אופנה: מה קורה כשאמנות פוגשת עיצוב שפוגשת אופנה

שני הרצברג, המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT מכון טכנולוגי חולון. צילום: יח״צ, אופנה, Fashion, מגזין אופנה ישראלי, אופנה ישראלית, Fashion News, חדשות אופנה 2018, Fashion Articles, מגזין אופנה, Fashion Magazine, כתבות אופנה 2018, Efifo, מגזין אופנה אונליין, Photography, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, עיצוב, אמנות, טכסטיל, מגזין האופנה של ישראל -1
|

וסט נגד דקירות, תיקים בהדפסת תלת מימד ובכבישה חמה, נעליים שנפתחות ונסגרות לפי מזג אוויר וקולקציית תכשיטים בהשראת עולם האלקטרוניקה. וגם: סלווא אלנמר, מוסלמית בת 45, מהעיר טמרה, נשואה ואימא לשתי בנות, סטודנטית לתואר שני במכללת אורנים, מקיימת מאבק עם החיג׳אב. הפעם היא עטפה איתו עץ תמר

 

סלווא אלנמר, חיג'אב
אמנות, אופנה ואג׳נדה. החיג'אב של סלווא אלנמר. צילום: ח״צ

 

אפי אליסיעורך  Efifo

ביום חמישי 19.7.18 תפתח ב-HIT מכון טכנולוגי חולון תערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב. בה יציגו שלושת המחלקות: עיצוב תעשייתי, עיצוב תקשורת חזותית ועיצוב פנים. אותנו מעניין אופנה ומצאנו כי מירב אשריאן, טל דומנוביץ', ענת דסיאטסקי, רות גודמן ושני הרצברג מהמחלקה לעיצוב לתעשייתי נתנו מקום משקל גדול לאופנה בעבודות הגמר שלהם.

מבחינה אקדמית במחלקה לעיצוב תעשייתי אין כמעט תכנים העוסקים בגזרות, דיגום או טקסטיל. לנו זה ברור כי פרויקטים העוסקים באופנה מושכים את העין ומחדשים בעלם העיצוב התעשייתי המורכב בדרך כלל מלאכות יד קלות ועד לתעשיות הכבדות. האופנה מביאה איתה אסתטיקה חדשה לטכנולוגיה שברובה מבוססת על טכלונלוגיית חומרים כבדים.

 

מירב אשריאן, המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT מכון טכנולוגי חולון. צילום: יח״צ, אופנה, Fashion, מגזין אופנה ישראלי, אופנה ישראלית, Fashion News, חדשות אופנה 2018, Fashion Articles, מגזין אופנה, Fashion Magazine, כתבות אופנה 2018, Efifo, מגזין אופנה אונליין, Photography, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, עיצוב, אמנות, טכסטיל, מגזין האופנה של ישראל -5
מירב אשריאן. צילום: יח״צ

מירב אשריאן

בד בבד – תיקים בכבישה חמה סלקטיבית.
הפרויקט עוסק בתכונה הפלסטית שקיימת בטקסטיל סינטטי.
מחשבה על התערבות בהבנייה של מוצר טקסטיל, הובילה את מירב אשריאן לחקור אודות תכונות וחיבורים בעולם זה. בהתמקדות בטקסטיל סינטתי, התגבש תהליך ייצור של כבישה בחום על רצועות פוליפרופילן, אל תוך סיבי הבד, במטרה ליצור חיבור משטחי, ולייצב את הבד במקומות הדרושים. יישום הפרוייקט הוא בשלושה תיקי יום שמיישמים תכונות שמיצתה מתוך הפוטנציאל הפלסטי הגלום בטקסטיל הסינטתי. בשילוב הכבישה בתפירה, זמן ייצורו של תיק מתקצר, מאחר ותפירה היא חיבור של נקודות רבות וכבישה היא חיבור משטחי של כל הנקודות יחד.
לינק לסרטון לפרויקט – לחצו כאן

 

 

טל דומנוביץ, המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT מכון טכנולוגי חולון, אופנה, Fashion, מגזין אופנה ישראלי, אופנה ישראלית, Fashion News, חדשות אופנה 2018, Fashion Articles, מגזין אופנה, Fashion Magazine, כתבות אופנה 2018, Efifo, מגזין אופנה אונליין, Photography, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, עיצוב, אמנות, טכסטיל, מגזין האופנה של ישראל -6
טל דומנוביץ. צילם: יח״

טל דומנוביץ'

Meshup
שילוב טכנולוגיות מוליד מוצרים חדשים. כאלה שזהותם מוכרת אך דרך ייצורם חדש. הפרויקט מציג שבעה תיקים המשלבים הדפסה תלת מימדית על טקסטיל. הקולקציה מורכבת מתיקי יום המציגים את שילוב הטכנולוגיות, שילוב החדש והמסורתי, המדפסת התלת מימדית ומכונת התפירה. תיקי היום הינם פריטים פונקציונאליים ולהם סוגים רבים .לצד הפונקציה, הם משמשים ככלי ביטוי לאמירה אופנתית אישית. השילוב בין הטכנולוגיות מאפשר אמירה אופנתית חדשה ונקודות בהן הפונקציה משתנה ומפתיעה.
לינק לסרטון הפרויקט – לחצו כאן

 

 

ענת דסיאטסקי, המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT מכון טכנולוגי חולון. צילום: יח״צ, אופנה, Fashion, מגזין אופנה ישראלי, אופנה ישראלית, Fashion News, חדשות אופנה 2018, Fashion Articles, מגזין אופנה, Fashion Magazine, כתבות אופנה 2018, Efifo, מגזין אופנה אונליין, Photography, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, עיצוב, אמנות, טכסטיל, מגזין האופנה של ישראל -4
ענת דסיאטסקי. צילום: יח״צ

ענת דסיאטסקי

B-Safe
הפרויקט הינו פיתוח של לבוש מגן נגד רסיסים ודקירות.
בשנים האחרונות ישנה עליה בטרור נגד אזרחים. עד היום לא היה פתרון למיגון מחוץ לבית שאינה תלויה במבנה קיים (ממ"ד) בפרויקט זה פותח בד המוספג בג'ל שמחזק את תכונותיו הבליסטיות של הבד ועדיין משאיר אותו גמיש ורך – כל זאת כדי להקל על משקל הוסט ולהנגיש אותו לאוכלוסיה אזרחית. הבד נבדק במעבדה בליסטית ונמצא מתאים כנגד רסיסים ודקירות. העיצוב מותאם ללבישה יום יומית, ונותן תחושת הגנה. הוסט שם דגש על אופנתיות בנוסף על היותו נוח, גמיש וקל.
לינק לסרטון הפרויקט – לחצו כאן

 

 

רות גודמן, המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT מכון טכנולוגי חולון. צילום: יח״צ, אופנה, Fashion, מגזין אופנה ישראלי, אופנה ישראלית, Fashion News, חדשות אופנה 2018, Fashion Articles, מגזין אופנה, Fashion Magazine, כתבות אופנה 2018, Efifo, מגזין אופנה אונליין, Photography, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, עיצוב, אמנות, טכסטיל, מגזין האופנה של ישראל -3
רות גודמן. צילום: יח״צ

רות גודמן

CHOO SHOO
נעליים המאפשרות פתיחה וסגירה של חלקים במשך היום, בהתאם לתנאי מזג האוויר והסביבה. הן מאפשרות למשתמשת לאוורר את כף הרגל במשך היום, כשמזג האוויר מאפשר זאת, ולסגור את הנעל כשקר או יורד גשם. הנעליים מאפשרות למשתמשת התאמה אישית במהלך היום: מצב של נעל סגורה או מצב של נעל פתוחה. כל זוג מבליט אלמנט אחר מבחינת סוג החשיפה של כף הרגל והעיצוב.

 

 

שני הרצברג, המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT מכון טכנולוגי חולון. צילום: יח״צ, אופנה, Fashion, מגזין אופנה ישראלי, אופנה ישראלית, Fashion News, חדשות אופנה 2018, Fashion Articles, מגזין אופנה, Fashion Magazine, כתבות אופנה 2018, Efifo, מגזין אופנה אונליין, Photography, מגזיני אופנה ישראלים, מגזין אופנה 2018, עיתון אופנה 2018, עיצוב, אמנות, טכסטיל, מגזין האופנה של ישראל -2
שני הרצברג. צילום: יח״צ

שני הרצברג

SIGMA – Component collection
קולקציית תכשיטים בהשראת עולם האלקטרוניקה.
בשנה האחרונה חקרה שני הרצברג את עולם האלקטרוניקה. עולם אשר חודר לחיינו בצורה אינטנסיבית, אנו נהנים מיכולותיו אך לא בהכרח בודקים ממה הוא מורכב. לרכיבי האלקטרוניקה, שפה אסתטית משלהם. הצורניות הנובעת מפונקציונליות מכתיבה שפה שונה מהעיצוב שאנחנו נתקלים בו בשגרה. הרכיבים הללו מוסתרים וכך גם היופי שלהם. דרך הקולקציה שעיצבה שני הרצברג היא "מחזירה את הכבוד" לאותם רכיבים והם הופכים להיות היהלום שבתכשיט. בדומה לרכיבי אלקטרוניקה שיודעים לפעול במעגלים שונים, גם בקולקציה הרכיב יודע להופיע בתצורות שונות. הקולקציה מורכבת מ-23 פריטים הכוללים שרשראות, צמידים טבעות ועגילים.
לינק לסרטון הפרויקט – לחצו כאן

 

תערוכת בוגרים HIT מכון טכנולוגי חולון
המחלקות המציגות: עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, עיצוב תקשורת חזותית.
אירוע הפתיחה: 19/7 19:30 עד 23:00.
התערוכה פתוחה למבקרים עד יום רביעי ה-1/8 על פי הפירוט הבא:
ימים א׳,ב׳,ד׳,ה׳ 16:00-22:00, ימי ג' 10:00-22:00, ימי ו' 10:00-13:00.
יום א' 22/7 סגור (ט' באב).
כתובת: גולומב 52 חולון

 

האמנית, סלווא אלנמר, מהעיר טמרה עטפה את צמרת עץ התמר בחיג'אב

במהלך השנים האחרונות מנהלת האמנית סלווא אלנמר מערכת יחסים מורכבת עם החיג'אב הן כיוצרת והן כאישה מוסלמית המחויבת על פי המסורת לחבוש אותו.

 

אמנית, סלווא אלנמר, מהעיר טמרה עטפה את צמרת עץ התמר בחיג'אב
האמנית סלווא אלנמר עוטפת את צמרת עץ התמר בחיג'אב. צילום: יח״צ

 

סלווא אלנמר, מוסלמית, בת 45, נשואה ואימא לשתי בנות, אמנית ומורה לאמנות, סטודנטית לתואר שני במכללת אורנים, גרה בעיר טמרה, ומקיימת, לדבריה,  'מאבק עם החיג'אב׳ משך תקופה ארוכה.

סלווא אלנמר מנהלת בית חופשי ומודרני, ומאמינה שהאמונה באל היא פנימית ואינה זקוקה לסממנים חיצוניים, שתי בנותיה הבוגרות אינן חובשות חיג'אב וגם היא מעדיפה להסתובב בשיער גלוי. אלא שבשנים האחרונות, בלחץ מצד אימה הקשישה, מתוך כבוד אליה, היא חובשת חיג'אב, ומרגישה לא נוח עם עצמה. לאורך זמן ממושך היא ניסתה לפתח יחסי קירבה אל החיג'אב, אותו היא חובשת בשלוש השנים האחרונות.

״החי'גאב אינו  רק פריט הנמצא ביני לבין המסורת הדתית אלא ובעיקר, ביני לבין אמא, כשאלה בן-דורית, בה אני מטפלת  כאמנית, כבת וכאם״. אומרת אלנמר. ״מתחת לחיג'אב, קיימת אישה אחרת שרוצה לעשות בחירות חופשיות ולחיות את חייה באופן התואם את השקפותיה, באמונה שהאל אינו מעניש בשל חזות חיצונית נראית, אלא על הרהורי הלב הנסתרים. עם הזמן אני חשה עד כמה בלתי אפשרי להמשיך ולהתנהל בזהות כפולה בה קיימות שתי נשים נפרדות שאף אחת מהן לא שלמה. כאמנית אני פונה לכפל הזהויות של עצמי ומנסחת מחדש את הקונפליקט ביניהן, בינן לבין סביבתן. ה'מאבק על ועם החיג'אב', שאני מנהלת וחוקרת דרך ציור, וידיאו ומיצב, חורג מהשאלה האישית שלי ומשליך על מארג היחסים הבין דוריים בחברות מסורתיות, על מקומן של נשים ואימהות בהן, וכן על ייצוג של כל אלה  בתרבות״.

 

אמנית, סלווא אלנמר, מהעיר טמרה עטפה את צמרת עץ התמר בחיג'אב
עץ התמר מכוסה בחיג'אב. צילום: יח״צ

כיסוי עץ התמר

כחלק מעבודת הגמר שלה לתואר שני במסלול 'אמן-מורה' במכללה האקדמית לחינוך אורנים, מתכוונת סלווא לכסות את צמרת עץ התמר הגדל בחזית האולם בו מוצגת תערוכת בוגרי המסלול, בחיג'אב ענק שהכינה בסיוע בנות משפחתה ושכנות מעשרות כיסויי ראש של נשים. אתמול הוצב החיג'אב על עץ התמר, בסיוע מנוף.

סלווא אלנמר: ״עץ התמר מצוין בכל הספרים הקדושים של כל הדתות, כעץ מבורך ובעל חשיבות רבה, שיש בו תועלת רבה לבני אדם בפרט ולטבע בכלל. בכדי לשמור על פירות התמר נהוג לכסותם בבד. כיסוי הפרי דומה לכיסוי הראש של הנשים בחברה שלי, שהחוק הדתי דורש מהן לכסות את גופן בכדי להגן עליהן  מהעונש שהן עלולות לקבל ביום הדין אילו לא נהגו כך. העבודה מייצרת נוכחות במרחב הציבורי תוך שהיא מבטאת את הקונפליקט שנשים חוות בין  נראות והסתרה״.

סלווא אלנמר מבוגרות המחזור השלישי של מסלול הלימודים הייחודי 'אמן-מורה', שהתגבש במכללת אורנים לפני ארבע שנים, כחלק מהתוכנית לתואר שני להוראת מדעי הרוח והאמנויות בגישה רב-תחומית. המסלול 'אמן-מורה' פונה לאמנים העוסקים בהוראה ומציע להם לראות ביצירה ובהוראה מרחבי פעולה ומחקר המזינים זה את זה.

עבודות הבוגרים מוצגות בתערוכת הגמר, ובה עובדת בנושאים המעסיקים אמנים ואנשי חינוך כאחד: יחסים בין-דוריים, זהות מגדרית, זהות אתנית, זיכרון ועוד במכללה האקדמית לחינוך אורנים.

 

עורך ראשי: אפי אליסי
Efifo
מגזין האופנה של ישראל
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifo.mag

 

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק