כמו בחנות ממתקים 

קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ21
|

כפכפים, תמיד אהבתי אותם. כשנתקלתי בעיצובי הכפכפים הצבעוניים, המושכים והיצירתיים של רונה, (RONA CLOGS) ללא דיחוי יצרתי איתה קשר ונפגשתי איתה לראיון על עיצובי הכפכפים  שלה. 

קבקבים או לנעלי עץ יש היסטוריה חברתית ארוכה שיש לה קשר לנעליים של האיכרים. קבקבים זולים, עמידים ועשויים מעץ זמין, היו דבר שבשגרה מסקנדינביה ועד צרפת וצפון אנגליה. נעל העץ עשויה מגוש עץ בודד ונקראו בשמות שונים במדינות שונות, למשל Klomp (הולנד), Klompen (גרמנית) ו-Sabots (צרפת). בחירת העץ הייתה חשובה ואלו המועדפים ביותר היו עצים שלא יתפצלו. אסבה, ליבנה, שקמה, ערבה או אשור היו בשימוש נפוץ. קבקבי עץ נלבשו ללא קישוט או עם מיטת קש עבה ששימשה לרפד נגד קשיחות העץ.
באירופה, בעלי מלאכה נודדים, הידועים כבודג'רים, הכינו את העץ לקבקבים על ידי עיצוב גס של הסוליות. אלה נערמו בפירמידות כדי לאפשר לאוויר להסתובב ולהבטיח ייבוש טבעי ואחיד. אחד המרכיבים החיוניים של זוג קבקבים טוב היה לצמד אותם מההתחלה כדי שהעץ יתכווץ יחד.

קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ-23
קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ

איך הכל התחיל?
״תמיד אהבתי נעלים ויותר מכך, מאז שהייתי ילדה אהבתי וחלמתי על קבקבי עץ. אהבה שקשה להסביר. לאורך השנים גיליתי, שהמון נשים מרגישות בדיוק כמוני לגבי קבקבי העץ. יש בהם תום וקסם שאין בשום נעל אחרת. לפני כ  12 שנים, הגעתי לצומת די קשה בחיי האישיים.  התחלתי תהליך גירושים שהתברר כמאוד ארוך וקשה, ודווקא אז, במקום הכי מסובך שהתמודדתי איתו, כשאני מגדלת לבדי את שני ילדי שהיו אז קטנטנים דווקא במקום הזה התחלתי את העסק שהכניס לי המון כוח ושמחה ועזר לי לצמוח ולעבור את התקופה הקשה ההיא ומאז צומח וגדל יחד איתי.״

קבקבי העץ של רונה-1
קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ

מה מייחד את קולקציית הקבקבים שלך?
״במילה אחת: הצבעוניות. כשנכנסים אלי לאתר לאינסטגרם או פוגשים אותי פיזית בסטודיו שלי, מרגישים כמו בחנות ממתקים. כל כך הרבה צבעים שמחים מחייכים אליך מכל פינה. הטענה הכי שגורה אצל הלקוחות שלי היא: למה יש כל כך הרבה צבעים? איך אפשר בכלל לבחור? 

הקבקבים שלי מיוצרים בשוודיה על ידי מפעל מסורתי שמתמחה בקבקבי עץ כבר מעל 100 שנה.
אני בוחרת את הגזרות, את חומרי הגלם, מקפידה לשלב בקולקציה שלי סוליות עץ שונות כדי שכל את תוכל למצוא את הקבקבים שמתאימים בדיוק לרגל שלה.
הקבקבים שלי אורתופדים, קלים ונוחים ומיועדים לשעות של עמידה והליכה.
ננזפתי על ידי לקוחות שטוענות שאני לא מדגישה מספיק כמה הקבקבים שלי קלים ונוחים וביקשו ממני להדגיש את זה בכל אפשרות. אז כן, הם קלים ונוחים להפליא ואף אחת לא רוצה להוריד אותם מהרגלים גם אחרי שעות של עמידה והליכה.
בקולקציית הקיץ, אני מתפרעת כל פעם מחדש ויוצרת דגמים שיתאימו לקיץ הישראלי מבחינת האוורור, וישמרו על לוק מוקפד למרות החום הכבד. קולקציית אביב קיץ כבר עלתה לאתר ואני מזמינה אתכן לראות ולהתחדש.
כל הקבקבים שלי עשויים מעור ויש גם קולקציה טבעונית 100% VEGAN.״

קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ-10
קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ

ספרי לנו על טכניקות העבודה שלך
״כשאני מתחילה לעצב קולקציה, אני חושבת לפני הכל על מי שעומדת לנעול את הנעלים, מדמיינת את הלבוש, את המראה ואת הווייב. מתוך המקום הזה, אני מתחילה לעשות את החיבורים.
הנשים שאני מעצבת עבורן הן נשים חזקות, עצמאיות שמנהלות עולם שלם על הכתפיים ולא מוכנות להתפשר על איכות ועל נראות. נשים שעמוסות במאות משימות ומתמרנות בלוליינות עדינה בין המשפחה לעבודה, דואגות לכולם סביבן אבל זוכרות שיש אישה אחת שאסור להן לשכוח. הן לא שוכחות ולא מוותרות על עצמן.
והנשים האלה מרגישות בנוח לקנות לעצמן לנעלים איכותיות ונוחות ולא מוותרות על הסטייל.
בתהליך העיצוב אני חושבת איך להצליח להוסיף צבעוניות גם לנשים שמרגישות בנוח רק בצבעים השקטים, ומצליחה להוסיף טוויסטים עדינים כדי שהתוצאה הסופית תהיה מיוחדת ושובת לב, אבל לא מוגזמת. אני מקדישה ללקוחות שלי את כל תשומת הלב, גם בטלפון וגם פנים אל פנים. ישנן נשים רבות שמאד סובלות מכפות הרגלים, נפיחויות, בצקות, עצם בולטת, ומאד מתקשות למצוא נעלים שתהיינה גם יפות וגם נוחות. אני עובדת איתן מכל הלב ויחד אנחנו מוצאות את הדגם שהלקוחה מרגישה שמתאים לה בנוחות ובמראה.  כשאני מצליחה לגרום ללקוחה לעזוב לרגע את הצבע השחור/חום המוכר והבטוח ולעבור לצבעים קצת יותר נועזים אני בעננים.״

 מי קהל היעד שלך?
״בראש ובראשונה אלה נשים שזוכרות את קבקבי העץ של פעם ומתגעגעות לקבקבים שסימלו תקופה של תום. כל כך הרבה סיפורים ישנם סביב קבקבי העץ. לפני מספר שנים ביקשתי מכל הנשים שעוקבות אחרי לשלוח לי את הסיפור שלהן על קבקבי העץ, וקיבלתי מאות סיפורים.
לא הייתי היחידה שחלמה על הקבקבים האלה וההורים לא הרשו לה.  הווי שלם נוצר סביב הנעלים הללו ומה שעוד מעניין שבכל אזור בארץ היה להם שם אחר.
באזור השפלה ובעיקר ברחובות היה לזה שם אחד, בירושלים, שם אחר, בצפון ובקיבוצים שם שלישי.
מה שמאחד את כולן, הוא שלכולן יש זכרונות נפלאים והקבקבים שלי מעניקים את התחושה הנפלאה הזו, אבל בסופו של דבר מה שקובע זה הנוחות והיופי. כי עם כל הכבוד לנוסטלגיה, אנחנו צריכות כאן ועכשיו שיהיה לנו יפה ונוח.
משמח אותי שלאחרונה יותר ויותר נשים צעירות נחשפות לקבקבים שלי וצומח כאן דור חדש שמעריך את האיכות ואת הסטייל וממשיך את המורשת.״

קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ-8
קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ

איך בחרת את השם למותג?
״החלטתי שהשם צריך להיות קל ופשוט. כמו הנעלים. במקום להסתבך עם שמות מורכבים, קראתי למותג שלי: קבקבי העץ של רונה. RONA CLOGS.״

שאיפה לעתיד?
״להמשיך לצמוח ולהתרחב עם מותג קבקבי העץ שלי, להגיע לכמה שיותר נשים שנחשפות לנעלים הנפלאות הללו ולהמשיך ליהנות מהעשייה והיצירה שלי.״

האם גם אופנה היא חלק מה DNA שלך?
״בוודאי. אני מאד מחוברת לטרנדים ועוקבת באינסטגרם אחרי מעצבות אופנה בארץ ובחו"ל.
חשוב מאד לא להתבלבל בין טרנדים לאופנה. בסופו של דבר כל אחת צריכה לבחור לעצמה את הסגנון שבו היא מרגישה בנוח בראש ובראשונה. אני מעריכה בגדים שגורמים לי להרגיש בנוח עם הגוף שלי ולא דורשים ממני להצטער על כך שאני נוהגת לנשום ולאכול בלי לחשוב על זה יותר מדי. בגד צריך להחמיא לגוף שלובש אותו, ואם אלה מכנסיים עם רוכסן קדמי שיוצרים לך בטן שלא קיימת, חונקים אותך וגורמים לך להרגשה שאת נראית נורא – זרקי אותם לפח!
טרנד המכנסיים מבדים נשפכים וגומי במתניים, הוא מבורך בעיניי ויש לי בארון הרבה זוגות מכנסיים כאלה, בצבעים עזים כמו ירוק, זהב, ורוד וסגול שאליהם אני מצרפת גופיית גולף ובשילוב הקבקבים יוצרת מדי יום לוק צבעוני ושמח והכי חשוב: נוח.״

קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ-7
קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ

האם את חושבת על סגנונות לבוש וטרנדים כשאת מעצבת את הקבקבים שלך?
״כשאני מעצבת את הקבקבים שלי, אני מקפידה שהדגמים יהיו "על זמניים" ושיתאימו לכל בגד.
הלקוחות שלי מגיעות מכל המגזרים, העדות וסגנונות החיים. קונות אצלי נשים צעירות ומבוגרות, חילוניות ודתיות, יהודיות וערביות ומה שמאחד את כולן, הוא התשוקה לאסטתיקה, הצורך בנוחות, ואהבה לקבקבי עץ.
הקבקבים שלי תמיד יהיו קלאסיים, מחמיאים ויפהפיים. ואם אני מצליחה להיות המקום שמהווה מכנה המשותף לכל הנשים הללו – אשרני.״

קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ-2
קבקבי העץ של רונה. צילום: יח״צ

פריט חובה שיש לך בארון:
״יש שלושה פריטים שהכי מזוהים איתי:
גופיות עם צוארון גולף  – אני מתה עליהן. סופר מחמיאות ומתאימות לכל מצב.
ג'קטים – אהבה גדולה ובלתי מוסברת. ככל שהג'קט יותר צבעוני ויותר מושך תשומת לב כך אני אוהבת אותם. הלהיט האחרון אצלי היה פרווה (סינטטית כמובן) ורודה עם הדפס מנומר. אין לתאר.
חצאיות מיני – מחודש מאי בערך אני לא מסוגלת יותר לסבול מכנסיים ועוברת לחצאיות שלא נפרדות ממני כל הקיץ. פריווילגיה של נשים.״

Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה, עיצוב אופנה
תגובות פייסבוק