מעצבי האופנה של ישראל – אוריה עזרן

אוריה עזרן. צילום: אינסטגרם - 5
|

אם לא שמעתם על המעצבת אוריה עזרן כנראה שאתם גרים בחלל, ואם רק הרגע נחתתם, אז נספר לכם שמדובר במעצבת על מהבולטות בישראל, שלסטודיו שלה ברמלה מגיעות אלפי נשים כדי למצוא שמלה, וכמובן שאי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר באחת הכוכבות הבולטות של הדוקו-ריאליטי 'פריפריה אימפריה'. סינדלרה מקומית

את השיחה שלנו קיימנו בשעת בוקר מוקדמת כאשר כבר ברגע הראשון של השיחה מרגישים בבית ושיחה עם עזרן היא כמו שיחה עם חברה טובה, בלי פילטרים ובלי עכבות. מספר דקות לתוך השיחה מבינים שהיופי הפנימי שלה עולה על החיצוני.

אוריה עזרן. צילום: אינסטגרם -6
אוריה עזרן. צילום: אינסטגרם

בפתח שיחתנו, כששאלתי אותה על התחושות שלה בימים אלו, ענתה עזרן בכנות שכמו כל עם ישראל גם לה מאוד קשה. היא הרחיבה וסיפרה שבתחילת המלחמה הימים היו קשים מדי, מצב הרוח היה נמוך וזה בא לידי ביטוי גם בחשק וביכולת ליצור. התחושות האלה הפתיעו אותה. עזרן מעידה כי היא אדם שבדרך כלל מתאושש מהר ממשברים ויודעת לצמוח מהם אבל הפעם זה מרגיש אחרת ולוקח יותר זמן לאור המצב.

שמלת כלה של אוריה עזרן. צילום: עומרי לוי - 5
שמלת כלה של אוריה עזרן. צילום: עומרי לוי

הקושי לקום מהמשבר והיצירתיות שנפגעה מובילים לשאלה המתבקשת: האם היא בכל זאת מצליחה ליצור בימים אלו? עזרן אומרת שהיא חזרה ליצור לאט ובשלבים, היא מספרת שהחדשות היו קשות והצפייה בהן שאבה אותה, והיא נתקלה בקושי רב להכיל את הזוועות. היא מספרת שבתחילת התקופה, כאשר כלות היו מגיעות ובוכות על עיכובים בחתונה, היה לה קשה להכיל את זה, והרבה פעמים היא החזירה אותן למציאות וביקשה מהן להודות על מה שיש להן. כאשר הרגישה עזרן שהחדשות משתלטות עליה היא החליטה באופן מודע להמעיט בצפייה ולהתרכז בעשיה וכך עשתה.

כולן לובשות אוריה עזרן. צילומים: אינסטגרם-9
כולן לובשות אוריה עזרן. צילומים: אינסטגרם

עזרן, שבנוסף להיותה מעצבת אופנה אוחזת במאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות (K296) החליטה למנף את כוחה ברשתות ולתרום למאמץ המלחמתי ולסייע איפה שרק אפשר, את הרשת החברתית שלה הקדישה להסברה ישראלית. היא לא עצרה שם, וביחד עם צבא העוקבות הנאמן שלה היא קישרה בין אנשים שצריכים דברים לאנשים שיכולים לתת, היא אומרת בצורה מפורשת שאיפה שאפשר לסייע היא שם.

שמלת כלה של אוריה עזרן. צילום: עומרי לוי-7
שמלת כלה של אוריה עזרן. צילום: עומרי לוי

בזמן שעזרן עסוקה בהסברה ועשייה בארץ, הקולקציות שלה נמכרות ברחבי העולם. בימים שהעולם מחרים את ישראל והאנטישמיות ברחובות גואה, כשהיא נשאלת האם היא נפגעה מהאנטישמיות והחרם היא עונה שלא, זאת מכיוון שהקולקציה שלה בחו״ל משווקת ברובה לכלות ישראליות ולכן המכירות לא נפגעו, מה שכן נפגע בעקבות המלחמה והאנטישמיות הגוברת היא כמות העוקבים שלה, שרבים מהם לא התחברו למאמצי ההסברה שלה, אך עזרן פטריוטית גאה לא נלחצת מירידת העוקבים  ואומרת בלהט ובגאווה שהיא תמיד תפעל למען המדינה שלה בכל מקום ובכל דרך.

אוריה עזרן. צילום: אינסטגרם-9
אוריה עזרן. צילום: אינסטגרם

ועזרן בהחלט גאה בשורשים שלה ובמדינה, ואי אפשר שלא לשאול על השמלה האייקונית בעיצובה עם אלמנט המתכת אותה לבשה בפסטיבל קאן, עליה היא מספרת שהיא נלבשה בתמימות ובמהלך פסטיבל אנשים נגשו אליה ושאלו על השמלה ורבים מהם הסתובבו כאשר שמעו שמדובר במפת ארץ ישראל. עזרן מציינת שעל אף התגובות שקיבלה המשיכה לענות בגאווה לכל מי ששאל.

שמלת כלה של אוריה עזרן. צילום: עומרי לוי-11
שמלת כלה של אוריה עזרן. צילום: עומרי לוי

מדובר באחת המעצבות הכי מוכשרות בישראל, וכששואלים אותה על מקורות השראה שומעים את ההתלהבות בקולה כאשר היא מספרת שכל דבר עבורה הוא מקור השראה, כל דבר שהוא קצת אופטימי ושמח אפילו הכי קטן פותח את הראש ליצירתיות, עזרן מציינת שיש לנו דברים כל כך קסומים בארץ ואפילו השקט ממלא השראה.

אוריה עזרן. צילום: עומרי לוי - 5
אוריה עזרן. צילום: עומרי לוי

בסיום שיחתנו אני שואלת אותה מה הפרויקט שמסב לה הכי הרבה גאווה וההתרגשות בקולה לא מאחרת לבוא כאשר היא מספרת על  ״כבשה שחורה״, ההרצאה שלה אשר הושקה במהלך תצוגת אופנה מול קהל של 600 בנות, בהרצאה היא מספרת על האמונה העצמית והדרך שעשתה משכונת הקרוואנים עד להצלחה, המסחררת כמעצבת אופנה.

אוריה עזרן. צילום: אינסטגרם -7
אוריה עזרן. צילום: אינסטגרם

עזרן מעצבת שונה בנוף והסיפור האישי שלה הוא לא פחות ממעורר השראה שמוכיח שאפשר לנצח בגדול גם אם החיים אינם פשוטים, כל מה שצריך זה אמונה עצמית ואם רוצים מספיק חזק החלום הופך למציאות.

האינסטגרם של אוריה עזרן: _oriaazran@

שני אקווה - 1

שני אקוע – כתבת אופנה
אינסטגרם: shaniaqua

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

תגובות פייסבוק