המלבישה: הסטיילינג מאחורי ״המדובב״

Fashion Israel, ציפי שביט, המדובב, אופנה
|

את הצלחת סדרת המתח ״המדובב״ שמשודרת ב-yes ניתן לזקוף לזכות התסריט, הבימוי והמשחק המרשימים, אך לא פחות לעבודת הסטיילינג ״שיוצקת תוכן ויזואלי לתוך הדמות הכתובה״. ישבנו עם מאיה מאור, המלבישה בסדרה, ללמוד על תפקידה המאתגר

 

אור בן מלך, עמוס תמם, אניה בוקשטיין, ״המדובב״, אופנה
״המדובב״. אור בן מלך, עמוס תמם ואניה בוקשטיין. צילום: יח״צ

 

מאת: נועם שקד

 

הייתי שמחה שתשתפי אותנו מה מנחה אותך בבחירת המלתחה לדמות – איך מצליחים לצור את החיבור והמפגש שבין הדמות והאופי שלה לבין הבגד? איך גורמים לבגד להעביר מקסימום אינפורמציה לגבי הדמות?
״תפקיד המלבישה / מלביש בסדרת טלוויזיה הוא יציקת תוכן ויזואלי לתוך הדמות הכתובה ובמילה אחת – אינפורמציה. בשיתוף עם הבמאי, ולעתים עם היוצרים, נבנה עולם מוחשי ובתוכו ייצוג חיצוני לכל דמות. בהתחלה קוראים, ואז קוראים שוב, ואז מסתכלים על טבלת הליהוק והפאזל מתחיל להתחבר.
לתוך התהליך מתווסף מסע ליקוטים של שבועות ארוכים. ואז- מדידה ראשונית ( נהדר! נורא! ), ואז מדידה שניה בתוספת במאי. כשכולם שמחים ומרגישים טוב ונכונים ומדויקים לדמות יוצאים לדרך״.

 

אור בן מלך, עמוס תמם, המדובב, אופנה
״המדובב״. אור בן מלך ועמוס תמם. צילום: יח״צ

 

מאיפה מלקטים כל כך הרבה בגדים?
״אני מסתובבת בחנויות בגדים (המון חנויות), שווקים מכל סוג וחנויות בדים. אני מנסה לאסוף מספר פריטים בסיסיים מאפיינים לכל דמות וגם מעין ״בנק״ הלבשה לסדרה – בגדים באווירה הנכונה ובצבעים הנכונים שיוכלו לייצר את העולם הוויזואלי שסובב את הדמויות הראשיות״.

 

אניה בוקשטיין, עמוס תמם, המדובב, חדשות אופנה
״המדובב״. אניה בוקשטיין ועמוס תמם. צילום: יח״צ

 

״ציפי שביט היא האהובה עלי בסדרה״

אין ספק שהקאסט ב"המדובב" כולל שחקנים שלא משנה מה ילבשו נראים מצוין – אניה בוקשטיין, עמוס תמם. האם זה מקל על עבודת המלבישה?
״גם כשהשחקנים יפים וחתיכים מאד כמו ב"המדובב" התהליך נותר ארוך ומורכב״.

 

ציפי שביט, ״המדובב״, מגזין אופנה
״המדובב״.ציפי שביט.  צילום יח״צ

 

בסטיילינג של ציפי שביטכראש ארגון פשע קווקזי, יש משהו כוחני שלא הכרנו. איך מצליחים בעזרת בגדים לעשות בדרן, את המעבר החד שיגרום לו להראות אמין בעיני הצופה?
״הדמות של יהודית עגייב הלא היא ציפי שביט היא האהובה עלי בסדרה. הפריט ממנו ״נולדה״ הדמות הוא מעיל שוטרים גדול וישן עם פרווה מרוטה בצווארון. נלחמתי עליו! בנבאג׳י הבמאי חשש בהתחלה ובסוף נסחף בהתלהבות שלי ושל ציפי שביט. ה״גוגלול״ בשיער נולד מתוך רצון לייצר שינוי ולאסוף לציפי את השיער לכדי משהו אחר, כבד וגלותי. משם, ברגע שנולדה יהודית עם המעיל והגולגול הדרך לשאר המלתחה הייתה מאד טבעית״.

 

 

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

עיתונאית אופנה – נועם שקד
אינסטגרם: noam.shaked

 

עורכת ראשית – מירב רום
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
דף עסקי: Fashion Israel

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק