האם תהיה לנו תְּקוּמָה

נובה 2023-1
|

השִׁבְעָה באוקטובר לנצח יזכר בתולדות הציונות והיהדות כאחת הטרגדיות הנוראיות ביותר של העם היהודי לדורותיו. מימי ישמעאל ועד קיבוץ מסיבת נובה. מאמר זה מתמקד בשואת היהודים של גרמניה הנאצית [1940] ושואת היהודים של 2023 שהתרחשה על אדמת מדינת היהודים

מאת: אפי אליסי, עורך ראשי – Fashion Israel

"העבודה משחררת" – מילים שנחקקו לעד בזיכרון הקולקטיבי של העם היהודי. בשנת 1940 הוקמו על ידי גרמניה הנאצית מחנות ריכוז והשמדה. 6.000.000 יהודים נרצחו. אושוויץ ובירקנאו ישארו לנצח סמלים לשואת העם היהודי. העולם הנאור ידע, עצם עיניים, אטם אוזניים, שתק ואף לקח חלק פעיל בהכחדת היהודים. השחרור מהמשרפות ומחנות ההשמדה היה בשנת 1945. אז פלשו הצבא האדום הרוסי [7.10.23 – שוב שואה בארצנו והפעם הרוסים נגדנו] וצבאות ארה"ב ובריטניה לגרמניה ושחררו את מה שנותר מהעם היהודי.

1940. צילום מסך
1940. צילום מסך [ערוץ 12]

רובם לא שרדו את הרעב במחנות הריכוז, מי שכן שרדו היו שלדים של צעירים וצעירות שאיבדו את כל משפחתם. כשהסתיימה מלחמת העולם השנייה ונולדה מדינת ישראל (מדינת היהודים) בשנת 1948, עלו צעירים וצעירות באוניות לארץ הקודש. בדרך לארץ היו מי שהתאהבו, הקימו משפחות וזו הייתה תְּקוּמָת העם היהודי.

"השבעה באוקטובר 2023" – תאריך שלנצח ייחקק כחור שחור בליבנו ובנשמתנו. שואה בליבה של מדינת ישראל. על אדמת ארץ היהודים – ארץ הקודש. הנאצים הברברים החדשים "התעלו" על הנאצים הגרמנים וטבחו בנשים, צעירים, גברים, זקנים וטף. נחום נחמן ביאליק, המשורר הלאומי: שְׂרֵפָה, אַחִים, שְׂרֵפָה, קְרוֹבָה, חַס וְחָלִילָה, הַשָּׁעָה, כִּי הַלְּהָבוֹת יַתְמִידוּ, אֶת כֻּלָּנוּ פֹּה יַשְׁמִידוּ, רַק שְׂרִידֵי קִירוֹת יָעִידוּ. מַה שֶּׁפֹּה הָיָה.

גם היום, כמו אז, העולם הנאור יודע, עוצם עיניים, אוטם אוזניים, שותק ואפילו קורא להשמידנו. עוד הוסף ביאליק: אֶת-עֶדְנַת הָאָבִיב בִּלְבָבְךָ – וְלֹא-תְהִי לְךָ לְזָרָא; וּבְרִבֲבוֹת חִצֵּי זָהָב יְפַלַּח הַשֶּׁמֶשׁ כְּבֵדְךָ וְשֶׁבַע קַרְנַיִם מִכָּל-רְסִיס זְכוּכִית תִּשְׂמַחְנָה לְאֵידְךָ. כִּי-קָרָא אֲדֹנָי לָאָבִיב וְלַטֶּבַח גַּם-יָחַד: הַשֶּׁמֶשׁ זָרְחָה, הַשִּׁטָּה פָּרְחָה.

נובה - 2320
2023. צילום: אפי אליסי

ג'אנט צוייגנבאום – חברת קיבוץ ניר יצחק במיוחד ל-Fashion Israel: "מאוד לא ברור שעבר חודש. חודש שמבדיל בין החיים הפשוטים והרגילים שלנו לחיי האי ודאות שסובבים אותנו, חודש של נדידה פיזית וגם נפשית, חודש של מחשבות על העבר ובעיקר על העתיד, חודש עם חטופים ונעלמים, חודש של נדודי שינה ולבבות שבורים, חודש עם לוויות ועצב עמוק בעצמות, חודש של עיניים אדומות מדמעות, חודש לא ברור, לא מובן, חודש שלא זז וגם נעלם, ואיך קרה שכבר עבר? ואיך קרה שזה באמת קרה וזה לא סתם חלום רע?". עברו יותר ממאה ימים והמדינה לא קמה מה"שִׁבְעָה". האם תהיה לנו תְּקוּמָה?

דורית צמרת, חברת קיבוץ בית השיטה: "וְכָל מָה שֶׁהָיָה אוּלַי יִהְיֶה לָעַד, זָרַח הַשֶׁמֶשׁ שׁוּב הַשֶּׁמֶש בָּא, עוֹד הַשִׁירִים שָׁרִים אַךְ אֵיךְ יֻגַּד, כָּל הַמַּכְאוֹב וְכָל הָאַהֲבָה, הֵן זֶה אוֹתוֹ הָעֵמֶק, הֵן זֶה אוֹתוֹ הַבַּיִּת, אָבָל אַתֶּם הֵן לֹא תּוּכְלוּ לַשּׁוּב. וְאֵיךְ קָרָה, וְאֵיךְ קָרָה וְאֵיךְ קוֹרֶה עֲדַּיִּן שֶׁהָחִטָּה צוֹמַחַת שׁוּב.".

אהוד מנור: "אֵין לִי אֶרֶץ אַחֶרֶת גַם אִם אַדְמָתִי בּוֹעֶרֶת, רַק מִילָה בְּעִבְרִית חוֹדֶרֶת אֶל עוֹרְקַיי, אֶל נִשְמָתִי, בְּגוּף כּוֹאֵב, בְּלֵב רָעֵב, כָּאן הוּא בֵּיתִי. לא אֲוַותֵר לָה, אַזְכִּיר לָה, וְאָשִיר כָּאן בְּאוֹֹזְנֶיהָ. אֵין לִי אֶרֶץ אַחֶרֶת עַד שֶתְחַדֵש יָמֶיהָ."
כמו ב-1948 כך גם ב-2024 תהיה לנו תְּקוּמָה.

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק