אמנות. בכל מצב

Michaël Borremans, Borremans,-The-Devil's-Dress, Beauty, Efifo, Facebook, fashion, Fashion Articles, Fashion Magazine, Fashion News, hair, Hair style, Instagram, Israel, Israeli Fashion Magazine, Makeup, Models, Pinterest, style, Trends, Twitter, אופנה, אמנות, איפור, הפקות, הפקות אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, מאפרות, מגזין אופנה, מגזין אופנה 2018, מגזין אופנה אונליין, מגזין אופנה ועיצוב, מגזין אופנה ישראלי, מגזין סטייל, מגזיני אופנה ישראלים, עיצוב אופנה, עיצוב שיער, עיתון אופנה, עיתון אופנה 2018, צילום צילום אופנה, שיער
|

אמנות. בכל מצב – טולי באומן זוכה בפרס מפעל חיים /ציון לשבח לאנימטורים יובל ומירב נתן / תערוכות חדשות: מיכאל בורנס בישראל, "בשיחה", מוזיאון תל אביב, אלים במוזיאון הימי הלאומי בחיפה.
וגם: סדנאות אמן בגלריה "פחות מאלף". סקירה

אמנות. בכל מצב

מאת: מערכת המגזין

פרס מפעל חיים בתחום האמנות הפלסטית לטולי באומן

הפרס מוענק זו השנה התשיעית ברציפות לאמנים מגיל 55 ומעלה, כאות הערכה לפועלו של האמן ותרומתו הייחודית לקידום והעשרת תחום האמנות הפלסטית בישראל. פרס זה נחשב לפרס הבכיר ביותר בתחום האמנות הפלסטית ושוויו 70,000 שקלים. הפרס כונן בשנת 2005 וזכו בו עד כה פנחס כהן–גן, גדעון גכטמן, נחום טבת, צבי גולדשטיין, בינאקה אשל–גרשוני, ציבי גבע, ראובן ברמן קדים, צבי טולקובסקי ואביטל גבע.

efifo.co.il
טולי באומן מחוץ לסטודיו
efifo.co.il
מראה כללי מחוץ לסטודיו
efifo.co.il
"ריק" (שנות ה-90), פיסול באבן בזלת. צילומים: טולי באומן

מהחלטת הוועדה: "טולי באומן שייך לקבוצה קטנה מאד, קטנה מדי של אנשים שהעשייה העקבית, העיקשת והעקרונית שלהם מסמנת ומפלסת דרכים חדשות בעולם האמנות הישראלי. בכוח האישיות המיוחדת שלו, היזמות למען הכלל, והחזון התרבותי-חברתי מרחיק הלכת שלו, כחבר קיבוץ עמיר הוא הצליח לרתום את התנועה הקיבוצית למפעלי עשייה שהותירו חותם עמוק על התרבות בישראל.

ביחד עם אשתו אילנה טולי ייסד וניהל את כתב העת החשוב "סטודיו" שהיה במשך שני עשורים חוד החנית של שיח האמנות בארץ. הוא יזם את המפגשים הבינלאומיים לאמנות עכשווית בתל-חי והיה פעיל במפגשי אמנות בין יוצרים ישראלים ופלסטינים, ובפרויקטים שחיברו בין מוזיקה לבין אמנות פלסטית.

טולי הוא קודם כל אמן, מאהובים בעולם האמנות הישראלי, הוא חידש בתחום ההדפס ולמעשה כלל העשייה האמנותית שלו מונחות על ידי שילוב בין דבקות ואמונה רעיוניים ואידיאולוגיים לקשב לחומר ולמדיה. כעת משחצה את גיל 80, אנו מאחלים לו שנים רבות נוספת של עשייה. אשרי החברה שטולי הוא ממפלסי הדרך שלה. זו זכות גדולה להעניק לו את פרס שרת התרבות, מפעל חיים בתחום האמנות הפלסטית, 2014".
חבר השופטים: אמנון ברזל, אירנה גורדון, גלעד מלצר ועידית עמיחי (משקיפה מטעם משרד התרבות והספורט).

אמנות. בכל מצב

פסטיבל אנימיקס: ציון לשבח בפרס אסיף לאנימטורים, יובל ומירב נתן

יובל ומירב, זוג נשוי העובד יחד משנת 2007, היו מועמדים בעבר לפרס הגראמי, וזכו בפרסים רבים מתמחים בטכניקת stop motion. הם תרגמו את המהות של לקט ישראל – הבאת אוכל לצלחתו של מי שזקוק לו – לכדי אנימציה המתרחשת כולה בתוך צלחת. הסרטון הוכן עבור לקט ישראל, בנק המזון הלאומי המספק מזון ל-140 אלף נזקקים ברחבי הארץ דרך 180 עמותות, לכבוד יום המזון הבנלאומי. ובשיתוף עיגול לטובה

אמנות. בכל מצב

לראשונה בישראל, תערוכת יחיד למיכאל בורמנס: "אין מתוק מזה"

efifo.co.il
מיכאל בורמנס "המלאך", 2013, שמן על בד, 300 × 200, באדיבות גלריה Zeno X , אנטוורפן, © Dirk Pauwels
efifo.co.il
מיכאל בורמנס "השימור", 2001, שמן על בד, 70 × 60, אוסף פרטי, בלגיה, באדיבות גלריה Zeno X , אנטוורפן © Peter Cox

מוזיאון תל אביב: תערוכת יחיד ראשונה בישראל לאמן הבלגי מיכאל בורמנס, 51, שחי ויוצר בגנט. התערוכה המקיפה כוללת עבודות על נייר, ציורים וסרטים. בורמנס מהאמנים הבולטים כיום. עבודותיו מתמקדות בדמויות, יצורי אנוש נעדרי אינדיבידואליות, שגרתיים ומסתוריים.

האמן חוסם את המבט ומציג דמויות הנמנעות מקשר חזותי עם העולם. כל דמות נתונה בתוך עצמה ומסיטה את מבטה מן הצופה. התחושה שלוכדת את המתבונן הינה כוח נסתר מכתיב נרטיב שלא מסופר עד הסוף, התרחשות שאינה מתממשת. התערוכה מאורגנת ע"י בוזאר, מרכז לאמנויות יפות, בריסל ומוזיאון דאלאס לאמנות, בשיתוף מוזיאון תל אביב לאמנות ובתמיכת רשויות פלנדריה
מוזיאון תל אביב: 2 בספטמבר 2014 – 31 בינואר 2015.
אוצר אורח: ג'פרי גרוב אוצרת אחראית: אהובה ישראל
Guest curator: Jeffrey Grove Curator in Charge: Ahuva Israel

אמנות. בכל מצב

"בשיחה", תערוכה חדשה במוזיאון תל אביב

המתנות וההשאלות החדשות שנוספו לאוסף האמנות העכשווית של מוזיאון תל אביב לאמנות, ואיחודם של שני אולמות תצוגת הקבע, הביאו לפתיחתה של  התערוכה "בשיחה" – מבחר יצירות עכשוויות של אמנים ישראלים ובינלאומיים מאוסף המוזיאון, שטרם הוצגו.

efifo.co.il
העיגול האופקי של ריצ'רד לונג, 85 אבני ציפחה (2012) מנהל דיאלוג פורמליסטי לכאורה עם מעגל האופניים הגבוה והאוורירי לנצח (2003) של איי וייויי. הדמיון הצורני הבסיסי הופך לדרך קריאה דינמית של שתי היצירות – תוך השוואה ועל דרך הניגוד. שתי היצירות מציגות עיסוק בתנועה, אך גם תנועתו של לונג וגם תנועת האופניים של וייויי נעצרות עם הצבתן באולם המוזיאון

"בשיחה" מזמינה את הצופה לייצר חיבורים, השוואות ודיאלוגים מסוגים שונים בין העבודות. התערוכה כוללת יצירות פיסול, צילום, ציור, וידאו ומיצב. אלה לצד אלה מעניקים רובדי משמעות נוספים לכל אחת מן היצירות, כך שנוצר בין העבודות שיח חזותי ותוכני.
אוצרת: סוזן לנדאו

אמנות. בכל מצב

אלים, אלות וגיבורים מהמיתולוגיה בפיסול היווני-רומי

efifo.co.il
דיוניסוס עטור זר עלי גפן ואשכולות ענבים, שיש, תקופה רומית, מאה ב' לסה"נ, קיסריה
efifo.co.il
מוזה, חלק מארון קבורה, שיש, התקופה הרומית, סוף מאה ג' – ראשית מאה ד' לסה"נ, קיסריה. צילום: סטודיו ורהפטיג-ונציאן בע"מ

סיפורי המיתולוגיה היוונית יצרו את  הבסיס לחינוך והומניזם בעולם העתיק/ מיתולוגיה הינה אוסף סיפורים, ועלילות של אלים וגיבורים, שבאו לעולם מתוך צורך להסביר תופעות טבע, אירועים חברתיים, תפיסות דתיות, מנהגים, טקסים ושמות של ערים וארצות. האלים הופיעו בדמותם החיצונית של בני האדם, עם תכונות אנושיות ורגשות כמו אהבה, תשוקה, קנאה ושנאה.

תיאורן של דמויות ומאורעות מסיפורי המיתולוגיה היה אהוב במיוחד על הציירים והפסלים היוונים: ציורים רבים ופסלים מאבן, מחרס וממתכת הציגו דמויות של אלים. הפסלים בתערוכה נאספו בידי ד"ר אלכסנדר ראש, מייסדו ומנהלו הראשון של המוזיאון לאמנות עתיקה בחיפה, במהלך ביקוריו בארצות אגן הים התיכון, ולאחר מכן נתרמו למוזיאון. בשנת 1995 אוחד אוסף המוזיאון לאמנות עתיקה עם אוסף המוזיאון הימי הלאומי.
המוזיאון הימי הלאומי, חיפה: 30 באוגוסט 2014 – 1 במאי 2015
אוצר: אבשלום זמר

אמנות. בכל מצב

סדנאות אמן בגלריה "פחות מאלף"

efifo.co.il
סדנאות אמנות בגרליה "פחות מאלף". להוציא את האמן שבך

"פחות מאלף", הגלריה לאמנות ישראלית בפלורנטין משיקה ערבי סדנאות אמן, 20:00 -23:00, בהדרכתה של האמנית סטפני פלומה. אלי אדרי בעל הגלריה ויוזם רעיון הסדנאות: "הסדנא מיועדת לחובבי אמנות, ולמי שיש בו רצון להוציא את האמן שבו. אני מאמין שנהפוך את הסדנאות למסורת אמנותית חדשה".
עלות ההשתתפות בסדנאות: 90 שקל לערב.
"פחות מאלף": אברבנל 60, פלורנטין, תל אביב.

efifo.co.il
סטפני ואדרי. "מסורת חדשה"
efifo.co.il
Fyah Keepa, אייר סמל

Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
דף עסקי: Fashion Israel

תגובות פייסבוק