אסקפיזם נוסטלגי – הצצה אל סצינת הוינטג' הישראלית

אלעד הופמן - 1
|

שיחה אישית עם אלעד הופמן, סטייליסט, מפיק ואושיית וינטג', על ההיערכות לקראת אירוע הווינטג' בצל המלחמה

עולם הוינטג' הישראלי תופס תאוצה בשנים האחרונות, וכאשר מדברים על אופנת וינטג' יש אדם אחד ששמו עולה מיד: אלעד הופמן. את אלעד פגשתי לראשונה כאשר הצטרפתי לאחד מהסיורים שהוא מקיים בתל אביב, במסגרתם הוא חושף בפני המשתתפים את תשוקתו לאופנת וינטג', ולוקח אותם לסיור בין חנויות ייחודיות וקסומות.

אירועי השבת השחורה הכו בתדהמה את כל תושבי המדינה וטרפו את כל הקלפים. יריד הווינטג' המפורסם בהפקתו, אמור היה להתקיים שבוע לאחר מכן, אבל כשהחלו להתברר ממדי האסון לא ניתן היה להמשיך בשגרה. "היה מאוד קשה להכיל את כל התחושות, לא ראיתי איך אפשר לצאת מהמצב הזה" משתף אלעד. "לא היה ברור כיצד מתמודדים, אבל היה לי ברור שהאירוע לא יכול להתקיים" 

הבגדים שאנחנו לובשים משקפים את הלך הרוח הפנימי ואת הרגשות שאנחנו חווים, כך שלמצב הלאומי הייתה השלכה ישירה על הבחירות האופנתיות שרבים מאיתנו עושים. "זו תקופה מאוד אינטנסיבית ולחוצה. בתחילת המלחמה העדפתי בגדים נקיים וקלאסיים, והתרחקתי מבגדים שעושים שמח" מספר אלעד, "היום אני לאט לאט חוזר לעצמי, ואני מרגיש שכמוני, יש עוד אנשים שרוצים להתנתק מהמצב, וליהנות מרגעים של שלווה ואסקפיזם"

על רקע הניסיונות לייצר שגרה, יוצא לדרך אירוע הווינטג 'השישי, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב. לטובת מי שטרם ביקר באחד מהאירועים של אלעד, מדובר בחוויה ייחודית, שלוקחת את המבקרים למסע בזמן, ואחרי הצלחה מסחררת של חמישה אירועים, אפשר לומר שמדובר כבר במסורת. 

"כשחשבתי על האירוע הראשון הגעתי לראות את בר הנסיך בתל אביב, והבנתי שזה המקום שאני רוצה" מספר אלעד על ההפקה הראשונה, "המחשבה הייתה לקחת את עולם הווינטג' שנחשב בעבר לאנדרגראונד, ולהפוך אותו להיי פאשן".

אחרי הצלחת האירוע הראשון היה ברור שיש צורך במקום גדול יותר, והאירועים הבאים התקיימו במלון 'בובו' בתל אביב. השיקול מאחורי הבחירה היה לתת במה ליותר עסקים בתחום, ולאפשר להם לקחת חלק בהפקה. ההחלטה לשנות את המיקום הוכיחה את עצמה מהר מאוד, ובאירועים האחרונים מספר המבקרים הלך וגדל. מה שהתחיל כיריד אופנה, הפך מהר לשם דבר בעולם הוויטנג'. אלעד מקפיד לחדש ולגוון, ובאירועים האחרונים ניתן היה למצוא לצד אופנת נשים גם אופנת גברים, כלי בית, תכשיטים ופריטי מותגים. 

"המטרה שלי היא להגדיל חשיפה לחנויות שהציבור לא היה מגיע אליהן, אלמלא היריד. זאת הסיבה שחלק מהפעילות שלי היא לסקור חנויות שנמצאות מחוץ לתל אביב, ולהביא אותן להשתתף באירועים" מספר אלעד. היום, יותר מתמיד חשוב לתמוך בעסקים הקטנים, וכל מי שלקח פעם חלק באירועים של אלעד יודע להעיד שמדובר בחוויה משפחתית ואינטימית, שבה המשתתפים מתוודעים אחד לשני, וכולם שותפים להצלחת האירוע. הפריטים שנמכרים הם  במהדורה מוגבלת רק לאירוע, וכולם נבחרים בקפידה על יד אלעד.

כדי לשמר את התיאבון והנגישות לאופנת וינטג' פתח אלעד את החנות "Vintage Me Up" הממוקמת ברחוב השוק 12, תל אביב. מדובר בחנות פופ אפ, שבה מציגים מידי שבוע 2 עסקים שונים, וניתן להגיע ולהתרשם מהפריטים. "היריד והחנות מאחדים את כל החנויות תחת קורת גג אחת" מסביר אלעד, "וינטג' תופס תאוצה גם בזכות המודעות האקולוגית והסביבתית , וגם כי השילוב מאפשר לכל אחד להגדיר את עצמו מחדש מידי יום. להבדיל מרשתות האופנה שמכתיבות קווים כלליים, בווינטג' כל אחד יכול לבחור מי הוא רוצה להיות, מבלי להיצמד לסגנון אחד בלבד".

לשאלתי האם האופנה הישראלית תהפוך להיות הברירה הטבעית של הציבור, השיב אלעד כי אין ספק שהרבה מותגים ישראלים נרתמו למאבק הלאומי. " האופנה הישראלית מחברת אותנו כעם. יש יותר מודעות לתמיכה באופנה ישראלית ומותגים ישראלים. חשוב שעסקים קטנים ימשיכו לעשות את מה שהם אוהבים, והמסר של היריד הוא שאנחנו לא נשברים. אנחנו עובדים ופועלים, ואנחנו כאן כדי לנצח" 

Vintage Me Up. כרזה - 1

היריד יתקיים בימים חמישי עד שבת 21/12 – 23/12, סמטת שלוש 19, פארק המסילה תל אביב.
יום חמישי 21/12 17:00-22:00
יום שישי 22/12 10:00-16:00
יום שבת 23/12 10:00-19:00
לרכישת כרטיסים מוקדמת  לחצו כאן

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק