צ'אנדיגר תל אביב

צ'אנדיגר תל אביב-5
|

צ'אנדיגר תל אביב – לה קורבוזיה ופייר ג'נרט: פרויקט. תערוכת ריהוט מקורי מהעיר צ'אנדיגר ואמנות עכשווית

2-8.10.2015
פתיחה: יום שישי, 2.10, שעה 11:00
בית המידות תל אביב

צ'אנדיגר תל אביב-1
פייר ג'נרט, ספה וזוג כורסאות, עץ טיק ועור פוני לבן, 1958, קרדיט צילום, באדיבות בית המכירות ארטקוריאל

מאת מערכת המגזין

בפברואר 2015, ייסד בית המכירות הצרפתי "ארטקוריאל" נציגות קבע בישראל בראשות האספן ד"ר פיליפ כהן ויציג בישראל את תערוכתו הראשונה שתתקיים בין התאריכים 2-8 באוקטובר, כביטוי למחויבותו לתרבות. בפרויקט "צ'אנדיגר תל אביב", יוצגו מבחר רהיטים מהעיר ההודית המפורסמת, שיישלחו לישראל במיוחד לרגל התערוכה, לצד יצירות אמנות עכשווית מאוספים פרטיים בארץ ובחו"ל.

צ'אנדיגר תל אביב-2
פייר ג'נרט, שולחן קריאה עם תאורה עץ טיק, פלדה וזכוכית, 1970 קרדיט צילום, באדיבות בית המכירות ארטקוריאל

העיר ההודית צ'אנדיגר, תוכננה בשנות החמישים של המאה העשרים, על ידי האדריכלים הצרפתיים לה קורבוזיה ופייר ג'נרט (Jeanneret). הפרויקט, כלל גם עיצוב פריטי ריהוט מקוריים, ביניהם שולחנות, כיסאות, ספות, גופי תאורה וספריות, שנוצרו עבור חללי הפנים של המבנים, כאשר כל פריט תוכנן בהתאמה לחלל ולפונקציה עבורם נוצר.כיום, רהיטים אלה מככבים בבתיהם של אספני העיצוב והאמנות המובילים בעולם. בשנים 2006 ו-2010, קיים בית המכירות ארטקוריאל שלוש מכירות פומביות שהוקדשו לעיר צ'אנדיגר (פרויקט צ'אנדיגר), ששילבו רהיטים, תצלומים מקוריים, מפות ורישומים, ובכך לקח חלק בהכרה העולמית בציוני דרך עיצוביים אלה.

צ'אנדיגר תל אביב-3
סיגלית לנדאו, אכול ככל שאינך יכול, שלד מתכת, עיסת נייר, טכניקה מעורבת, 2007 קרדיט צילום יותם פרום

"הרהיטים יוצאי הדופן של צ'אנדיגר, מהפריטים המודרניסטיים הנחשקים והמבוקשים ביותר בנמצא, יהיו הפתיחה המושלמת לאירוע הגדול הראשון של ארטקוריאל בתל אביב. למשך שבוע אחד ישוחזר חדר צ'אנדיגריאני באחד המבנים הוותיקים בעיר, בית המידות, שנבנה בשנת 1906. להשלמת החדר המודרניסטי המוצג בתערוכה "פרויקט צ'אנדיגר תל אביב", בחר פיליפ כהן תשע יצירות של אמנים עכשוויים –  בניהם,  האמנים הצרפתיים רוברט קומבה (Combas) וז'ק מונורי (Monory) ושני פסלים חשובים של האמנים הישראליים סיגלית לנדאו ויגאל תומרקין״. מסביר פיליפ כהן, נציג ארטקוריאל בישראל.

צ'אנדיגר תל אביב-6
פייר ג'נרט, ספרייה כפולה, עץ טיק, 1970. קרדיט צילום- באדיבות בית המכירות ארטקוריאל

התערוכה בתל אביב תכלול מקבץ של תריסר פריטים, שמייצגים את העיצובים האייקוניים ביותר של פייר ג'נרט לצא'נדיגר. הריהוט המודרניסטי יהדהד את מבני הבאוהאוס הלבנים ההיסטוריים של תל אביב. הפריטים שיוצגו בתערוכה, יכללו במכירה פומבית יוקרתית המוקדשת לעיצוב, שתקיים ארטקוריאל בפריז ב-1 בדצמבר 2015.

צ'אנדיגר תל אביב-7
יגאל תומרקין, הוא הלך בשדות, ברונזה מהדורה של 2 מתוך 3, 1967 קרדיט צילום אביעד בר נס

במסגרת ולרגל התערוכה הראשונה בתל אביב, ארטקוריאל שמחלהכריז על שיתוף הפעולה שלו עם אספנות עיצוב מודרני, שהוקם בישראל בשנת 2010 על ידי אריאלה אוהד ודפנה איש-הורוביץ. בית המכירות, שמהווה נקודת התייחסות בשוק העיצוב הבינלאומי, ייקח חלק בתוכנית החדשה אספנות עיצוב: תל אביב-פריז, שתתקיים ב-2016.

במקביל לתערוכה תתקיים הרצאה מיוחדת, "פרויקט צ'אנדיגר: שיחה על אוטופיה מודרניסטית" אותה יעבירו דר' פיליפ כהן ופביאן נאודן, סגן נשיא בית המכירות ארטקוריאל צרפת. ההרצאה תתקיים בתאריך 7.10, יום רביעי, במכון הצרפתי בתל אביב. *(מספר מקומות מוגבל והינו על בסיס מקום פנוי)

צ'אנדיגר תל אביב-9
פייר ג'נרט, זוג כורסאות , עץ טיק ועור פוני ירוק, 1953. קרדיט צילום, באדיבות בית המכירות ארטקוריאל

אודות ארטקוריאל תל אביב: פיליפ כהן הצטרף לארטקוריאל בפברואר 2015 כנציג החדש של בית המכירות הצרפתי בישראל. האספן הוותיק של אמנות עכשווית, שכיום מתגורר בתל אביב, מארגן הרצאות, אירועים פרטיים ותערוכות במטרה להרחיב את החשיפה של ארטקוריאל (שכבר כיום  היקף הקונים הזרים שלו עומד על 75%), ולגבש מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאלים חדשים (קונים ומוכרים), בין העדפותיו נמנים בעיקר אמנות ועיצוב עכשוויים.

נעילה: 8.10.2015
פרויקט "צ'אנדיגר תל אביב"
בית המידות, רחוב לילנבלום 23, תל אביב.

שעות פעילות התערוכה:
שבת (3.10): 11:00 – 18:00
ראשוןעד חמישי (4-8.10): 11:00 – 18:00

הרצאה: פרויקט צ'אנדיגר: שיחה על אוטופיה מודרניסטית
מרצה אורח: פביאן נאודן, סגן נשיא ארטקוריאל
מנחה: פיליפ כהן, נציג ארטקוריאל בתל אביב
7.10, יום רביעי, שעה 19:00 (על בסיס מקום פנוי), המכון הצרפתי, שדרות רוטשילד 7, תל אביב

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק