התחזית לקיץ הקרוב: יאמי!

yami swimwear. צילום: אינסטגרם9
|

איך מותג נולד? כמו תינוק, זה מתחיל מבפנים ומתגלגל החוצה. זו התחושה המדויקת שהובילה את הדס להקמת מותג בגדי הים שלה YAMI, מותג המתמחה בבגדי ים לנשים בכל המידות

את הדס וייס (34) פגשתי בטיסה חזרה ממיאמי. אל הסיפור שמאחורי טיסתה חזרה ארצה התוודעתי דרך חבר קרוב שלה, שהיה איתי בצוות. הדס, במקור מאשקלון, חזרה ארצה לאחר ששהתה קרוב ל-4 חודשים במיאמי, כדי להתחיל לעבוד על קולקציית בגדי הים שלה לקיץ 2024.

הדס מעידה על עצמה כמי שהתשוקה לאופנה, ולבגדי ים במיוחד, בערה תמיד בעצמותיה, אלא שכמתבגרת מלאה , בשלהי שנות ה-90, התשוקה הזאת זכורה לה כקשה מאוד למימוש. הדס מספרת שבתור ילדה , למצוא בגד ים מחמיא היה בגדר משימה בלתי אפשרית, ואם כבר הייתה מוצאת, הייתה נאלצת להתפשר על דגמים מבוגרים ובצבעוניות מונוכרומטית, שלא תאמה את האנרגיה הצעירה שלה.

yami swimwear. צילום: אינסטגרם-3
yami swimwear. צילום: אינסטגרם

החוויה האישית שלה כמתבגרת מלאה בעולם של הרואין שיק, נתנה לה את המוטיבציה לקחת את התשוקה שלה צעד אחד קדימה, ולהקים בית אופנה ייעודי לבגדי ים בגזרות מחמיאות ובעיקר צבעוניות ומשמחות.

"תמיד אהבתי ללבוש חשוף, אבל בכל קיץ התמודדתי עם התסכול שהיה כרוך בלמצוא בגדי ים" מספרת הדס. "בגד ים הוא פריט שלהרבה נשים יש אישיו איתו, בגלל החשיפה, ולי היה חשוב לתת מענה לצורך של כל אישה להרגיש טוב בבגד ים, בלי קשר למידה שלה".

yami swimwear. צילום: אינסטגרם -1
yami swimwear. צילום: אינסטגרם

הדס למדה עיצוב ותפירה ב-FASHION FLOOR בחולון. בתחילת הדרך עסקה בעיצוב אישי ובהתאמת בגד הים למבנה הגוף של הלקוחה. תהליך התפירה ארך אז כ-6 שעות לכל דגם, וכדי להתפרנס עבדה במקביל בעסק המשפחתי לתכשיטי זהב.

עם הזמן העסק תפס תאוצה, לקוחות מרוצות הפיצו את הבשורה וההצלחה לא איחרה לבוא. "העסק של נולד דווקא בתקופת הקורונה, התקופה הכי לא צפויה" מספרת הדס, "הכרחתי את עצמי לשבת ולהתחיל ליצור, לא נתתי לעצמי יותר תירוצים".

yami swimwear. צילום: אינסטגרם -5
yami swimwear. צילום: אינסטגרם

החזון של הדס הוא הרבה מעבר לעיצוב בלבד, המסר שלה נשמע באופן חד וברור: יופי קיים בכל מידה ובכל מבנה גוף. כשהיא התחילה לשווק את העיצובים שלה היה לה חשוב לשמור על האנרגיה התוססת שחיפשה בעצמה בתור נערה. בגדי הים שלה צבעוניים, עם הדפסים ובעיקר במגוון רחב של גזרות, כדי שיתאימו לכל מבנה גוף.

"אני מעצבת וחושבת על הנערה שתגלוש לאתר שלי ותמצא בדיוק את מה שהיא רוצה, ולעולם לא תחוש לא ראויה או מאוכזבת" אומרת הדס. "כשאני הייתי נערה, המודלים היו סנדי בר ושירז טל, וכבר אז היה קשה מאוד לעמוד בסטנדרטים האלה. היום, עם תרבות האינסטגרם, הקושי הוא אפילו גדול יותר" מתארת הדס.

המותג YAMI הוא מותג ישראלי, צעיר ותוסס, שלא חושש להתגאות בישראליות שלו. בשבוע האופנה שהתקיים במיאמי ביולי 2023, צעדה הדס יחד עם הדוגמניות שלה והציגה את העיצובים הססגוניים שלה, לצלילי מיטב המוזיקאים הישראלים, תצוגת אופנה כחול לבן עד הפרט האחרון.

yami swimwear. צילום: אינסטגרם -1
yami swimwear. צילום: אינסטגרם

עם פרוץ המלחמה הייתה פגיעה משמעותית בפעילות העסקית, לצד הכניסה לעונת החורף, שבשגרה מאטה את קצב המכירות. "החלטתי לשחרר את הפעילות השיווקית, הרגיש לי לא נכון לעסוק בשיווק לנוכח המציאות הקשה" מספרת הדס. "בדירה שלי אין ממ"ד, לחזור הביתה לאשקלון במצב של טילים גם לא הייתה אופציה , ולכן החלטתי להישאר במיאמי ולהציל את הנפש שלי" משתפת הדס.

השהייה במיאמי ארכה עד ינואר השנה, ועכשיו הדס נמצאת בארץ ועובדת במרץ על השקת הקולקציה לקיץ הקרוב. לכבוד חזרתה ארצה תתקיים מכירת פופ אפ מיוחדת של המותג, בסטודיו שלה בנווה צדק. במכירה יוצעו פריטים ב-50% הנחה .

ימים שישי-שבת, 16/2 – 17/2, רח' שבזי 44 ת"א.
ניתן להשיג גם באתר החברה: www.yamiswimwear.com מידות 34-56, מחירים 200-550 שקל.

אינסטגרם: yami_swimwear@

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים
תגובות פייסבוק