הבימה והמרכז הגאה

הבימה במרכז הגאה בגן מאיר
|

הלהט"ב בקדמת הבמה: התיאטרון הלאומי הבימה והמרכז הגאה בגן מאיר בשיתוף פעולה ייחודי – יצירת אירועי תרבות גאה

לרגל שבוע הגאווה הבינלאומי התיאטרון הלאומי הבימה והמרכז הגאה בגן מאיר יוצאים ביוזמה משותפת ראשונה מסוגה. מדובר בפעילות ייחודית בין גוף תרבותי ממסדי לבין קהילת הלהט"ב, שבו יוזמן הקהל הרחב ליהנות ממגוון מופעים שייערכו בתיאטרון הלאומי הבימה בין התאריכים 27.5-2.6.

שיתוף הפעולה נרקם כחלק מפסטיבל התרבות הגאה הרשמי, שמתקיים כבכל שנה בתיאטרון 'הקוביה' במרכז הגאה בגן מאיר, המופעל על ידי עיריית תל אביב-יפו. השנה ייערך הפסטיבל בין התאריכים 17.5-3.6 כחלק מאירועי הגאווה 2016 שמתקיימים בסימן נשים בקהילה, ויעלו בו 15 מופעי תיאטרון, מוזיקה, קברט, ועוד.

לרגל החגיגות יצבע התיאטרון הלאומי כולו בצבעי הגאווה ולאורך השבוע יתקיימו בו מגוון של אירועי תרבות שונים העוסקים בעולמות תוכן שונים סביב נשים בקהילה. אירוע הפתיחה החגיגי של אירועי הגאווה ושיתוף הפעולה עם הבימה יתקיים ביום ו' ה-27.5 בשעה 12:00 ובמסגרתו יופיעו מיטב  שחקני התיאטרון במופע קברטי, מדליק ונוצץ שיעסוק בתכנים גאים בהשתתפות: נורמן עיסא, רן דנקר, טל קלאי, איילת רובינסון, רפי ויינשטוק, יגאל שדה, אושרת אינגדשט, מיטל נוטיק, אלכסה לרנר וגיל משען ובבימויה של דנה דבורין. המופע יעלה פעם נוספת גם  בתיאטרון 'הקוביה' בגן מאיר ביום ב' 30.5, בשעה 21:00. אירוע הפתיחה בתאריך יציין את שיתוף הפעולה חסר התקדים ויתקיים בנוכחות פעילים בולטים בקהילת הלהט"ב,  שחקני ושחקניות "הבימה" וקבוצות המשחק הגאות.

הבימה במרכז הגאה בגן מאיר-1
ערב גאה מאוד הבימה במרכז הגאה בגן מאיר ב 30.5

עוד במסגרת שיתוף הפעולה יועלו בתיאטרון הלאומי שתי הצגות שמשתתפות בפסטיבל התרבות הגאה: "מתחת לעור" מאת: יונתן קלדרון, ובבימויה של רקפת בנימין שתוצג ב-2.6 ו"תיאורמה" בבימוי אריאל וולף והשתתפות ירון מוטולה, שרון שטרק ואחרים שתוצג ב-27-28.5.

לצד המופעים תוצג בחללי תיאטרון "הבימה" אורך ימי הפסטיבל תערוכת אמנות נשית. ביום ה' 2.6 ייערך ברחבת כיכר הבימה אירוע שולחנות עגולים שייצג את גווניה השונים של קהילת הלהט"ב, ואליו מוזמנים חברי וחברות הקהילה וכן הקהל הרחב בכדי להכיר זה את זה ולדון בדרכי הפעולה של הקהילות הגאות השונות.

"המרכז הגאה שמח על הנכונות של התיאטרון הלאומי לשתף פעולה עם הקהילה הגאה וכן בימים אלה נרקמים שיתופי פעולה עם גופי תרבות נוספים. אנו שמים דגש על הכנסת תכנים גאים למוסדות התרבות של מדינת ישראל על מנת לייצר נראות להט"בית בחברה הישראלית. הצופים והצופות יפגשו תכנים מתוך ההוויה של הקהילה הגאה, לבטיה וחיי היומיום שלה."

אפרת טולקובסקי: "עיריית תל אביב-יפו רואה בקהילה הגאה מרכיב חשוב מאופייה של העיר. אני שמחה במיוחד ששיתוף פעולה זה נחנך בשנה שבה נושא המצעד נבחר להיות נשים בקהילה. הנראות הלהט"בית צריכה לבוא לידי ביטוי בחשיפת המגוון הקיים בתוך הקהילה בכלל ובתוך הקהילה הנשית בפרט. אין ספק שתיאטראות בעיר כשם שהמוזיאונים בה, צריכים להיות חלק ממהלך עירוני זה ואני מברכת הל התפיח עם התאטרון הלאומי הבימה.

"התיאטרון הלאומי הבימה חרט על דגלו לספק אכסדרה לאומית – תרבותית לכל הקהילות בישראל". אומרת אודליה פרידמן, מנכ"לית התיאטרון הלאומי הבימה, ומוסיפה "זו הפעם הראשונה שנרקם שיתוף פעולה עם אירועי הגאווה והמרכז הגאה בגן מאיר ואני בטוחה כי זו תחילתה של מסורת רבת שנים. אנו מחזקים את ידם של הקהילה בעשייה הפוריה ומזמינים את הציבור הרחב לבוא ולקחת חלק בשפע הפעילויות המתוכננות".

 

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק