עיצוב תעשייתי

גוף שלישי, בצלאל-1
|

התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי,
המסלול לעיצוב וטכנולוגיה האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל

עיצוב תעשייתי

"גוף שלישי" – עיצוב תעשייתי

אנשי טכנולוגיה, מעצבים מדענים ואמנים על המפגש בין עיצוב טכנולוגיה וגוף
אי כנס, תערוכה, פריפורמנס, סדנאות והרצאות, ותערוכה
יום רביעי ה-27.05, 17:00-22:30, יום חמישי ה-28.05, 16:00-22:30
בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים, הקהל הרחב מוזמן (ללא תשלום) 

גוף שלישי, בצלאל-2
איתי לניאדו. fingernail dip pen. צילום: יח"צ

"גוף שלישי" יתקיים בבית הנסן בירושלים ב-27-28 במאי, ובמסגרתו יפגיש המסלול לעיצוב וטכנולוגיה של התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בצלאל, בין מדענים, אנשי טכנולוגיה, אמנים ומעצבים. במהלך שני ערבים יוצג וידון המפגש המרתק בין גוף וטכנולוגיה באמצעות כיתות מדען, פירפומנס מתחום העיצוב האינטראקטיבי והוידאו ארט, סדנאות, הרצאות, פאנלים ועוד.

בפרק "מיד אשוב" של "מראה שחורה", צ'רלי ברוקר מספר על מרת'ה, אישה צעירה שאיבדה את בן-זוגה בתאונה טרגית ושירות חדש מספק לה גוף סינתטי, זהה במראהו לבן-הזוג המת. הגוף החדש מוטען בכל זכרונותיו, תכונותיו וקולו של המת לכדי שיבוט בלתי נתפס. האם הוא אכן שיעתוק מושלם של המת, בשאלה זו מעת ברוקר את מרת'ה, ואותנו.
גם אם הגוף שלנו משתנה בקצב איטי מכדי שנשים לב, העולם סביבו, עליו ובתוכו משתנה בתאוצה הולכת וגוברת. הגוף כבר אינו ישות בלתי-נגיעה. המדע, הטכנולוגיה, והחוצפה האנושית נותנים לנו את הכלים לגעת בו, לשנות, להתווכח, לקלקל ולתקן. הטכנולוגיה פולשת למעמקי הגוף האנושי, והתכונות אנושיות חודרות לתוך המכונה הטכנולוגית, כשהגבולות בין אדם ומכונה מטשטשים.

גוף שלישי, בצלאל-4
נאווה פרנקל ונבו רומנו. מתרחק והולך. צילום: גדי דגון

לצד אלו תיפתח במסגרת הארוע תערוכת [גוף]+. את התערוכה אצרו האמן איתמר שימשוני שאחראי גם על הפקתו של האירוע, ושרית יודילביץ' מעצבת אינטראקטיבית ומרצה בתכנית בבצלאל. שרית יודיליבץ': "בין אם אביזר טכנולוגי המעצים את הגוף ובין אם אביזר קוסמטי, העבודות בתערוכה משמשות ממשק לגוף האנושי ומרחיבות את יכולותיו. חלקן מקיימות דו-שיח יצירתי עם מידע-הגוף במטרה לשכללו ולהשיג תוצאות טובות יותר מאלו שאליהן התכוון מתכנן ״המערכת״ המקורי. חלקן משתמשות במידע הסביבה על מנת להשפיע, לשנות ולעצב מחדש את גבולות הגוף, יהיו אלה גבולות פיזיים, נפשיים או קוגנטיביים".

גוף שלישי, בצלאל
שאול צמח. Data Mind Unit XV79. צילום מסך

במהלך יומיים יהנו המשתתפים ממגוון אירועים: שרית יודילביץ' ושנית אדם אלקיים, יזמינו את הקהל להשתתף בסדנא לעיצוב חולצה באמצעות פיגמנט מוליך חשמל. דר' לביא סקונדו יערוך כיתת מדען בה יוזמנו המשתתפים לבדוק עד כמה חוש הריח רגיש, ועד כמה הוא שונה מאדם לאדם ומאדם לחיה, האמן דוד גורדון ינגן באויר סאונד ווידאו באמצעות תנועות גופו במרחב.
במופע "מתרחק והולך", נאוה פרנקל ונבו רומנו יפנו אל הקהל ויחפשו איתו את התשובה לשאלה איך נוצר קשר בין אנשים, ואיך מקיימים אותו לאורך זמן בשעת האי כנס, ובשיח בצלאל יוזמנו מרצי התכנית, סטודנטים, המציגים בתערוכה ומשתתפים מקרב הקהל להציג רעיונות, הגיגים ופרויקטים בנושא ה"גוף השלישי". במסגרת האירוע יתקיים מפגש "פורטפוליו לייב" בהנחיית העיתונאי יובל סער שיעסוק בנושא טכנולוגיה, עיצוב וגוף מהביטים שונים.

"גוף שלישי" – תכנייה – עיצוב תעשייתי

יום רביעי ה-27.5

17:00-18:30 חולצה מדליקה – סדנא לעיצוב חולצה דולקת באמצעות פיגמנט צבע מוליך חשמל
שרית יודלביץ' – מעצבת אינטראקטיבית ומרצה בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בצלאל. שנית אדם-אלקיים – מעצבת אופנה, מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בצלאל.

18:30-19:30 אי כנס
במה פתוחה לרעיונות מקרב הקהל והמשתתפים.

19:30-20:30 "מנגן באויר" – מקבץ עבודות פרפורמנס ומולטימדיה אינטראקטיביות.
דוד גורדון – מוסיקאי, אור וואמן פרפורמנס שעבודותיו הועלו במרכזי תרבות תיאטרון ומחול רבים בארץ, בוגר תואר ראשון במוסיקה והוראתה באוניברסיטת חיפה (2004) ותואר שני של המחלקה למוסיקה באוניברסיטת בר אילן (2008) עם התמחות בקומפוזיציה וטכנולוגיות מוסיקליות. רקדנית ויוצרת אורחת: דפנה הורנצ'יק.

20:30-21:30 "פורטפוליו לייב"
יובל סער, עיתונאי, אוצר, עורך ומיסד מגזין "פורטפוליו", יארח בהשתתפות אנשי תרבות ומדע.

21:30-22:30 מתרחק והולך – מחול תיאטרון
נאווה פרנקל ונבו רומנו, במופע שעוסק בשפת הגוף, ובוחנן מה קורה לגוף בבואו במגע עם האחר – טריילר

יום חמישי ה-28.5

16:00-17:00 יום פתוח
מרצי המסלול לעיצוב וטכנולוגיה בתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, מזמינים את המשתתפים להצצה והתרשמות מתכנית הלימודים במסלול, שמתקיימת בבית הנסן בירושלים.

17:00-18:30 כיתת מדען- ללכת בעקבות האף
ד"ר לביא סקונדו – מומחה למדעי המח, חוקר חוש הריח (Olfaction) במכון ויצמן למדע, ובעל תואר דר' מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, בתחום ה brain machine interface. ד"ר סקונדו יקיים כיתת מדען אינטראקטיבית שתעסוק בשאלת חוש הריח.

18:30-20:00 [גוף]+.
עשרה מרצים מקרב האקדמיה בבצלאל, יציגו בזה אחר זה פרויקטים חדשניים שמציגים בתערוכה.

20:00-21:30 כיתת אמן
אורי אביב, כותב, מפיק, מנהל פרויקטים ויועץ תוכן בתחום האמנות, התרבות והמדע הפופולרי, בעברו גם מאפיין ומנתח מערכות. מנהל אוטופיה פסטיבל תל-אביב הבינלאומי למדע בדיוני, דמיון והעתיד, שניהל  בעבר ניהל גם את כנס אייקון.

21:30-22:30 קוקטייל סיום

תגובות פייסבוק