"אז אני אמרתי לה…"

אז אני אמרתי לה...-1
|

תערוכה חדשה: מהפווייה של אצטדיון באיירן מינכן לבית האמנים בחיפה

תערוכתן של האמניות הבינלאומיות, ליאנה גרוס ודיתה לירון "אז אני אמרתי לה…", תיפתח השבוע בגלריה בית האמנים בחיפה. השתיים, יוצרות מעל שני עשורים בחלל אמנותי אחד והחליטו לקיים תערוכה משותפת.

"אז אני אמרתי לה..."-2
הערת שוליים- דיתה לירון

יצירות האמנות של שתי האמניות הישראליות הבינלאומיות, ליאנה ה. גרוס ודיתה לירון, שבו לארץ אחרי סיבוב של שנתיים בתערוכות שונות בגרמניה, מתוכן, בחצי שנה האחרונה, הוצגו בפווייה של אצטדיון באיירן מינכן, מוצגות בבית האמנים בחיפה במסגרת תערוכתן המשותפת: תערוכתן של האמניות הבינלאומית ליאנה ה. גרוס (גוונים של כחול) ודיתה לירון (הערת שוליים) "אז אני אמרתי לה…"

"אז אני אמרתי לה..."-5
סוסים – ליאנה גרוס

בתערוכה מוצגות סדרות של ציורים המפוזרות בין שתי קומות הגלריה בניסיון להעביר את עוצמת היצירה הנובעת בין כותלי הסטודיו המשותף. יצירות האמנות נחתו בימים אלה בארץ אחרי שהוצגו בתערוכות שונות בגרמניה במשך כשנתיים, כשבחצי שנה האחרונה הוצגו בפווייה ה-VIP בקומה החמישית באצטדיון באיירן מינכן.  בתערוכה המשותפת מוצגות היצירות זו לצד זו ומעצימות את החוויה של המבקר.

"אז אני אמרתי לה..."-8
הערת שוליים- דיתה לירון

דיתה לירון, ילידת 1952, גדלה בקיבוץ מעברות שבעמק חפר ומתגוררת כיום במושבה אבן יהודה. בוגרת סמינר הקיבוצים ברמת אביב והמדרשה לאמנות חזותית בבאר שבע. אמנית בתחום הציור מזה 30 שנה. לירון נכדתו של פראנץ רוזנצוויג, פילוסוף יהודי גרמני, מחנך ומתרגם, היה שותף למרטין בובר בתרגום התנ"ך לגרמנית.
לירון מציירת בטכניקה ייחודית בה היא מאפרת את הבד באצבעותיה. בציוריה יש חזרה על אלמנטים ותשומת לב לפרטי הפרטים היוצרים קסם משלהם וחלקי ציור אלה יכולים למעשה לעמוד כיצירות אמנות בפני עצמן.

"אז אני אמרתי לה..."-6
סוסים – ליאנה גרוס

ליאנה גרוס, ילידת 1947, נולדה בדוברובניק שבקרואטיה, עלתה לארץ עם סיום התיכון, למדה אמנות בבצלאל ואדריכלות בטכניון. מתגוררת בחבצלת השרון. גרוס עובדת בטכניקה כרוכה בעבודה חומרית מורכבת של שכבות מרובות של ג׳סו וחומרים אשר אינם שגורים בציור כגון: גבס, חול, בד, נייר וכ'ו. גרוס בונה את היצירה במספר שכבות כאשר השכבה העליונה הינה רמז של רישום המסכם את יצירתה ואמירתה. הנושאים המובילים בציוריה הם סוסים, ציפורים, דמויות וזיכרונות ילדות. הצבע הכחול דומיננטי ביותר, רוב יצירותיה מכילות אותו וחלקן הגדול מורכב ממנו.

 

בית האמנים על שם שאגאל, שדרות הציונות 24, חיפה
ימים ושעות פתיחה: א'-ה' 10:00-16:00 ו' ושבת 10:00-13:00
התערוכה תוצג עד: 3.11.2016

 

פורסם בקטגוריה חדשות האופנה
תגובות פייסבוק