רבין. היום האחרון

רבין, היום האחרון
|

רבין. היום האחרון, סרטו החדש של הבמאי עמוס גיתאי התקבל לפסטיבל טורונטו ה-40. פסטיבל הסרטים הבינלאומי הגדול בעולם, יתקיים בטורונטו, קנדה, בין התאריכים 10- 20 בספטמבר 2015

רבין. היום האחרון

 

רבין, היום האחרון-1
מתוך הסרט "רבין, היום האחרון". צילום: אלון רון

הסרט העלילתי החדש של עמוס גיתאי, "רבין, היום האחרון", יוקרן בבכורה בצפון אמריקה, בפסטיבל טורונטו, במסגרת היוקרתית Masters program. הסרט יופץ בישראל ע"י סרטי יונייטד קינג וייצא לבתי הקולנוע בארץ בנובמבר 2015.
עשרים שנה אחרי מותו של יצחק רבין. סרטו העלילתי של עמוס גיתאי, נפתח בסצנה של רצח רבין בעצרת השלום בכיכר מלכי ישראל בתל-אביב, ב-4 בנובמבר 1995. באותו ערב בו נורה למוות ראש הממשלה בשלוש יריות מטווח קצר. הסרט עוקב ומביא במקביל את סיפוריהן של הדמויות השונות ביומו האחרון של יצחק רבין, משעות הבוקר המוקדמות ועד לרגע מותו. סוכני האבטחה, היועצים הפוליטיים, הפנאטים הדתיים, הרוצח וקרבנו. בסרט משולבים קטעי ארכיון, צילומי חובבים, קטעי חדשות וסצנות מבוימות.

רבין, היום האחרון-2
מתוך הסרט "רבין, היום האחרון". צילום: אלון רון

בסרט משתתפים יותר מ-70 שחקנים, ביניהם: יצחק חזקיה, מיכי ורשביאק, פיני מיטלמן, יוגב יפת, עינת ויצמן, רותי אסרסאי, מלי לוי, דליה שימקו, יעל אבקסיס לירון לבו, מרדכי שפיגלר, אמנון רכטר, תומר סיסלי, אלדד פריבס, גדליה בסר, ניר ביקלס, שלום שמואלוב, רותם קינן, זבולון מושיאשוולי, יהודה מור, אורי גוטליב, יונה רוזנקייאר, תומר רוסו, יריב הורביץ, נועה פרומרמן ועוד רבים.
רצח רבין מאיר מציאות אפלה ומפחידה שאפשרה לפשעו של הרוצח יגאל עמיר להתרחש. אותה מציאות נעלמה מעין הציבור עד לאותו רגע. מציאות של רבנים קיצוניים שחרצו את גורלו של רבין על ידי שימוש בפסקי דין תלמודיים סודיים ושל פעילי ימין קיצוניים שהצטרפו למסע ההסתה המתוחכם נגדו.  עשרים שנה חלפו, אך האנשים שאפשרו את רציחתו של ראש ממשלה עדיין כאן, חיים בביטחון וללא פגע חלקם נמצאים כיום בעמדות כוח.

רבין, היום האחרון-3
מתוך הסרט רבין. צילום: אלון רון

״רבין – היום האחרון״, נוצר לא רק כמחווה לרבין במלאות 20 שנה להירצחו, אלא גם כניסיון לשרטט את המשבר בחברה הישראלית בימינו – חברה שמצוקותיה עשויות לטרפד את הפרויקט הציוני-דמוקרטי. זהו סרט על פרויקטים דמוקרטיים, על החלומות שאפיינו את שנות התשעים ועל שברם. על התפוררות המדינה ושובה של פוליטיקה אלימה וברוטאלית.

 

צלם ראשי: אריק גוטייה / ליהוק: אילן מוסקוביץ' / תפאורה: מיגל מרקין
עיצוב פסקול: אלכס קלוד / מוסיקה מקורית: עמית פוזננסקי
הפקה – המון הפקות, אגב הפקות, סרטי יונייטד קינג – משה אדרי ולאון אדרי
מפיקים: מיכאל תפוח, לורן טרושו / מפיקים בפועל: גדי לוי, שוקי פרידמן

 

"ההר", סרטה של יעל קיים התקבל לפסטיבל טורונטו

סרטה של יעל קיים, "ההר", (קופרודוקציה ראשונה בין ישראל ודנמרק), יוקרן בבכורה בצפון אמריקה, בפסטיבל טורונטו היוקרתי, במסגרת  Discovery section

ההר-1
מתוך הסרט ההר. צילום: איתי מרום

"ההר", מביא את סיפורה של אישה (שני קליין) המתגוררת עם בעלה (אבשלום פולק) וילדיה בבית הקברות היהודי בהר הזיתים. הבדידות במקום בו היא חיה ועבודות הבית הבלתי נגמרות, מובילות אותה לטיולים בהר. באחד משיטוטיה, היא נחשפת במקרה לסצנה לילית המתרחשת במעלה ההר. היא חוזרת ויוצאת בלילות ועולמה הולך ומתערער. התסריט של "ההר" פותח במסגרת חממת התסריטים של פסטיבל טורינו וזכה במענק הפקה ופרס הפצה.

ההר
צילום: עמית ברלוביץ

"ההר", הוא סרטה הראשון באורך מלא של יעל קיים, תסריטאית, במאית, ומרצה במכללת ספיר. למדה ב VCA: בית הספר לקולנוע במלבורן אוסטרליה (2004-2006) ובוגרת בית הספר לקולנוע סם שפיגל (2009).  סרטה הקצר "פרלינים" הוקרן בפסטיבל קרלובי וארי ובפסטיבל חיפה. סרט הגמר שלה "דיפלומה" זכה בפרס בפסטיבל קאן 2009 במסגרת תחרות ה"סינפונדסיון", הוקרן בלמעלה מ-70 פסטיבלים בעולם, זכה ב-14 פרסים בינלאומיים, נרכש להקרנה על ידי Cannal + והוקרן בין השאר במוזיאון ה-Moma  בניו יורק. קיים כתבה את התסריט לסרט העלילתי "השגחה פרטית" (בפיתוח). זכתה במלגת הרזידנס של פסטיבל קאן, מלגת התפנות בברלין 7\24  ומלגת פיתוח תסריט של פסטיבל סאנדנס. בימים אלו היא מפתחת מיני סדרה ואת הפיצ'ר השני שלה.

ההר-2
מתוך הסרט ״ההר". צילום: אסף שניר

״ההר״ – תסריט ובימוי: יעל קיים / שחקנים: שני קליין, אבשלום פולק, היתאם עומר, אורלי פרל.
הפקה: יולי אוגוסט הפקות וחברת ההפקה הדנית וינדלוב- לאסאן Windelov/Lassen –
מפיקים: אילון רצ'קובסקי , יוחנן קרדו, ליסה שילוח, יוסי עוזרד, גיא יקואל.
Co-producers: Riina Spørring Zachariassen, Vibeke Windeløv, Stinna Lassen
צילום: איתי מרום / עריכה: אור בן-דוד / ליהוק: מיכל קורן/  עיצוב אמנותי: נטע דרור
מוסיקה מקורית: אופיר ליבוביץ/ עיצוב תלבושות: הילה גליק / עיצוב פס קול: איציק כהן
בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי, המיזם לקולנוע וטלוויזיה ירושלים, קרן גשרTorino Film Lab, Danish Film Institute

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

תגובות פייסבוק