פסטיבל הקולנוע בלוד

אגורות-3
|

'מנפאואר', 'חתונה מנייר', 'אגורות' ו'רוקדים ביפו', הם רק חלק מהסרטים שיקרנו בפסטיבל הקולנוע החברתי בלוד: לאורך ימי הפסטיבל יוקרנו סרטים למבוגרים ולילדים בנושאים חברתיים ויערכו סדנאות ומפגשים עם יוצרי קולנוע ופעילים

ימים שלישי – חמישי, 03-05 בנובמבר
מחיר כרטיס לסרט: 10 שקל בלבד!

אגורות-2
'אגורות'. צילום: יח"צ

מרכז הצעירים בלוד בשיתוף עיריית לוד יקיים בתחילת חודש נובמבר פסטיבל קולנוע חברתי ראשון מסוגו בישראל. לאורך ימי הפסטיבל יוקרנו סרטים למבוגרים ולילדים בנושאים חברתיים ויערכו מפגשים עם יוצרי קולנוע ופעילים חברתיים שיספרו על עשיתם, תהליך היצירה והקשיים שבדרך. כדי לאפשר לכולם להנות מסרטי הפסטיבל יעמוד מחיר הכרטיס על 10 שקל בלבד לסרט.
הפסטיבל פונה לקהל של חובבי קולנוע, לפעילים מהתחום החברתי ולכלל הציבור הרחב המחפש אירועים איכותיים, מעוררי השראה ומהנים. ההפנינג החברתי מביא עמו הקרנות של סרטים קצרים המתעדים פרויקטים חברתיים הייחודיים ללוד, תחרות "הולילוד" של סרטי נוער מקומיים שנכתבו וצולמו על ידי תשע קבוצות בני נוער שונות בעיר, אשר מספרים את סיפורם האישי והקבוצתי בעיר לוד, ועוד אירועים נוספים שמציפים את העשייה החברתית בעיר.
בין הסרטים המשתתפים בפסטיבל: "פלאפל אטומי" בנוכחות הבמאי דרור שאול, "תופסות חלום", "אגורות" בנוכחות הבמאי בדראן בדראן, "רוקדים ביפו" בהשתתפות היוצרת הילה מדליה, "השוטה" כולל הרצאה על סאטירה חברתית, "חתונה מנייר" עם פעילות חוויתית של קהילה נגישה, "מנפאואר", "איגור ומסע העגורים" והסרט החרדי "תמונה מפראג".
לדברי ענבל מדעי, רכזת מעורבות חברתית במרכז הצעירים בלוד, הפסטיבל נועד לקדם את התרבות קולנועית לצד עידוד עשייה החברתית הרב תרבותית המתרחשת בעיר לוד ובכלל והבאתה לידיעת הציבור הרחב. סרטי הפסטיבל נבחרו בקפידה כשכל אחד מהם מציג בדרכו הייחודית בעיות ופתרונות חברתיים. דרך הסרטים ניצור ונרחיב את השיח החברתי, אשר במציאות היומיומית נדחק לשוליים.
לקיום הפסטיבל חברו לצד מרכז הצעירים בלוד ועיריית לוד שותפים נוספים רבים כולל התאחדות הסטודנטים, הקרן לפיתוח לוד, פסטיבל ירושלים, יונייטד קינג ועוד.
במקביל לפסטיבל יתקיים ביום חמישי, 5 בנובמבר, כנס לפעילים ויזמים חברתיים מכל התחומים אשר ילמדו בין היתר על גיוס משאבים, ניהול נט-וורקינג, כיצד מתעדים פרויקטים חברתיים, איך עובדים בצורה נכונה עם רשתות חברתיות ועוד.
סרטים עלילתיים נבחרים:

מנפאואר
מאיר השוטר (יוסי מרשק) מתקשה לגמור את החודש. מוטלת עליו משיחה חדשה לגרש מהגרי עבודה אפריקאים. לצד הסיפור שלו נשזרים סיפורים נוספים: פועל ניקיון שהוא מראשי האיגוד של העובדים האפריקאים, בן למהגרים מהפיליפינים שחולם להתגייס לקורס טייס, נהג מונית שירות ובנו הנשוי למהגרת עבודה, הכל על הרקע של דרום תל אביב. זהו סרטו הראשון באורך מלא של נֹעם קפלן שהתפרסם עם סרטו "צווארון כחול לבן" בשנת 2004 שנעשה כסרט גמר בן 52 דקות והצליח מאוד בהפצה מסחרית. את התסריט ל"מנפאואר" קפלן פיתח במסגרת מלגה יוקרתית מטעם פסטיבל קאן.
בימוי ותסריט: נעם קפלן, הפקה: יואב רואה, אורית זמיר

 

חתונה מנייר
חגית (מורן רוזנבלט) חיה בעיירה בדרום ועובדת במפעל לנייר טואלט. היא גרה עם אימהּ הגרושה שמנסה לבנות לעצמה חיים משלה לצד רצונה להגן על ביתה. חגית על אף הלקות השכלית שלה שואפת לחיים עצמאיים וחולמת להתחתן עם הבן של הבעלים של המפעל איתו היא מנהלת מערכת יחסים. כאשר המפעל נקלע לקשיים כלכליים ועומד לסגור את שעריו חגית עשויה למצוא את עצמה ללא עבודה וללא קשר למושא אהבתה.
בימוי והפקה: ניצן גלעדי


סרטים דוקומנטריים נבחרים:

אגורות
שני האחים, יחיא (14) והמאם (8), מגיעים מכפר קטן ליד טול כרם. בזמן שבני גילם הולכים לבית הספר, ללא ברירה אחרת, הם מגיעים לעבוד בקיבוץ נדבות בישראל. כשעל כתפיהם תלוי נטל הפרנסה של משפחתם הגדולה הם עומדים בצמתים בוואדי עארה מבוקר ועד לילה, בגשם ובשרב, תלויים בחסדיהם של עוברי האורח. בעוד שהמאם השובב רוצה רק לשחק עוד בגן המשחקים הסמוך, יחיא הבוגר רוקם חלומות לעתיד יותר טוב.
בדראן בדראן ליווה את הילדים במשך שמונה שנים ויצר סרט מעקב המבטא ללא התערבות את קולם היחודי של הילדים שילדותם הופקעה לטובת מציאות קשה של מחסומים.
בימוי: בדראן בדראן, הפקה: יועד עירון

 

רוקדים ביפו
פייר דוליין מגשים את חלומו כאשר הוא מביא את "כיתות רוקדות", הארגון שהקים בארצות הברית, לעיר הולדתו יפו, ומלמד ילדים יהודים וערבים לרקוד, להתחרות ולכבד אחד את השני. הסרט עוקב אחר סיפורם של שלושה ילדים המתמודדים עם סוגיות הנוגעות לזהות ובעיות הנובעות מדעות קדומות וגזענות, כל זאת תוך כדי ריקוד עם מי שנתפס כאויב שלהם.
הסרט מתלווה אל הילדים, שתוכניתו של פייר משנה את חייהם תוך ארבעה חודשים ומאששת את אמונתו כי ריקוד יכול לגשר על שנאה ויכול להניע צעדים ראשונים לשינוי של ממש.
בימוי: הילה מדליה, הפקה: דיאן נאבטוף, נטע צוובנר-זייברט, הילה מדליה

 

https://www.youtube.com/watch?v=nEok-5KlAXY

לפרטים נוספים ולשיריון כרטיסים להקרנות בפסטיבל: 0546319017
או כנסו לעמוד הפייסבוק שלנו: https://www.facebook.com/lodfilmfest

 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק