נשים וארכיטקטורה

נשים וארכיטקטורה-2
|

נשים וארכיטקטורה: סטודנטיות בפרויקטי גמר של בוגרי בית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל

נשים וארכיטקטורה: הרמוניה בין העולמות בירושלים, המרכז ההיסטורי בפתח תקוה ושיכון המזרחי ברמת גן

 

מאת מערכת המגזין

השבוע הגישו בוגרי בית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל את פרויקטי הגמר בתום 5 שנות לימוד. "סטודיו שנה ה' הוא מרכז המחקר, היצירה והלימוד של פרויקטי הגמר ומעבדה תיאורטית ויצירתית מסכמת של לימודי הסטודיו בבית הספר," מסביר ראש בית הספר לארכיטקטורה וראש הסטודיו של בוגרי שנה ה' פרופ' אדריכל בני לוי, "במסגרת זו מתבצעת עבודה אישית וקבוצתית בהנחיית צוות מרצים, אשר מנחים, מבקרים ומסייעים לסטודנטים במימוש מאווייהם, באמצעות הקניית כלים תיאורטיים, עיצוביים ומקצועיים. נושא העל שנבחר השנה – "ארכיטקטורה – מה עכשיו? מה הלאה?" – הווה יסוד וקריאת כיוון כללית לפרויקטים במסגרת הסטודיו. הסטודנטים חולקו לחמש קבוצת, עם מנחה אישי ומתווה ספציפי בכל קבוצה, ובהתאם לכך כל סטודנט נדרש להגות ולפתח את פרויקט הגמר האישי עפ"י בחירתו, חזונו ותפישת עולמו". להלן עבודות של 3 סטודנטיות נבחרות:

 

נשים וארכיטקטורה-3
תוכנית ב. טל אטינגר

טל אטינגר

עמק רפאים שכיית חמדה ירושלמית: תחומה ע"י גבולות ברורים המונעים שימוש בעמק, ומביאים גם לתחימת מרחבים אורבניים זרים ומנוכרים זה לזה. הפרויקט מציע שימוש בעמק הצבאים כמוקד המעורר דיפוזיה והתערות של המרחבים האורבניים השונים עם "הריאה הירוקה", תוך שימוש בסדנאות אומן, גלריות, וכיתות לימוד בנושאי טבע, בוטניקה ואיכות הסביבה וזאת על מנת לייצר מבנה הרמוני, בו השלם גדול מסך חלקיו. בהנחיית האדריכל איציק אלחדיף בקבוצת הנושא: "סביבת המגורים והעירוניות של המחר"
טל אטינגר דוד, בת 27, נשואה לאדם, אמא ליובל בת השנתיים ומצפה לילד נוסף.

"לפני הלימודים ציפיתי שנשים תשמנה לב יותר לפרטים הקטנים ולחשיבות העיצוב. בפועל גיליתי שאין הבדל בין גברים לנשים מבחינת המקצועיות ותחומי העניין במקצוע. יחד עם זאת, כאמא לשני פעוטות בקרוב, תנאי ההתמודדות בשוק לצורך סטאז' ועבודה יהיו מורכבים וקשים יותר בעיקר כשהמתמודדים מולי גברים. 

נשים וארכיטקטורה
התערבות. דבורה שניין

דבורה שיניין

"בין עולמות מקבילים": רחוב הנביאים בירושלים המופיע כיום בדמות מרחב גבול בין שתי ישויות  נבחן כשטח עצמאי המייצר הזדמנויות תכנוניות. הפרויקט עוסק ביצירת מרקם אורבני הבוחן אפשרות ליצירת מימד חדש של חיים, בין השכונות החרדיות למרכז העיר בירושלים. שטח זה תוכנן כרצועה ירוקה עם פונקציות לשעות הפנאי שישרתו את תושבי השכונות משני עבריו. בהנחיית האדריכל אודי מנדלסון בקבוצת הנושא: : "חלל קיומי – חלל אדריכלי – חלל וירטואלי".
דבורה שיינין, בת 24 ,עובדת במשרד "רעות כהן אדריכלות ועיצוב פנים" אמא לאור (בת כמעט שנתיים), נשואה למנחם שגם כן סיים לפני שנה לימודי ארכיטקטורה באריאל  ומתגוררים בגוש עציון בבית שבנו יחדיו.

"מלימודי וניסיוני הקצר בעבודה לא זיהיתי שום הבדל מהותי בין גברים לנשים ביכולת וביצירתיות במקצוע. כמו בכל מקצוע יש הבדל בכמות השעות חופשות לידה וכדו' אבל זה כבר נושא אחר…"

נשים וארכיטקטורה-1
מבט אל הכיכר – צופיה ויזל

צופיה ויזל

חדר אורבאני urban room:צופיה ויזל בחנה את מקומו של המוסד בימינו תוך רצון ליצור הרמוניה בינו לבין המרחב העירוני שאותו הוא משרת, ע"י פירוק הדופן של המבנה. התמקדה בפתח תקווה ובמרכזה ההיסטורי ההולך ומתפורר, הממוקם בכיכר המייסדים. במהלך התכנון ניסתה ליצור מרכז עירוני חדש ופעיל אשר ישמר את ניחוחות המושבה אך גם יתאים את עצמו להתפתחותה המהירה של פתח תקווה ויעניק למרכזה זהות מחודשת. בהנחיית האדריכל צבי גרש בקבוצת הנושא: "מקום המוסד בימינו" .

צופיה ויזל, בת 28, נשואה+1 ועוד אחד בדרך. אל מקצוע האדריכלות הגיעה אחרי כמה וכמה חיפושים שכללו לימודי הדרכת טיולים ועבודה כקונדיטורית. החליטה ללמוד אדריכלות מתוך הרצון לשלב תחומים שונים שהיא אוהבת ויכולים לבוא לידי ביטוי במקצוע זה. אני סבורה שתכונות הקיימות אצל נשים יכולות לעזור להן בתכנון פרויקטים רגישים יותר, מכבדים את הסביבה ובעלי תפיסה רחבה יותר.

עבודות אלה ונוספות תוצגנה בתערוכה ב"מרכז עמיעד" ברח' עמיעד 12 תל אביב יפו
פתיחה: 13.8.15 ב- 19:30 נעילה: יום ד' 19.8.2015
א'-ה': 11:00-21:00 יום ו' 9:00-17:00 ובשבת 9:00-21:00

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

נשים וארכיטקטורה

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק