אם ביטלנו את הסקיני – איך הוא עוד פה? 

אישה עם סקיני
|

בין כל השאלות שעיצבו את העולם, נותרה עדיין שאלה אחת לא פתורה: כיצד הפכו מכנסי סקיני מ'שיק' למפגע בין דורי?

יש לא מעט שאלות שעיצבו את העולם: מהי אש? כיצד ניתן להפיק ממנה אנרגיה? האם ניתן לאכלס את המאדים? וכמובן – איך הפך הסקיני מ'שיק' למפגע בין דורי? לחלק מהשאלות הללו יש תשובה, אבל דווקא לשאלה האחרונה, שנחקרה עד לעומק מחילת הארנב של יוטיוב – אין מענה ברור. מאז הקרוקס לא היו יחסי אהבה שנאה מתוחים יותר בשדה האופנה.

https://www.pinterest.com/pin/462885667966817397/

מינה לי, בלוגרית אופנה ידועה ניתחה במאמר וידאו בן שעה את האיבה האופנתית כשיקוף של המתח בין המיליניאלים לדור ה-Z. המילניאלים שמרגישים "מבוטלים" הפיקו סרטוני מחאה בסגנון מחזות זמר (שרק המחיש את הפער הבין דורי), ומנגד, GEN Z מזועזעים, שמסרבים להאמין שהסקיני עוד כאן, צילמו עצמם נוטלים זוג סקיני תחת הכיתוב "איך עושים סטיילינג לסקיני?" ובפשטות מניחים אותם בפח. 

אף על פי כן, הסקיני מסרב להיות מבוטל. על אף התפיסה הרווחת בקרב דור Z , שאם את לובשת סקיני את כנראה בת 40, גם בנות 25, וגם בנות 16 עדיין קונות מכנסי סקיני. גם ירידה של כ-30 אחוזים במכירות אחרי שנת 2020, לא עצרה את היצרנים מלהציע לציבור את הגזרה השנויה במחלוקת: קסטרו, זארה, מוגלר, ואפילו ריק אוונס הנער הכה רע של האופנה – עדיין מייצרים סקיני.

אז למה הסקיני חי? ולמה ,לדעתי, הוא יחיה לנצח?
הסקיני המוכר לנו כיום הוא זה שפרץ אל חיינו בשנת 2010 ושינה את חוקי המשחק. הוא נמכר בגזרה אולטרה נמוכה והיה צמוד באופן קיצוני. בזמנו, הג'ינס יצא במגוון צבעים וטקסטורות – קרוע, משופשף, כהה, בהיר וצבעוני. 

לרוב לבשנו אותו עם חלק עליון שמכסה את רוב הטורסו, ומותיר שובל בטן צר חשוף, מתחת לטבור. לא פעם שילבנו אותו עם נעלי סניקרס, מגפונים, נעלי סירה שטוחות וקרדיגן קצר. היו  שהוסיפו גם צעיף דקיק שלא מחמם אף אחת להשלמת הלוק. 

רובנו התאהבנו בגזרה הזו – הכלאה בין הטייץ האהוב לג'ינס. יש שטוענים שהסקיני, שמעורב בלייקרה, נוח יותר מכל ג'ינס אחר. הם מרגישים שהג'ינס חובק ומחמיא לקימורים במידה רבה, "אוסף" את הגוף, ולפעמים הוא נותן תחושה של בגד תחתון מעצב ומחטב המשולב בג'ינס. זו אחת הסיבות שנשים עדיין לובשות אותו, לצד ההעדפה האסתטית. למרות שהמאם ג'ינס, הבויפרינד, הגזרה הישרה ושאר גזרות ממשפחת הג'ינס לדורותיה – נחשבות לעכשוויות, אף אחת לא אוספת, מעצבת ומחטבת כמו הסקיני. אבל זאת לא הסיבה היחידה שהוא לא הולך לשום מקום. הסיבה העיקרית היא ההיסטוריה מאחוריו, וכולנו יודעים שכל פריט שיש מאחוריו היסטוריה – חוזר.

סקיני-סטוריה

 בשנות השבעים לפני שהפכה למותג קוטור, ויוויאן ווסטווד, מעצבת הפאנק האלמותית, התהדרה בסקיני שחור, גראנג'י קרוע, מנוקב ומעוצב, ומכרה בגדים יוצאי דופן, נעימים לחיך המרדני של התקופה, בחנות שלה "let it rock". היא לא הגתה את הקונספט, כל צעיר שהושפע מתרבות הפאנק הכיר את הגזרה היטב. גם חליפות רגילות המורכבות ממקטורן וממכנס, לא פעם נתפרו בגזרת סקיני מובהקת. 

ווסטווד גם יצרה את חליפה הבונדאג' המורכבת מחליפת עסקים "רגילה" כאשר בין הגפיים מתוחות רצועות קשירה המזכירות את תרבות ה-bdsm. אגב, מכנסי החליפה לא היו "סקיני", אבל הם עוצבו בגזרה שבהחלט יכולה להיחשב לבן דוד קרוב – גזרת הסיגר. גזרת הסיגר מעניקה גזרה שמדמה מעט שעון חול, משום שהיא מצרה את אזור המותן והקרסול במיוחד. אוליביה ניוטון ג'ון לבשה את הסקיני הידוע בגריז, והשפיעה על תחפושות האלווין במשך דורות. (בתמונה סוויפט מחופשת לניוטון ג'ון).

כדי לרענן את המלתחה, ניתן לחפש סקיני, שדומה יותר לגזרת הסיגר האלמותית, שהוא מעט פחות צמוד והגזרה שלו יותר קלאסית. אפשר לשחק עם בדים, טקסטורות, מרקמים וצבעים, ולחפש השראה ברשת לשינויים קלים שאפשר ליצור.

מה לעשות עם הסקיני שיש לי בארון?
חפשי השראת סטיילינג: הבלוגרית ליני אוזרק, הציעה "ללבוש את הסקיני שלי כמו ג'יין ברקין". ברקין שהייתה אושיית אופנה לוהטת בשנות השישים לבשה סקיני עם מגפיים, מעיל פרווה, וחולצת קרושה, או חולצת פסים רוחביים. את הקרושה הקלאסית, אפשר להחליף בטישירט או בכל אופציה שתיתן קונטרסט לווייב הסיקסטיז, למרות שהווייב עובד מצויין כפי שהוא.

Jane Birkin via Goyo*-1
Jane Birkin via Goyo. צילום: פינטרסט

דרך נוספת לשדרג את לוק הסקיני היא  לשלב מטפחות, כובע בוקרים, מגפיים – כמובן לא הכול בבת אחת ובעריכה זהירה. גם דמויות מנגה מצוירות יכולות להוות השראה כשהן ממחישות משחק עם ממדים – נעליים מגושמות, סקיני ג'ינס וחלק עליון אוברסייז בהשראה עתידנית. ריק אוונס עושה סקיני בסטיילינג עדכני עתידני שכזה – ואפשר לקבל השראה מהאתר שלו (גם בלי לקנות כלום).

לשנות את הסיומת של הג'ינס: אחת הדרכים הקלות לשנות את הלוק של הסקיני היא לעשות חתך בתפר כך שהסיומת המגושמת מתרככת ומתארכת והג'ינס יכול לקבל בעצם קו ישר יותר לקראת הסיום, זה מאריך את הרגל וגם את הג'ינס. הסייגים הם שצריך להיות אקסטרה בד בסיומת של הג'ינס, ובנוסף מיקום התפר ישנה את המראה הסופי של המכנסיים. לכן כדאי מאוד להתייעץ עם תופרת לפני שגוזרים ומשנים את חייו של הג'ינס לנצח – כי גם מיקום התפר ישנה את המראה הסופי של המכנסיים. 

עוד דרך לרכך את ההיצמדות בקרסול היא לשנות את הצורה ולתת לפרנזים של הג'ינס להתבדר להם. גם זאת לא תמיד משימה למתחילים, אבל זאת בהחלט אפשרות.
גרביים מעל הג'ינס:  אפשר לנסות גרביים קצרים ארוכים, עבים וצמריים ולראות מה עובד.

ללבוש חצאית מעל הג'ינס: והרי ידיעה מרעישה – מראה השכבות חוזר. טוניקה שקופה מעל ג'ינס, מיני לכה מעל ג'ינס, חצאית ארוכה שמתחתיה הג'ינס רק מבצבץ – הכול חוזר. אפשר לראות השראות ברחבי הרשת.
לגזור אותו! כן זה פתרון לנואשים, לאלה שכבר החליטו להשמיד את הסקיני ועוד מתלבטים. 

אפשר להפוך את המכנס ל"קפרי" שמסתיים מתחת לברך, ג'ינס קצר הוא האפשרות הברורה מאליה, ולמיטיבות האפ-סייקלינג, אפשר לעשות אפילו חגורה. 
הטרנד הנוכחי הוא חגורות עבודה, ומה יותר "חגורת עבודה" מחגורת ג'ינס שהכיסים עדיין מחוברים אליה? האפשרויות רבות, אבל שוב, רק אם באמת החלטנו להיפרד מהמכנסיים לתמיד.
וואם לא התחברת לאף אחת מהדרכים, תפרגני לעצמך את מכנסי הסקיני עם סווטשירט וסניקרס, ולא משנה מה חושבים אחרים.

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים
תגובות פייסבוק