בוב דילן בבית התפוצות

EFIFO מגזין אמנות. תערוכה לבוב דילן בבית התפוצות
|

EFIFO מגזין אמנות

בבית התפוצות חוגגים נובל לדילן: כניסה חופשית לתערוכה המצדיעה לפועלו

בבית התפוצות מצדיעים ליוצר העל היהודי והחליטו לאפשר לציבור כניסה חופשית לתערוכה Forever Young החוגגת את חייו ויצירתו. במוזיאון הודיעו כי ביום חמישי, 8.12, יומיים לפני הטקס הרשמי בשבדיה בו יוענק הנובל לדילן – יאפשרו לציבור כניסה חינמית לתערוכה בין השעות 16:00 – 22:30.

EFIFO מגזין אמנות. תערוכה לבוב דילן בבית התפוצות-1
EFIFO מגזין אמנות. בוב דילן עם בנו ג'סי, וודסטוק, ניו יורק, 1968, צילום אליוט לנדי © הזכויות שמורות ללנדי-בית התפוצות

מנכ"ל בית התפוצות, דן תדמור: "קשה למצוא מוזיקאי יהודי שהשפיע על תרבות המאה העשרים יותר מבוב דילן. זו הייתה אחת הסיבות המרכזיות לבחירתנו להציג בבית התפוצות – מוזיאון העם היהודי את התערוכה המוקדשת ליצירתו ולתחנות חשובות בחייו".

EFIFO מגזין אמנות. תערוכה לבוב דילן בבית התפוצות-5
EFIFO מגזין אמנות. בוב דילן אינפרה אדום, וודסטוק, ניו יורק, צילום אליוט לנדי © הזכויות שמורות ללנדי-בית התפוצות

המנהל האמנותי של התערוכה, יואב קוטנר, הוסיף: "מאיר אריאל קרא לו 'גדול היוצרים העבריים של המאה העשרים' ואכן אין אף יוצר בתחום המוסיקה שכתב והלחין ושר כל כך הרבה שירים ששינו את העולם. אני מרגיש כאילו מישהו מ'החבר'ה שלנו', מדור שנות הששים שחלמו על מהפכה,  מקבלים את האישור הכי מכובד לגאוניותם".  

EFIFO מגזין אמנות. תערוכה לבוב דילן בבית התפוצות-6
EFIFO מגזין אמנות. בוב דילן עומד על הראש, וודסטוק, ניו יורק, 1969, צילום אליוט לנדי © הזכויות שמורות ללנדי-בית התפוצות

התערוכה בבית התפוצות מציגה לקהל הישראלי את דמותו החידתית של בוב דילן. היא אינה נעה על ציר כרונולוגי בעקבות מסלול חייו של דילן, אלא מפרקת את סיפורו למהפכה שחולל, להשפעתו על המוזיקה בעולם ולקשר שלו עם יהדותו ועם ישראל.
במסגרת התערוכה מוצגים לראשונה בישראל צילומי מקור של הצלם אליוט לנדי, מי שהיה הצלם הרשמי של פסטיבל וודסטוק. בנוסף מוצג בתערוכה סרט דוקומנטרי קצר: "דילן שלי" – העוסק בהשפעתו של דילן על המוסיקה הישראלית. בסרט ראיונות עם מוזיקאים ישראלים מובילים – דני ליטני, אהוד בנאי, שלומי שבן ולהקת ג'ן בורדו – המספרים על השפעתו של דילן עליהם, או על חוויה אישית משמעותית שחוו בהשראת המוזיקה שלו.

 

 

פורסם בקטגוריה צילום
תגובות פייסבוק