שבוע האיור תל אביב 2015

יהונתן ריינר-2
|

שבוע האיור חוזר לתל אביב ובגדול. השנה יתפרס פסטיבל האיור ב-40 מוקדים בעיר ובשלל אירועי איור שונים

מאת: אפי אליסי

אני עדיין זוכר כיצד עמדתי לפני שנים רבות משתאה אל מול אותו נער מוכשר בחוג לציור בביתן הלנה רובנשטיין. ותהיתי כיצד עבודות האיור והשרבוטים המהירים באו לו בקלות רבה כל כך. אני זוכר ועדיין, צובט לי שם בתאי הקנאה. אני שמח על כך שנותרה בי היכולת ליהנות מעבודות של אחרים. אז אחרי ההצלחה הגדולה של 2014 חוזר שבוע האיור לתל אביב (3-12.9.15). השנה יתפרס פסטיבל האיור ב-40 מוקדים בעיר ובשלל אירועי איור שונים. מי שאחראי על היוזמה הוא יובל סער שאוצר בעצמו חלק מהתערוכות. אנחנו בחרנו להביא לפניכים את העבודות שאהבנו. השנה הוקם אתר ייחודי המסקר את כל התערוכות והאירועים וכולל מפה איזורית של כל תערוכה ואירוע:  http://www.illustrationweek.co.il/
שבוע האיור מתקיים במסגרת "אוהבים אמנות. עושים איור" של עירית תל-אביב יפו ובחסות Wix

יונתן ריגר
Colonial Beauty. יהונתן ריינר
יונתן ריגר-1
Astrea. יהונתן ריינר

יהונתן ריינר שב מלונדון ומציג בתערוכת יחיד (Colonial Beauty) ראשונה בישראל בגלריה פריסקופ הדפסי משי מקוריים ועשירים בפרטים העוסקים בפולחן היופי הנשי, זוגיות וילדוּת.

גלריה פריסקופ
בימים ב׳-ה׳ 20:00-17:00, ו׳-שבת 13:00-11:00
רח׳ בן יהודה 176

קוויריפריה
קוויריפריה. עמרי כהן

עמרי כהן אייר את סיפורם של 12 בני נוער גאה מהעבר וההווה הבאים מהפריפריה והופכים לסיפורי קומיקס קצרים ולכרזות מאויירות. התכנים עוסקים בהתמודדות עם סטיגמות, לחץ חברתי, יציאה מהארון, נושאים של מגדר (רצף מגדרי), דחיה וניכור מצד המשפחה וכד׳. בשיתוף ארגון הנוער הגאה (איגי). בסיוע מועצת הפיס לתרבות ולאמנות.

המרכז הגאה בגן מאיר
טשרניחובסקי 22
בימים א׳-ה׳ 20:00-10:00, ו׳ 14:00-10:00

נועה שניר-1
מינה והילד. נועה שניר
נועה שניר
הירשל. נועה שניר

נועה שניר יוצרת איורים עדכניים בהשראת ספרו של ש״י עגנון, סיפור פשוט. אהבה בלתי ממומשת, שיגעון ובורגנות מרכיבים את חייו של הירשל הורוביץ, גיבורו הראשי של הסיפור. התערוכה, המוצגת בסיפור פשוט – חנות ספרים עצמאית, הקרויה על שם סיפורו הנודע של שי עגנון, שחי ויצר בשכונת נוה צדק – מתחקה אחרי הלכי נפשו
כמו גם אהובותיו (זו האמיתית וזו הנכספת),
מעלליו וחלומותיו.

בימים א׳-ה׳ 19:00-10:00, ו׳ 16:00-09:30
רח׳ שבזי 36, נוה צדק

דן אלון
החממה לאמנות דיגיטלית. דן אלון

עד תחילת המאה הנוכחית, חנויות המזכרות בבתי המלון הציעו לתייר בישראל דימוי אוטופי של המדינה ושל דמות הישראלי. דן אלון פותח חנות מזכרות במלון רויאל ביץ׳ תל אביב, שבה יוצגו ויוצרו מזכרות הומוריסטיות על המדינה, על הישראלי, ועל ההטרוטופיה שבה מתארח האמן.

אירוע פתיחה: חמישי, 3/9, 19:30
בימים א׳-ה׳ 20:00-16:00
הירקון 19, מלון רויאל ביץ׳, הלובי

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק