אגורות

אגורות--12
|

אגורות: מעקב דוקומנטרי בסגנון סינמה וריטה ללא התערבות של היוצרים במציאות המתועדת של הילדים. בדראן בדראן, במאי הסרט, עוקב אחר שני האחים, יחיא והמאם, קרוב לשמונה שנים, וחושף בסרט שלבים שונים בחייהם

אגורות

אגורות--13
אגורות. צילום: יח"צ

אגורות
סרטו של בדראן בדראן
ז'אנר: דוקומנטרי
אורך הסרט: 50 דקות
שפה: ערבית

 

יחיא (14) והמאם (8) מגיעים מכפר קטן בשטח הרשות הפלסטינית ליד טול כרם. על מנת לעבוד הם נוסעים באופן קבוע לוואדי עארה בישראל. שם הם עובדים בצמתים בקיבוץ נדבות, בזמן שאביהם ואחיהם הבוגרים לא יכולים להשיג אישור עבודה בישראל.

נטל הפרנסה של המשפחה בת 11 הנפשות נופל על כתפיהן של שני האחים. מעלות החמה ועד שקיעתה, בימי גשם ובימי חמסין הם עומדים בצמתים מבקשים עזרה ומושיטים יד לנהגים החולפים ושבים כדי לקבל כמה מטבעות.

במקצוע הקשוח הזה ככל שהילד צעיר יותר כך רווחיו גדלים. יחיא כבר מעט מבוגר מדי והתקווה המשפחתית מופנית לעברו של המאם השובב.

יחיא הוא ילד נבון ושלו, ילדותו הוקרבה מפאת הנסיבות המשפחתיות. הופעתו השקטה והעצב בעיניו עזרו לו בקיבוץ הנדבות לעורר חמלה מצד עוברי האורח.

קיבוץ הנדבות לעורר חמלה

אחריות כבדה הוטלה עליו מגיל צעיר לפרנס את משפחתו ולהשמע למפעיליו הקשוחים. מגיל 9 יחיא עובד בצמתים, מה שהוביל את אביו להחליט לנצל את ניסיונו.

לא עוד עבודה תחת מפעיל שלוקח את רוב ההכנסות של הילדים, אלא עסק עצמאי בו יחיא ימשיך לעבוד בצומת ויכניס את אחיו המאם לרזי המקצוע.

בכך המשפחה צפויה להגדיל את הכנסותיה במאות שקלים לחודש, אך יש בכך גם סיכון, של חשיפה לאלימות ולמעשי שוד והצקות ורדיפה מצד שוטרים.

אגורות--4
אגורות. צילום: יח"צ

אולם הסטראט אפ המשפחתי נתקל בקשיים. ראשית, על שני האחים הקטנים להלחם לבדם על הטריטוריה בצמתים מול ילדים מכנופיות אחרות שעובדים תחת מפעילים. חוץ מזה, אופיו של המאם הנמרץ בא לידי ביטוי.

בעוד שיחיא מעולם לא חשב להמרות את פיו של אביו או להשמע למפעיליו, המאם מתגלה כמרדן ועקשן. הוא ילד מלא שמחת חיים שמסרב לקבלת גזירת הגורל. בזמן שהמאם צריך לעבוד כל מה שמעניין אותו זה לחמוק מהעבודה ולשחק בגן המשחקים הסמוך.

המאם רוצה ילדות משלו כמו של כל ילד אחר. יחיא נאלץ להתמודד עם העקשנות של המאם, וכבר ברור לו שהאחרון לא יביא רווחים למשפחה כמו שהוא הצליח לעשות בגילו.

הסטראט אפ המשפחתי נתקל בקשיים

נקודת מפנה שנייה בסיפורם של הילדים מגיעה כשיחיא משלים עם אופיו השונה של אחיו הקטן שלא מתכוון לציית לאביהם ולעבוד קשה.

יחיא כבר מודאג שהוא עצמו בקרוב יחשב לבגיר לפי הקריטריונים ולא יצליח לעבור במחסומי הכניסה לישראל ולשהות בה מבלי להתפס ללא אישור שהייה.

עליו למצוא מקור הכנסה חדש כדי לפרנס את משפחתו. גם רוחו של המאם קשה העורף משפיעה עליו והוא עצמו רוצה להיות עצמאי ללא התערבותו של האב.

יחיא מחביא כסף מאביו וחוסך על מנת לקנות עגלה כדי לפתוח דוכן קטן למכור צעצועים בשוק בטול כרם.

אגורות--1
אגורות. צילום: יח"צ

הערות הבמאי

התחלתי לחקור ולצלם, ואז פגשתי את יחיא. לא אשכח את הרגע שפגשתי אותו, כשהוא נקש על חלון המכונית שלי ביום גשום. הוא היה בן 8, והעיניים הגדולות והעצובות שלו שבו את ליבי מיד.

יחיא הוא ילד חכם ואחראי שהיה יכול להצליח בכל דרך אחרת אילו רק היתה לו אפשרות. הסקרנות שלי רק גברה, רציתי לדעת יותר על יחיא. התחלתי לשאול אותו מיהם הוריו? כמה אחים ואחיות יש לו? איפה הם גרים? איך הבית שלהם נראה? אז דרך הילד הגעתי לאבא ויצרתי איתו קשר. ככה היתה לי הזדמנות להגיע אל המשפחה, ולהכיר גם את האח הצעיר המאם שהיה אז בן שנתיים.

*הסרט נעשה בתמיכת קרן גשר לקולנוע רב תרבותי והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. הסרט התקבל לתוכנית "גרינהאוס" חממת פיתוח בינלאומית יוקרתית לסרטים דוקומנטריים מאיזור הים התיכון

 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק