להיות אותנטיים – בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים 

גל נל דהאן, המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקדמיה ירושלים, צילום יובל אורבך (1)2
|

המחלקה לצורפות ואופנה של בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, בראשות המעצבת שלי סתת-קומבור, מזמינה לתערוכת הבוגרות והבוגרים שלה, המתקיימת לראשונה מאז המעבר לקמפוס החדש, במשכנה החדש של האקדמיה בקמפוס ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, בלב מרכז העיר ירושלים. 

עבד אלקאדר, המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקדמיה ירושלים, צילום (4)5
עבד אלקאדר, המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקדמיה ירושלים, צילום יח״צ

במסגרת התערוכה של המחלקה יוצגו 34 פרויקטי גמר של בוגרות ובוגרי המחלקה. למעמד זה, מתנקזות ארבע שנות עבודה אינטנסיביות, מאתגרות ומחוללות שינוי. ארבע שנים של מחקר, הצבת שאלות, מתיחת גבולות והמצאות חזותיות, של מעבר ממציאות כאוטית וחסרת ודאות להצגת תכלית מקצועית, בקמפוס החדש של האקדמיה. העיסוק בעיצוב בסביבת הגוף מבטא את זהות המחלקה ואת ייחודה בזירה המקומית והבינלאומית.

פרויקטי הגמר, המוצגים בתערוכה, משלבים את התחומים הנלמדים במחלקה: לבוש, צורפות, אביזרים ואובייקטים ומבוססים על קראפט מוקפד ועל עושר חומרי וטכנולוגי: ממלאכות מתכת מסורתיות, דרך יצירה עם בדים וחומרים רכים, סנדלרות ועבודה עם עור ועד להדפסה תלת ממדית בטכניקות מתקדמות, אופנה דיגיטלית ו- AI.

נעליים בעיצוב אופיר קרטס, המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקדמיה ירושלים, צילום גיא רשקובן (1)3
נעליים בעיצוב אופיר קרטס, המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקדמיה ירושלים, צילום גיא רשקובן

שלי סתת קומבור, ראש המחלקה לצורפות ואופנה, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושליים: "להיות אותנטיים פירושו להפוך ליצירתיים ולתבוע בעלות על מי שאנחנו, על האני שלנו, המעוצב באמצעות הבחירות שלנו." אמרה סימון דה בובואר.

הפרויקטים המגוונים משקפים את הנושאים שמעסיקים את הבוגרות שלנו ועומדים במרכז עולמן: זהות מגדרית, זהות תרבותית, אקולוגיה, קיימות, טכנולוגיה, דימוי גוף, חשיפה, מחאה, שיבוש ועוד.

אני גאה להעיד על כך, שבפרויקטים האלו הסטודנטיות נוקטות עמדה ומעלות אל פני השטח נושאים שנויים במחלוקת, לצד נושאים בוערים, שחלקם מתמודדים גם עם רעיונות המאיימים על יסודות החברה ועל חופש הפעולה שלה. 

העוצמה שלנו כיוצרות באה לידי ביטוי, ביצירה במדיום חזותי וחומרי ובאמצעות עוצמה זו אנו שואפות לעצב עתיד טוב יותר.

אנחנו כקהילה שותפות להבנה, שבתקופה הנוכחית אין מקום לעוד בגד, תכשיט או אביזר "יפים" אלא לחלומות על סביבה שמורה יותר, על תרבות מאפשרת יותר ועל מציאות צודקת יותר, ערכים שאני מאמינה בהם בכל ליבי. 

ניצן רוקח - המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקמיה לאמנות ועיצוב ירושליים צילום גיא רשקובן-2
ניצן רוקח – המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקמיה לאמנות ועיצוב ירושליים צילום גיא רשקובן

במקביל, אנחנו מתקדמות בתהליך ״לקראת מחלקה מקיימת״. ערך הקיימות שזור ומוטמע לאורך ארבע שנות הלימודים במחלקה. אנו מחויבות להציב ערך זה בראש סדר העדיפויות שלנו ודרך היצירה להניע שינוי, לבנות עתיד בר קיימא ולשפר את הדרך בה אנו חיות. זוהי חובתנו המוסרית.

כעת, הבוגרות שלנו יוצאות אל העולם, לתעשיות הצורפות, האביזרים והאופנה, כשהן מצוידות בכלים המתאימים ובחשיבה יצירתית עם מבט קדימה לעשייה מקומית ובינלאומית.

גם השנה, בחרנו להציג לצד הפרויקטים בתערוכה סרטונים, המתעדים את המלאכות השונות ואת תהליכי העבודה הייחודיים לכל פרויקט, תיעוד המאפשר את חשיפת עבודות הגמר במדיה הדיגיטלית, ומהווה עבור הבוגרות והבוגרים נקודת פתיחה משמעותית ליציאה לתחרויות בינלאומיות, ללימודים לתואר מתקדם ועוד.

נור קימרי, המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקדמיה ירושלים, צילום גיא רשקובן (2)3
נור קימרי, המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקדמיה ירושלים, צילום גיא רשקובן

תודה למנחות פרויקט הגמר 

אלי גינסבורג, דורון אשכנזי, דר זיויה קיי, יעל טרגן, ירון רונן, סיון וינשטיין, פרופסור עינת לידר, קלודט  זורע ושירלי בר אמוץ. זו השנה השישית לכהונתי כראש מחלקה ואני גאה להוביל אותה".

לצד המחלקה לצורפות ואופנה, ניתן יהיה להתרשם במסגרת התערוכה מעבודות הבוגרות והבוגרים של כלל מחלקות האקדמיה, בחללים שיהפכו לפרק זמן של שבועיים, מכיתות וחללי לימוד למוזיאון ענק.  זוהי הזדמנות חד פעמית להכיר ולהיחשף לכישרונות שטיפחה האקדמיה במהלך שנות לימודיהם – רגע לפני שהן הופכות לאלה שיובילו בעשורים הבאים את תחומי האמנות, העיצוב והארכיטקטורה בארץ ובעולם.

בצלאל שואפת להכשיר יוצרות החותרות למצוינות, מבינות את הסביבה בה הן פועלות ומכירות בכוח הנתון בידיהם ובאחריות המוטלת על כתפיהן; אזרחיות ביקורתיות ופעילות, הרוצות ויכולות להנהיג ולהשפיע על התרבות, החברה והכלכלה בישראל ובעולם. תערוכת בוגרים ובוגרות זו הנה הצעד הראשון עבורם במסע זה.  

 התערוכה פתוחה לקהל עד 18/8/2023

אור בן סימון - המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקדמיה לעיצוב ואמנות ירושליים צילום יחצ - 1
אור בן סימון – המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל אקדמיה לעיצוב ואמנות ירושליים צילום יחצ
Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

תגובות פייסבוק