלון. צילום: גיא דניאלי

לפני שהבאת את אלמה בהורות משותפת האמנת שיעבור בארץ, על כל המורכבות הפוליטית והחברתית שבה, חוק הפונדקאות שישים סוף לאפליית הקהילה הלהט"בית?

האמת שלא האמנתי שזה יקרה בשלב כזה (כמו שאני לא מאמין שיהיו נישואים אזרחיים), לכן זה הפתיע ושימח אותי, ועל זה צריך להגיד תודה לאנשים שבממשלה ולניצן הורוביץ שר הבריאות. אמן אמן שיצליחו להעביר גם נישואים אזרחיים לפני שהממשלה תתפרק חח.

עידן מטלון צילום יח״צ
עידן מטלון. צילום: יח״צ

מה נאחל לך לכבוד חודש הגאווה, ולכבוד יום הולדת שנה להיותך אבא? 

אאחל לי להיות גאה במי שאני ובמה שאני תורם לעולם, להיות גאה מבחינתי זה בכל מה שאני כבן אנוש: אבא, בן, אח, הומו, חבר, שכן, שותף הורות, בנאדם. וככה גם מאחל לכולם: תהיו מי שאתם!!! לא משנה מגדר ונטייה מינית. מאחל לי כאבא להמשיך לחוות את ההתפתחות של אלמה, להמשיך בתקשורת המיוחדת איתה, שהיא תהיה רגועה ומאושרת, וגם אני. 

חג גאווה שמח!

אינסטגרם: https://www.instagram.com/idanmat/

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת גברים, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק