נועם סבגן: "לעולם לא אשפוט על סמך מראה או מגבלה"

נועם-סבגאן-קינוחים
|

נועם סבגן בן ה-21 נולד עם מום -יד אחת קצרה יותר מהשנייה וללא מרפק. המראה החריג שלו חייב אותו להתמודד עם לא מעט קשיים. המקום היחיד שהסכים להעסיק אותו היה בית קפה ברחוב שמאי בירושלים. היום הוא הבעלים הגאה של "לה וופל" שמציע וופל בלגי בעבודת יד בהרכבה עצמית במגוון רטבים שמיוצרים גם הם במקום

סיפורו של נועם שהתחיל עם קושי גדול משמש היום מקור השראה - ״היום אני משתדל לעשות את מה שאני רוצה ולא נותן לשום דבר לפגוע בי. המום שלי דוחף אותי קדימה ונותן לי מוטיבציה להוכיח שאני מסוגל, למרות הנכות, להצליח"
נועם-סבגאן
"כשהבחינו ביד שלי, החליטו לפסול אותי״. נועם סבגאן

נועם סבגן בן ה-21 נולד עם מום. יד אחת קצרה יותר מהשנייה וללא מרפק. המראה החריג שלו חייב אותו להתמודד עם לא מעט קשיים. בילדותו, היו אלו הילדים שהתקשו לקבל אותו, ואילו כשהתבגר היו אלה המבוגרים-המעסיקים הפוטנציאליים. המקום היחיד שהסכים להעסיק אותו היה בית קפה ברחוב שמאי בירושלים. כמו עסקי מזון אחרים גם בית הקפה הזה נקלע לקשיים כלכליים בעקבות הקורונה וסכנת סגירה ריחפה מעליו.

נועם החליט להציל את מקום העבודה היחיד שהטיב איתו, ומתוך אמונה בעסק ומתוך רצון להמשיך ולעשות את מה שהוא אוהב הוא החליט לרכוש אותו. סבגן שיפץ את המקום, הכניס שינויים בתפריט והיום הוא הבעלים הגאה של "לה וופל" שמציע וופל בלגי בעבודת יד בהרכבה עצמית במגוון רטבים שמיוצרים גם הם במקום – שוקולד לבן, שוקולד חלב, שוקולד נוטלה, שוקולד מריר, קרמל מלוח, ערמונים, שמנת קינמון, שמנת חמוצה, עוגת גבינה ועוד המון דברים טובים.

בחור בן 21 שפותח עסק עצמאי זה לא פשוט, ובטח כשמדובר בבחור שמתמודד עם מום מולד. מאיפה מגיעים התעוזה והאומץ?
"המקום אותו רכשתי הוא היחיד שהאמין בי ונתן לי את היכולת להיבנות ולהוכיח את עצמי. עבורי זה הפך להרבה מעבר למקום עבודה רגיל, זה הפך עבורי לסמל, וכל מי שחווה קושי כשלי, מבין על מה אני מדבר.

מעבר לאהבה שלי למקום, האמנתי בו מהרגע הראשון, התחברתי לקונספט, התחברתי לדרך, התחברתי ללקוחות, וכשהמקום נקלע לקשיים כלכליים, לא הייתי מוכן לשמוע על האפשרות שהוא ייסגר. לקח לי פחות מדקה להחליט שאני רוכש אותו. אפילו לא חשבתי על הכסף שצריך להביא ומאיפה, זו הייתה עבורי עובדה מוגמרת. אני הבעלים של לה וופל."

וופל-אוכל אופנתי
לה וופל. צילום: חנה טייב

איך הסביבה, בייחוד אותם ילדים שלא התחברו אלייך בילדותך בגלל המום, מגיבים היום כשרואים שאתה מנהל עסק עצמאי?
"הם ואני התבגרנו והתגברנו מאז. היום הפירגון בשיאו, הצחוקים בתור ילדים הפכו לחיוכים וחיבוקים."

שתף אותנו בקושי שיש לאדם עם מוגבלות למצוא עבודה. האם אתה שעברת את זה על בשרך, מעסיק היום בעלי מוגבלויות?
"כשהבחינו ביד שלי, החליטו לפסול אותי. היו כאלו שקיבלו אותי לעבודה בטלפון וכשראו אותי חיפשו תירוץ למה לא, או שקבעו עובדה ואמרו לי אתה תתקשה בעבודה ואני התאכזבתי מאוד, לקחתי ללב, הייתי עם הפנים למטה. לא עשיתי משהו רע, נולדתי ככה ואנשים, במקום לעזור ולקדם אדם שהם מזהים כמי שעל פניו מתקשה, מורידים אותו עוד יותר ומנפנפים אותו. מעניין אותי איך היו מגיבים אותם בעלי העסקים שעליהם אני מדבר, אילו מדובר היה בבן משפחתם. העסקים שעליהם אני מדבר הינם מענף המזון ובתפקידים שדורשים כח פיזי.

במקום שלי לעולם לא אשפוט על סמך מראה או מגבלה, אלא רק עפ״י יכולת מקצועית ותמיד אהיה מוכן להעסיק כל אדם עם מוגבלות במידה והוא יוכל לעבוד."

לה וופל- מתכון
לה וופל. צילום: חנה טייב

מהי מנת הדגל שלכם? בעל עסק לוופל בהכרח אוהב מתוק?
"מנת הדגל שלנו היא דווקא וופל עם חצי קרם ברולה שהוצאנו לאחרונה ומעל הקרם ברולה תותים טריים, החצי השני קרם שוקולד לבן ומעליו פקאן מסוכר וריבת חלב .

ניסינו וביקשנו מהטועמים שיתנו פידבק והבחנו שהם מתלהבים מהשילוב. כמובן שהוופלים עם השוקולד בכל הטעמים תמיד אהובים על כולם. במקרה שלי כבעל העסק אני עף על מתוק בכל מצב וכמה שיותר. טעים ובריא לנשמה!"

עד כמה חשוב לך שהמנות יהיו אינסטגרמריות, האם זה שיקול בבניית מנה?
"חשוב לי שהמנה תהיה אינסטגרמית ותראה יפה. לרוב קודם העין אוכלת אחר כך הטעם,  אך ברור שחשוב לי קודם כל שהיא תהיה טעימה, טרייה ולטעמו של הלקוח."

לאן אתה שואף להתפתח בעתיד?
"אני שואף בעתיד לנסות ולפתוח בבקרים לארוחות בוקר מיוחדות עם וופל. כמובן שהייתי שמח לפתוח עוד סניף, אך הכל תלוי בהצלחה. אני עוד צעיר וחדש בעניינים, אז יש שאיפות אבל בינתיים אני מתמקד במה שיש לי."

לה וופל- Fashion Food
לה וופל. צילום: חנה טייב

מה המסר שתרצה להעביר לאנשים צעירים עם מוגבלות וגם לחברה שסובבת אותם?
"המסר לאנשים עם מוגבלות הוא כמובן שאין דבר העומד בפני הרצון. אם תשאף ותרצה משהו בסוף תצליח עם כל הקושי שמסביב. אנחנו לצערי עדיין נמצאים במקום שהחברה ברוב המקרים דוחה את המוגבל ולא שופטת אותו על על סמך יכולותיו."

דוגמאות  מתוך התפריט:

  • וופל בלגי במילוי ריבת חלב/קרם קפה/קרם חמאה/רסק תפוחים: 30 שקל.
  • קרם נוטלה/קרם עוגת גבינה/קרם קרמל מלוח/רוטב שוקולד/קרם עוגת גבינה/מייפל: 32 שקל
  • קרם קינדר/קרם קפה – 34 שקל.
  • וופל ללא קרם/רוטב – 24 שקל.

שעות פעילות: א׳-ד׳: 14:00-23:00 ה׳: 14:00-02:00 ו׳:10:00-16:00 ש׳: 20:00-01:30
כשר
טל׳ להזמנות: 02-6257004
 כתובת: רחוב שמאי 16, ירושלים

פייסבוק: La Waffle – לה וופל


נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

Fashion Academy Fashion Food Instagram Style אופנה אופנה ואוכל אופנת גברים אופנת נשים איפור איפור כלה ביוטי ביקורת אופנה דוגמניות דוגמנים הפקות אופנה חדשות האוכל חדשות האופנה חדשות היופי טיפוח טרנדים ירין שחף כלות כתבות אופנה מגזין אופנה מוצרי יופי מעצבי אופנה מעצבי שיער מעצבי תכשיטים מתכונים סוכנות דוגמנות סטייל עיצוב אופנה צילום צלמי אופנה קורונה שבוע האופנה שופינג שיער שיער כלה שמלות כלה שפים באופנה תעשיית האופנה

פורסם בקטגוריות Fashion Food, שפים באופנה
תגובות פייסבוק