נועם שקד מצטרפת ל-Fashion Israel

נועם שקד. צילום: אינסטגרם - 2
|

נועם שקד, אינסטגרמרית המחזיקה בכ-13,000 עוקבים נאמנים, כתבת ובעלת מותג אופנה משלה מצטרפת למערכת Fashion Israel. תשמש ככתבת מגזין אופנה. ברוכה הבאה!

 

נועם שקד

נועם שקד. צילום: אינסטגרם - 3
״אני משתדלת להעלות תמונות שיתנו השראה בתחום האופנה״. נועם שקד. צילום: אינסטגרם

 

 

מאת: אפי אליסי, עורך ראשי – Fashion Israel

 

בת כמה את?
״אני בת 18, מירושלים״.

 

אם כך, את לקראת גיוס?
״כן, אני חושבת שזאת חוויה משמעותית וחלק מתהליך ההתבגרות בארץ. במשפחה שלי כולם התגייסו, אחי משרת כקצין בצבא, לכן לי ולסביבה שלי היה ברור מאליו שאתגייס. אני חושבת שאם רוצים (והתפקיד מאפשר) ניתן לשלב שירות הצבאי עם דברים נוספים. אני לא חוששת שלא יתאפשר לי להמשיך לנהל את העסק שלי, אני בטוחה שאסתדר, גם אם זה אומר להתאמץ יותר״.

 

באיזה עסק מדובר?
״יש לי חברה לעיצוב שמלות חוף בשם COKIAJE״.

 

איך הכל התחיל?
״בגיל 16 המחשבה הייתה לדגמן. הייתי בקשר עם מספר סוכנויות מובילות בארץ, והתנסיתי בעמידה מול מצלמה. אימי ליוותה אותי תמיד בכל הפגישות והצילומים. אחרי מחשבות רבות החלטתי לא להיכנס לתחום זה בשל גילי הצעיר, בעיקר כי הייתי זקוקה לפנות זמן עבור העסק שהקמתי באותם ימים״.

 

נועם שקד. צילום: אינסטגרם - 1
״מרכז הכובד של עולם הפרסום והאופנה עבר לאינטרנט״. נועם שקד. צילום: אינסטגרם

 

את צעירה מאוד, איך התחיל העסק, ואיך התחילה האהבה לאופנה?
״תמיד אהבתי אופנה. אני זוכרת שמגיל צעיר הייתי משחקת במשחקים שקשורים באופנה, ומדמיינת יחד עם חברה שאנחנו בעלות מותג בגדים. אתה יכול לדמיין לעצמך כמה בובות בראץ וברבי היו לי. לפני מספר שנים למדתי תפירה, אבל לא התחברתי לזה. אהבתי לצייר את הבגד ולחשוב על רעיונות מקוריים לעיצוב. התשוקה הזו לאופנה, שהייתה תמיד נוכחת, היא זו שהובילה אותי להקמת העסק שלי ׳קוקיאז׳, לפני כשנתיים. הרבה אנשים לא מבינים איך זה שאני לא אוהבת לתפור (בכל זאת יש לי עסק לבגדי חוף). אני שותפה מלאה בכל תהליך העבודה, למעט התפירה – אני מעצבת, חושבת על רעיונות מקוריים וחדשניים, בוחרת את הבדים וכו', ולאחר מכן מעבירה את העיצובים לתופרים שלי״.

הן שוות בלי קשר למספר הלייקים והעוקבים

במה עוד התנסית בעולם האופנה?
״בשנתיים האחרונות כתבתי לאתר Bffgirls. הייתי מהכותבות הראשיות. הכתבות שהכנתי וערכתי עסקו בנושאים שונים הקשורים באופנה ולייף סטייל. סיקרתי אירועים, השקות ותצוגות אופנה מהנחשבים בתעשייה בארץ. היום אני כתבת מגזין באתר נועם שקד מצטרפת ל-Fashion Israel. אני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי לכתוב באתר, ומקווה מאוד שהקוראים והקוראות יאהבו את נושאי הסיקור שלי. הכרתי את האתר לפני שהתחלתי לכתוב בו ומצאתי בו עניין רב. קיבלתי מהכתבות השראה ואין ספק שהן עזרו לי להיחשף לעולם האופנה בכלל ובארץ בפרט. בנוסף, אני פעילה מאוד באינסטגרם. אני משתדלת להעלות תמונות שיתנו השראה בתחום האופנה״.

 

האם את חושבת שהפעילות באינסטגרם שינתה אותך?
״כן, לפני מספר שנים הייתי ביישנית. מאז שפתחתי את האינטסגרם, התחלתי לקבל פידבקים על המראה ועל הסטייל שלי. אין ספק שזה העלה לי את הבטחון.  היום מרכז הכובד של עולם הפרסום והאופנה עבר לאינטרנט. כמובן שאני ממליצה לבנות צעירות להתייחס לאינסטגרם בצורה פרופורציונלית, כדי שלא יפגע הדימוי האישי שלהן. הן צריכות להבין שהן שוות בלי קשר למספר הלייקים והעוקבים״.

 

נועם שקד. צילום: אינסטגרם
״התשוקה לאופנה, שהייתה תמיד נוכחת, היא שהובילה אותי להקמת העסק שלי״. נועם שקד. צילום: אינסטגרם

 

ההשקעה והמאמץ השתלמו

אילו גופים פונים אליך למטרות עסקיות?
״פונות אליי חברות מהארץ ומחו"ל, שעוסקות בעיקר בתחום האופנה: הלבשה, הנעלה, אקססוריז, תיקים ועוד. אני לא משתפת פעולה עם כל חברה. אני עושה שיתופי פעולה וממליצה רק על חברות שאני באמת מאמינה בהן ובאיכות המוצר, ושאני מרגישה שהעוקבים שלי יאהבו את המוצר שלהן. לכן יצא לי לסרב לחברות שאני לא מתחברת אליהן״.

 

עם לוח הזמנים העמוס בטח קשה למצוא זמן לחברים\בן זוג, לא?
״אי אפשר להתווכח עם זה, אבל אני מאמינה שאם רוצים משהו, עושים הכל כדי שזה יקרה. למרות לוח הזמנים העמוס בעסק, לימודים בבית הספר (כיתה יב), ותפעול חשבון האינסטגרם אני משתדלת לזכור שאני רק בת 18. אני מצליחה לשלב הכל יחד, זה כרוך בעבודה קשה ורצון רב״.

 

מה הרגע שהכי שימח אותך?
״כשמכרתי בפעם הראשונה שמלה של cokiaje, הרגשתי שכל ההשקעה והמאמץ השתלמו״.

 

היכן את רואה את עצמך בעתיד?
״השאיפות שלי מאוד גבוהות, אני מקווה שהעסק יגדל עד לרמה בינלאומית, אני מקווה להמשיך להתקדם בתחום האופנה״.

 

מה המוטו שלך בחיים?
״LIVE.LOVE.LAUGH – Believe you can and you’re half way there״.
"תחיי. תאהבי. תצחקי – תאמיני שאת יכולה ואת כבר בחצי הדרך".

 

נועם שקד, Noam shaked

האינסטגרם של נועם שקד:  noam.shaked    cokiaje
המייל של נועם שקד: noamshaked50@gmail.com

 

Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, תעשיית האופנה
תגובות פייסבוק