קולקציה לנשים. יוסי קצב

|

יוסי קצב משיק קולקציה לנשים, אחרי שחמש שנים עיצב רק לגברים. "נשים מעיזות יותר". ראיון

מאת אפי אליסי

אחרי שהסעיר את עולם האופנה הישראלי כשזכה שנתיים ברציפות כמעצב אופנת הגברים של ישראל פונה מעצב האופנה, יוסי קצב, לאתגר הבא שלו: עיצוב אופנה לנשים. בימים אלה השיק אותו תחת מותג הבית sketch. האם הוא שלם עם הקולקציה? "אני אף פעם לא אוהב מה שעשיתי, תמיד מסתכל קדימה לעונה הבאה". כמה זה יעלה לכן? 299-1,999 שקל לפריט אופנה

קולקציית יוסי קצב לנשים 2015/16-1
צילום: תום מרשק

מה ההבדל בין עיצוב אופנה לגברים לאופנת נשים?
"עיצוב גברים זה תחום שאני מתעסק איתו עוד מתקופת הלימודים שלי בשנקר משנה א וזה תחום המוכר לי מאוד. עיצוב גברים זה עבודה על ניואנסים מאוד עדינים של עבודה עם חומרים וטקסטורות וכן הרבה עבודת פרטים שאותה אני מאוד אוהב . כמובן שיש את האלמנט שאני מעצב לעצמי שהוא קל יותר מלעצב לנשים כי פה הנקודה מה נוח או מה מתאים הינה יותר מעורפלת והתשובות לעיתים קשות יותר.
לעצב לנשים זה גם להתייחס לנפחים ופרופורציות יותר מבגדי גברים וכמובן שיש את אלמנט הפריטים. לגברים יש חולצות מכנסיים טי שירט וגקט לאישה זה האופציות לא נגמרות: חצאיות, שמלות, אוברולים ועוד. צבע – נשים מעיזות יותר וגברים פחות אבל פה החלטתי להשאר בסקלה בסיסית המזוהה עם sketch".

קולקציית יוסי קצב לנשים 2015/16-4
צילום: תום מרשק

למה החלטת על שינוי באסטרטגיה שיתה מושתת על עיצוב לגברים בלבד
"לאחר 5 שנים שהחברה קיימת הרגשתי שאנחנו צרכים להתקדם ולהתרחב , לא בעוד חנויות אלא בלהכנס ללין נשים . ההחלטה היא גם כלכלית וגם אישית . אני תמיד מחפש אך להתקדם , לבחון את עצמי מה יכול להשיג וכמובן אתגרים הם חיי. היו המון נשים שקנו מהקולקציה הגברית וחשקו בפריטים מהקולקציה אותם לא יכלו לרכוש בגלל המבנה הגברי. חומרים כמו פשתן או כותנה וצמר קל היו חומרים שכל הזמן שמעתי שלא עושים לנשים והן רוצות גם לעצמן".
מי האשה אליה אתה פונה.מהו הוא השוק שלך?
"האישה היא בת הזוג של הלקוח שלנו . אישה שמעריכה איכות ( הייצור כולו בפורטוגל בבדים מאיטליה ) בכמויות קטנות המקנות ייחודיות . פריטים ניצחיים שניתן לשלוף מהארון עונה אחר עונה ועדיין שיהיו רלוונטיים ואחרים. האישה יכולה להיות בת 20 עד 80 מבחינתי בכל מידה ( טווח מידות רחב של Xs – Xl) לקוחה נינוחה שמחפשת בגדים נינוחים, רכים למגע במחירים שפויים"

.

למדתי להקשיב לנשים – הן יודעות מה הן רוצות בניגוד לגברים. ערכתי בביתי מספר מפגשים עם נשים והראתי להן את הקולקציה או את הלוחות ההשראה עד שהצלחתי להבין מה מחפשות

האם נראה את אותה איכות שהתרגלנו אליה בגברים הבדים התפירה וכו'?
"אותה איכות! הכול נעשה באותם מפעלים בפורטוגל ורוב הדגמים של הנשים מאותם בדים של הגברים. עונה זאת יותר מתמיד הקפדתי על בדים ואיכויות גבוהות ביותר וניתן למצא סריגים עם משי / קשמיר וגם מרינו צמר".

קולקציית יוסי קצב לנשים 2015/16-2
צילום: תום מרשק

מה היו השראות שלך לקולקציית הנשים?
"ההשראות אותם כמו הגברים – האומן אנתוני פרסון פסל שפועל בארצות הברית ועובד עם שיש טיח ואבן. האתגר היה לקחת את החומרים שהוא עובד איתם ולהעביר אותם לבדים , הן מבחינת טקסטיל ועד הצללית של הבגד . לכן הסקלה הצבעונית מאוד סגורה ונעה בן שחור אפור לבן אבן כאמל כחולים ומחקה שיש ואבן בטקסטורות".
זה לא קצת קשה לחשוב עכשיו על נשים כשתמיד ראית לנגד עיניך את דמות הגבר?
"אני ראשית מעצב קודם כל את הגברים כי זה התחום שקל לי איתו יותר ואז מתחיל לעבוד על הנשים. המחקר והתנסות בעולם חדש גורמים לי להתרגשות יום יומית שזה לא מובן מאליו לאחר כל כך הרבה שנים כמעצב אופנה – מקצוע קשה ושוחק".

קולקציית יוסי קצב לנשים 2015/16
צילום: תום מרשק

זה לא קל ויש הרבה בכי ותסכול אבל כאשר לקוח ולקוחה מספרים לי על המחמאות שקבלו או על זה שהם מרגישים אחרים שלובשים sketch זה מחמם את הלבאני בן אדם קשה, דיכאוני ולא רואה אף פעם את הטוב וזה לא קל לסביבה

מה למדת מהשינוי שפתאום אתה מעצב לנשים?
"למדתי להקשיב לנשים – הן יודעות מה הן רוצות בניגוד לגברים. ערכתי בביתי מספר מפגשים עם נשים והראתי להן את הקולקציה או את הלוחות ההשראה עד שהצלחתי להבין מה מחפשות.
כמובן שאני בתרופת ניסוי אבל עד כה התגובות נפלאות ומרגשות. נשים הן אחרות וגם קונות שונה מגברים. גברים מגיעים פעמיים בעונה וקונים קניות גדולות בעוד נשים אני מגדיר מלקטות ובוחנות. הן יכולות להגיע פעם אחת ולקנות חצאית ואז לחזור שבוע אחרי ולקנות 6 פריטים ללא בעיה. וזה מסקנה לאחר שבועיים של מכירה בחנות. אני בטוח שיהיו לי עוד הפתעות בהמשך ואני מצפה לכך".
איזה פידבקים קיבלת מהלקוחות על קולקציית הנשים? אתה מרגיש שהצלחת להפתיע?
"תגובות נהדרות! ומרגשות".

קולקציית יוסי קצב לנשים 2015/16-1
צילום: תום מרשק

מה יותר קשה לעצב לנשים או לגברים?
"הקושי הוא בניהול עסק לא בעיצוב. כספים,צוות בחנויות וכל מה שמסביב. אני מעצב אופנה וזה מה שיודע לעשות כל השאר אני לומד יום יום. זה לא קל ויש הרבה בכי ותסכול אבל כאשר לקוח ולקוחה מספרים לי על המחמאות שקבלו או על זה שהם מרגישים אחרים שלובשים sketch זה מחמם את הלב. המזל שלי שיש לי צוות בסטודיו שעובד איתי שנים וללא הם כל זה לא היה קורה. אני בן אדם קשה, דיכאוני ולא רואה אף פעם את הטוב וזה לא קל לסביבה".
 אתה מרגיש שלם הקולקציה החדשה?
"אני אף פעם לא אוהב מה שעשיתי, תמיד מסתכל קדימה לעונה הבאה".

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק