MAXIMIZING CREATIVITY

MAXIMIZING CREATIVITY-1
|

 

המרכז האקדמי ויצו חיפה: יום עיון בנושא אסטרטגיות חדשנות ויצירתיות

תחום ה- Design Thinking מתייחד בהעברת דפוסי חשיבה חדשניים ממקצועות העיצוב לעולם העסקים, ויישומם במגוון ארגונים ודיסציפלינות. המרכז האקדמי ויצו חיפה מקיים לראשונה  יום עיון ייחודי בו אנשי אקדמיה ותעשיה ידונו באסטרטגיות חדשנות ויצירתיות.
מטרת יום העיון היא להרחיב מעבר לרמה התיאורטית ולחשוף את העשייה בחדשנות בישראל ואת תחום ה-  Design Thinking, לתאר את הקשר בינו ובין רעיון החדשנות ואת מקומה של האקדמיה במארג כוחות זה. הדוברת המרכזית, פרופ׳ Yvonne Eriksson, מאוניברסיטת Malardalen ,שבדיה, מומחית בינלאומית בתחום, המביאה עמה ידע רחב ונסיון בינלאומי עשיר בנושא.

MAXIMIZING CREATIVITY
Exposure Session: MAXIMIZING CREATIVITY

משתתפים:

פרופ' דוד אלכסנדר, נשיא המרכז האקדמי ויצו חיפה
פרופ' Yvonne Eriksson, אוניברסיטת Malardalen ,שבדיה
שי ויינינגר – מייסד Fiverr
ד"ר יונתן מנוחין, ראש מחלקת אחריות תאגידית, BDO זיו האפט
ד"ר עמית גופר, מייסד ונשיא ReWalk , מייסד ונשיא ReWalk Robotics, מייסד ונשיא UPnRIDE Robotics
מישל היברט, מנכ"ל מתימו"פ, מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח
עמית זולר, ראש המחלקה לצילום מדיה וקולנוע,  המרכז האקדמי ויצו חיפה
גיל ישי, מנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת קוטלב חניתה
תום סופר, מנהל מעבדת ה-FabLab, מדעטק
ד"ר רומי מיקולינסקי, מרצה באוניברסיטת חיפה, בצלאל האקדמיה לאמנות ועיצוב
אפרת גומא, התכנית למדע טכנולוגיה וחברה, אוניברסיטת בר אילן

ריכוז אקדמי:
ד"ר גלית ולנר, חברת סגל במרכז האקדמי ויצו חיפה, עוסקת בפילוסופיה של טכנולוגיה וחוקרת ממשקי אדם-טכנולוגיה-עולם
עמית זולר – ראש המחלקה לצילום מדיה וקולנוע, המרכז האקדמי ויצו חיפה

ד"ר גלית ולנר: " ישראל ידועה בעולם כאומת הסטרטאפ ורבים נוטים לחשוב על החדשנות הישראלית כתכונה נתונה, כזו שנולדים איתה. המחקר האקדמי פיתח בשנים האחרונות תובנות מרתקות אודות חדשנות בכלל ובארגונים בפרט. תובנות אלו מסייעות לחברות להטמיע תהליכי חדשנות ולעודד את הכוחות היצירתיים. אנו מאמינים שהשילוב של ידע עדכני עם הפרקטיקות שפותחו בארץ יכול להניב הצלחות נוספות ובכיוונים חדשים. לכן ביום העיון הזמנו

כדוברים אנשי תעשיה ואקדמיה. זאת ועוד, יום העיון מהווה נקודת שיא חדשה בלימודי חדשנות ויצירתיות במכללה, ויחשוף בפני הקהל הרחב חלק מהפרקטיקות והיידע שהצטבר עד כה.  אנו מצפים לדיאלוג מרתק ולחילופי ידע בין המשתתפים, כולל קהל המשתתפים".

עמית זולר, ראש המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע: "אין חדשנות ללא כוחות יצירתיים, אך מהי יצירתיות וכיצד ממצים אותה בארגון כשהוא נע במסלול ידוע מראש ומכיל עוסקים מדיסציפלינות מסויימות מאוד?  שאלה זו נשאלת באירופה ובארצות הברית כבר שנים ארוכות.
מתוך שיתוף פעולה עם האיחוד האירופי, מספר מוסדות אקדמאיים אירופאים, שהמובילה בהם היא  Mälardalen University , בראשות פרופסור  (Yvonne Eriksson, Information Design), החלה להיווצר מפה המתארת את הקשר בין האקדמיה לחברה (בעולם הקפיטליסטי : קשרי אקדמיה תעשייה) וההשפעות ההדדיות של קשר זה.
תפיסה זו, המקבלת יותר ויותר חיזוקים נקראת Design Thinking והיא סובבת על 3 צירים:
ביסוס פיתוח וטיפוח שיטות מחקר, אינטרדיסציפלינריות  (Sharing כברירת מחדל חברתית) וניפוץ הבועה האקדמית, מבט על החברה.
Design Thinking מבססת שיטה המשלבת כוחות יצירתיים, שיטות פדגוגיות ואחריות חברתית במערך שותפים החותר לחדשנות ולאו דווקא מתוך האינטרס הכלכלי.
אחד המקורות הנוספים והמשמעותיים ביותר להיכרות עם Design Thinking היא חברת IDEO האמריקאית (טים בראון – מנכ״ל ונשיא)  https://www.ideo.com  https://www.ted.com/speakers/tim_brown )

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק