ברוך אלרון, סיסי דגן

מגזין אמנות, קניון רמת אביב: ברוך אלרון, סיסי דגן-1
|

מגזין אמנות

נובמבר 2016 בקניון רמת אביב: תערוכה לצייר הסוריאליסטי ברוך אלרון לרגל עשור לפטירתו, ותערוכה לאמנית סיסי דגן

אוצרת התערוכה : איילת אמוראי-בירן

קניון רמת אביב: ברוך אלרון, סיסי דגן
סיסי דגן. מעברים. צילום יחצ

סיסי דגן

סיסי דגן, ציירת ואמנית רב תחומית, חיה ויוצרת כיום בהרצליה ובסטודיו בגבעת חן. בוגרת מכון אבני והמדרשה לאומנות ברמת השרון. עבדה כמעצבת גרפית במשרדי פרסום, חברות הייטק ומוסדות חינוך במשך שנים רבות. ב-2003 נסעה לקנדה, השתלמה בלימודי ציור ב-"Sheridan Collage", והפכה למעצבת גרפית בכירה בארגון נשים בינלאומי.
כשחזרה לארץ ב-2009, שבה לאהבתה הישנה: הציור, נבחרה כאמנית מצטיינת מטעם משרד הקליטה וזכתה במלגה ובמענק כספי להשכרת סטודיו ורכישת ציוד מקצועי. בהמשך, הצטרפה לארגון אמני הרצליה ולאיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל. כחברה פעילה בגלריה העירונית של אומני הרצליה, השתתפה במספר רב של תערוכות ובנוסף הציגה בתערוכות קבוצתיות בתל אביב וברעננה. ב-2013 הציגה לראשונה תערוכת יחיד בשם "בתים ומעברים" בגלריה העירונית בהרצליה. יוצרת בסגנון ריאליסטי, פיגורטיבי ומופשט במגוון רחב של טכניקות, בצבעי אקריליק, טוש ואקוורל.

קניון רמת אביב: ברוך אלרון, סיסי דגן-2
סיסי דגן. מעברים. צילום יחצ

סיסי דגן על תערוכתה: "כמי שחוותה מעברים רבים בחייה הן בארץ והן מחוצה לה, בחרתי להתמקד בתערוכה זו במעברים בין מקומות ובתים הן כקורת גג עם דלתות, חלונות ותריסים והן כביטוי של כמיהה לביטחון, שייכות ויציבות כמו גם חיבור לסביבה המשתנה ללא הרף. כל אלו נולדו מתוך הצורך בחיפוש אחר זהות ושורשים ויצרו תהליכי חיבור לבית הפנימי, זה המצוי בתוך הנפש…
בעודי משוטטת בין סמטאות שכוחות אל ומבנים נטושים אני מנסה ליצור מפגש אינטימי ומסקרן בין ישן לחדש, בין עבר להווה ולתהות על הסיפור שמאחורי כל בית וסמטה. החיפוש, כמו גם החיטוט הפנימי הבלתי פוסק, מעוררים בי געגוע לישן ולמוכר אך מנגד מאפשרים לי להרפות מן העבר ולהמשיך הלאה אל הבלתי נודע. בית נטוש, מדרגות, ותריסים מוגפים… כל אלה עוררו בי סקרנות ויצרו פנטסיה בלתי פתורה. ניסיתי לעצור לרגע, לשמר זיכרון ילדות ישן הנמוג עם הזמן ומותיר צלקות על הקירות המתקלפים. בציורי ניסיתי להחיותו, להעניק לו צורה חדשה ולכבד זיכרונות נשכחים שלא ישובו עוד…
בחוויה האישית, התחברתי שלא במקרה ליום הולדתי העברי החל בתשעה באב – יום המסמל חורבן בית. חוויה זו ליוותה אותי לא פעם בחיי ומתבטאת בתהליכים של חורבן ובניה מחדש. מתוך חקירה וצורך להתמקד בתהליכים טבעיים ולנוכח פגעי הזמן המעצימים את תחושת הארעיות, בחרתי שלא להיכנע לתכתיבי הגורל. בחרתי ליצור מציאות חדשה של בניה, צמיחה והתחדשות מתמדת המלווים את חיי ומאפשרים לי לעשות בהם סדר, לארגנם מחדש ולהתחבר לבית שבתוכי."

 

קניון רמת אביב: ברוך אלרון, סיסי דגן-3
ארבע עונות בחיי אדם כארבע עונות בטבע. ברוך אלרון. צילום יחצ

ברוך אלרון

ברוך אלרון נולד בשנת 1934 בבוקרשט, רומניה. סיים לימודי תואר שני באמנות, באקדמיה על שם נקולאה גריגורסקו, בבוקרשט. ברוך אלרון עלה לישראל בשנת 1963, הוא התגורר בשנותיו האחרונות בתל אביב. ברוך אלרון היה נשוי ואב לשני בנים. הוא היה חבר אגודת הציירים והפסלים בישראל וכיהן כיו"ר של האגודה בין השנים 1985-1992. ברוך אלרון לימד ציור במוזיאון הרצליה ובאוניברסיטה העממית ובבית הלוחם בתל אביב.

תערוכות יחיד של ברוך אלרון ותערוכות קבוצתיות רבות בהן השתתף, קצרו הצלחה במקומות רבים בישראל ובעולם, כגון במוזיאון הלאומי בבוסטון, במוזיאון Deutsches Klingenmuseum-בסולינגן,  במוזיאון Mittelrhein Museum בקובלנץ, במוזיאון לאמנות  צעירה Moya בוינה, במוזיאון הלאומי בזאגרב-קרואטיה, במוזיאון הרצליה ובגלריות חשובות ברחבי אירופה, ארה"ב ואפריקה. תמונותיו מקשטות אוספים פרטיים של אספנים בארץ וברחבי תבל. אחד הנושאים הדומיננטיים ביצירותיו של אלרון, הינו "הזמן", "חלוף הזמן״ וסימני  הזמן על בני האנוש, הזמן  האוזל, ההורס, המכלה, ויחד עם זאת האמן משבח את מעשי  הזמן. בתערוכה זאת מוצגות "ארבע עונות בחיי אדם, כארבע עונות בטבע", סדרה המהווה תמצית הפילוסופיה של ברוך אלרון, בהקשר לנושא מורכב זה.

גלריית החלונות המוזיאליים, קניון רמת אביב
בין התאריכים 9.11.16 – 5.12.16

אירוע פתיחה ייערך ביום חמישי 17.11.16 בשעה 18:00 ובמסגרתו ייערך שיח גליה על יצירתו של ברוך אלרון והתערוכה "מעברים" של סיסי דגן.
מרצה: אוצרת התערוכה, איילת אמוראי-בירן.

 

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק