מסע פרטי אלבר אלבז

שיעורים באהבה שנקר ומוזיאון העיצוב חלולון יצירה של שרון יולס צילום ערן לוי -8
|

מוזיאון העיצוב חולון בחיבור מיוחד עם המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר מציגים את "שיעורים באהבה" – אירוע אופנה חגיגי המציג וחושף את יצירותיהם של תלמידי שנה ג' לעיצוב אופנה בקורס From A To Z בהשראת המעצב הבינלאומי אלבר אלבז, בוגר המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

יצירותיהם של הסטודנטים מהקורס הייחודי והחד פעמי הוצגו באירוע אופנה ששילב הרצאה ומיצג אופנה בשילוב דוגמנים ודוגמניות. את האירוע ערכה והנחתה יערה קידר, אוצרת התערוכה "אלבר אלבז: מפעל החלומות". באירוע הוצגו 16 יצירות האופנה בעיצובם של סטודנטים שנה ג' לעיצוב אופנה בשנקר. היצירות – תוצר מחקר ארוך , אשר חקר את תהליך היצירה של המעצב אלבר אלבז לאורך השנים, שבחן את עתיד האופנה ואת הדרך שבה אופנה מתכתבת עם חדשנות וטכנולוגיה. 

היצירות שהוליד מסע המחקר של הסטודנטים, עוסקות בתחומים ביקורתיים, אקטואליים ואישיים, כגון נשים במרחב הציבורי, בינה מלאכותית, תאומים, אופנה וזהות אישית, חופש בחירה, אוריינטליזם ועוד.

שיעורים באהבה שנקר ומוזיאון העיצוב חלולון יצירה של ויקטוריה אדל פיג צילום ערן לוי -5
יצירה של ויקטוריה אדל פיג. צילום: ערן לוי

הקורס והפרויקט "שיעורים באהבה" נערך בהנחיית מוני מדניק, עידית ברק, ואופיר איבגי מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, ובשיתוף מוזיאון העיצוב חולון. נקודת המוצא לקורס החלה בסיור בתערוכה, ומשם יצא כל סטודנט אל מסע פרטי בעקבות הדברים שלמדו מאלבר, דרך החשיבה שלו, וגם האופן בו שאל שאלות על האופנה, על עולמו הפרטי, ועל עולמנו ככלל. 

הפרויקט מבטא את החשיבות שמייחס מוזיאון העיצוב חולון הן לקשר עם מוסדות חינוך ככלל ולאקדמיה בפרט, והן לעיצוב כגורם בעל השפעה על תהליכים חינוכיים, שכן הוא מאפשר חקר, גילוי, למידה וחשיבה מורכבת. 

במסגרת האירוע משפחתו של אלבר אלבז העניקה 3 מלגות לימודים ב"שנקר מצטיינים בפרויקט "שיעורים באהבה".

שיעורים באהבה שנקר ומוזיאון העיצוב חלולון יצירה של לב פרימן צילום ערן לוי-5
יצירה של לב פרימן. צילום: ערן לוי

הזוכים במלגות מטעם משפחתו של אלבר אלבז: 

נטע בנופיל  – על עבודתה "חלוק של אמא" בהשראה יפנית של האמן קאיגטסודו אנדו היפני, והחיבור לילדותה עם אמא יחידנית, ויצירת בגד שימושי ורב שימושי.

רון שחר  – על היצירה "פורטרט נשי חדש" בהשראת איזבלה דה מדיצ'י שנרצחה על רקע "כבוד המשפחה", על פערים כלכליים, עצמאות ואלימות במשפחה, ועל נשים שנרצחות רק בשל היותן נשים. הדגם של שחר מאפשר להגן על הגוף, ולנשים להרגיש בטוחות ועוצמתיות באמצעות אמצעים טכנולוגיים בבגד כמו כפתור מצוקה המוטמע בין כפתורי הבגד. 

 ועבודתם המשותפת של שחר אליאס ודניאל קודריאבצב   Non Binary

שיעורים באהבה שנקר ומוזיאון העיצוב חלולון יצירה של עדי מחטיוק צילום ערן לוי - 6
יצירה של עדי מחטיוק. צילום: ערן לוי

"המציאות הבינארית היא נחלת העבר, הכאן ועכשיו הוא א־בינארי". כיום, בהתחשב בשיח הבוער סביב מגדר, קודריאבצב ואליאס מאמינים כי הגיע הזמן לשקיפות מגדרית. יש לחדול מסיסמאות מגדריות, מסטריאוטיפים מגדריים ומחשיבה על פי מגדר בחברה. העיסוק שלהם בנושא אינו נובע מהרצון שכל אחד ילבש מה שהוא רוצה, אלא מתוך רצון שהפריטים יהיו חפים ממטען מגדרי.

שיעורים באהבה שנקר ומוזיאון העיצוב חלולון יצירה של שרון יולס צילום ערן לוי - 55
יצירה של שרון יולס. צילום ערן לוי

באירוע נכחו: דני וייס מנכ"ל המדיטק, מיה דבש האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב חולון, הילה שרמן סמנכ"ל השיווק של מוזיאון העיצוב חולון, יערה קידר אוצרת התערוכה "אלבר אלבז מפעל החלומות", אילן בז'ה ראש מחלקת האופנה של "שנקר", אורית אפרתי יו"ר חבר הנאמנים של "שנקר", עידית ברק ומוני מנדיק מנחי הסטודנטים ומרצים בכירים במחלקת האופנה ב"שנקר", גליה הראל- דור יו"ר אגודת ידידי מוזיאון העיצוב חולון, ממשפחתו של אלבר אלבז נכחו באירוע: אחיותיו רבקה בן טולילה, גלדיס אזן ובתה מאיה אזן, אחייניו אלון בן טולילה שהעניק את פרס המלגות לזוכים ואייל בן טולילה. עוד היו: ציפי ויגאל לנדאו, מירי טוכמאייר, גיתית פרידנברג, צבי ואיילת ימיני, רותי קסטיאל, ועוד.

שיעורים באהבה שנקר ומוזיאון העיצוב חלולון יצירה של רותם וישנטוק צילום ערן לוי - 5
צירה של רותם וישנטוק. צילום: ערן לוי
שיעורים באהבה שנקר ומוזיאון העיצוב חלולון יצירה של שחר גלר צילום ערן לוי - 6
יצירה של שחר גלר. צילום: ערן לוי
Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

תגובות פייסבוק