מאיה גלר. מוזיאון הנגב

מאיה גלר-5
|

האמנית מאיה גלר מדברת על יצירתה "מפעל". יום רביעי 4/11 בשעה 17:30 במוזאון הנגב לאמנות.

מאיה גלר-4
מאיה גלר, מתוך הווידאו מפעל 2014

התערוכה "אם אין קמח" צמחה מתוך צפייה של האוצרת, מרי שק, בעבודת הוידיאו של האמנית הצעירה מאיה גלר. מבטה של גלר עוקב  אחר פעולותיהם של העובדים במפעל לקמח  והעוסקים בייצורו. אמנית זאת במהלך שנה, חושפת במצלמתה את  שיגרת מפעל הקמח.  גלר מצליחה להבליט את הניואנסים הדקים של העבודה הסיזיפית בתוך קונטקסט יהודי וחיבורו לעולמם של העובדים הזרים. הסרט נפתח בתפילה הנאמרת בטכס הפרשת החלה: ״ריבונו של עולם , כשם שעל ידי ניפוי זה מפרידה אני בין הקמח הנקי לפסולת, כך תפריד ביננו לבין הצרות והייסורים, פדה אותנו מהגלות וזכה אותנו לגאולה״. מאיה ז"ק, שהייתה המורה של גלר בבצלאל, מציגה במקביל את עבודת הווידאו "אמא כלכלה" החושפת את הביוגרפיה הפרטית שלה ושוזרת אותה בגורל הקולקטיב היהודי.

מאיה גלר-3
מאיה גלר, מתוך הווידאו מפעל 2014

ביום ד' 4/11 יתקיים במוזאון הנגב לאמנות שיח גלריה עם אוצרת התערוכה מרי שק והאמנית מאיה גלר. גלר תספר למשתתפים על תהליך היצירה שלה ועל החוויה במפגש ובצילום אותנטי.  זה המפגש השני בסדרת מפגשים המתקיימים לאורך התערוכה עם האוצרת, מרי שק, שבכל מפגש מארחת את אחת האמניות המשתתפות בתערוכה.

מאיה גלר-2
מאיה גלר, מתוך הווידאו מפעל 2014

התערוכה "אם אין קמח" מוקדשת כולה לאמנות ישראלית עכשווית וכוללת שילוב מרתק של עבודות וידאו, רישום קלאסי ופיסול ביצירתן של ארבע אמניות – עבודות הנוגעות בדרכים שונות בערכים מן המסורת היהודית, בעולמן של נשים ובשאלה הנצחית בדבר היחסים בין חומר לרוח.

מרי שק, אוצרת רבת הישגים ופעילות בארץ ובאירופה, אצרה במיוחד עבור מוזאון הנגב לאמנות תערוכה ייחודית המחברת באופן חדש ומקורי בין הקמח – כחומר וכמטאפורה – לבין הרוח והאמנות – ביצירתן של ארבע אמניות ישראליות עכשוויות

מאיה גלר-1
מאיה גלר, מתוך הווידאו מפעל 2014

השתתפות בשיח הגלריה כלולה במחיר הכניסה לתערוכה.
שיח גלריה עם אוצרת התערוכה "אם אין קמח" מרי שק והאמנית מאיה גלר
יום רביעי ה 4/11 בשעה 17:30

מוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע
רחוב העצמאות 60 באר שבע/ 08-6993535
ימי פתיחה: ב', ג', ה': 10:00-16:00/ ד' 12:00-19:00/ ו',ש' – 10:00-14:00/ א'- המוזאון סגור.
לפרטים נוספים: www.negev-museum.org.il

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק