בית האופרה

בלט בוריס אייפמן-01
|

בלט בוריס אייפמן חוזר לישראל עם שתי יצירות: "ענוג הוא הלילה" בעקבות ספרו של סקוט פיצג'רלד שהועלתה בבכורה השנה  והיצירה "רודן", החוזרת לישראל בעקבות ההצלחה בביקור הקודם, בלט על פי סיפור חייו של הפסל אוגוסט רודן והמוזה שלו קאמי קלודל.  ביקור זה יחתום את הסדרה "מחול במשכן"

בית האופרה

 

 

בלט בוריס אייפמן
"ענוג הוא הלילה". בלט בוריס אייפמן

"ענוג הוא הלילה" 23/07-25/07 (בעקבות ההצלחה נוספה הופעה ביום ו' 24/07 בערב). "רודן" 26/07-28/07  בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב

ענוג הוא הלילה

בלט בוריס אייפמן חוזר לבימת המשכן עם היצירה החדשה, המרגשת והסוחפת: "ענוג הוא הלילה" בעקבות ספרו של פרנסיס סקוט פיצג'רלד "ענוג הוא הלילה".  למוסיקה מאת גרשווין, שוברט ואלבן ברג, מעלה אייפמן את גרסתו לספר האהוב של הסופר האמריקאי.

רודן

ביצירה זו  בחר אייפמן לעסוק במערכת היחסים המורכבת והטעונה בין הפסל אוגוסט רודן לבין המוזה/המאהבת שלו הפסלת הצעירה רדופת השדים, קאמי קלודל. חיבוטי הנפש של האמן היוצר מעסקים את אייפמן בכל יצירותיו רבות.

סיפור מערכת היחסים בין רודן לקאמי קלודל היה עתיר ביצרים ודרמה. במשך 15 שנים היו השניים גוף יצירתי אחד. אבל הפרידה שלהם היתה מכת מוות לבריאותה הנפשית של קלודל וסימנה את תחילת הדרך לקריסתה המוחלטת.

כמעט נשכחת, בילתה קלודל את 30 שנותיה האחרונות בבית חולים לחולי נפש. האובססיה שלה לקשר שנרקם נגדה לדעתה, ובו ראתה את רודן כקושר הראשי, היוותה עינוי לנפשה של האישה הפגועה.

קאמי הלכה לעולמה בשנת 1943, נשכחת וננטשת על ידי כל מכריה.
הבלט "רודן", הוא התבוננות אמנותית רבת עוצמה על טיבעם הטרגי של חייהם של הגאונים.

באמצעות שפת תנועת גוף ייחודית של הבלט הפסיכולוגי המודרני, מציג אייפמן לא רק קונספט חדש על עולם התשוקות האנושי כפי שבא לידי ביטוי מופלא ביצירותיהם של רודן וקלודל.

אלא גם יוצר יצירת אמנות המוקדשת למסתוריות שבתהליך היצירה. במהלך היצירה יוצרים הרקדנים בגופם את הפסלים המוכרים והאייקונים של רודן, ומותירים את הקהל מלא פליאה והשתאות.

בלט בוריס אייפמן

הלהקה זכתה לפופולאריות עצומה בישראל. זהו ביקורה ה- 15 של הלהקה בארץ.
אייפמן הקים את להקת הבלט שלו בשנת 1977, כשהוא משלב בין בלט קלאסי לבלט בן זמננו בסגנונו המיוחד. אחרי שנים רבות שבהן נאבק באיסורים שונים שהגבילו את יצירתו, הצליח אייפמן לבסס את הלהקה, המונה היום כ- 60 רקדנים, והקים מרכז יצירה משלו, הפועל בעיר סנט פטרבורג.  מאז 1990 מסיירת הלהקה באסיה, גרמניה, אנגליה, דרום אפריקה, פולין, ספרד, אוסטריה, צרפת וארצות הברית. בשנת 2000 צירף בלט הבולשוי במוסקבה את יצירתו של אייפמן "המלט הרוסי" לרפרטואר הקבוע של הלהקה.

אייפמן יצר 40 בלטים. הוא וסולני הבלט צ'ייקובסקי זכו בפרס מסכת הזהב, הפרס היוקרתי הרוסי למחול. אייפמן אף זכה בפרס מסכת הזהב מיוחד, למפעל חייו.

הוא גם זכה ארבע פעמים בפרס של סנט פטרבורג ובפרס מיוחד ברוסיה לתרומתו לקידום אמנויות הבמה, פרס אביר האמנויות, מטעם ממשלת צרפת, פרס מטעם הממשלה הרוסית , אמן רוסיה ופרופסורה באקדמיית ואגנובה לבלט.

באותה אקדמיה החל את לימודיו, וסיים במחלקת הכוריאוגרפיה של הקונסרבטוריון של לניניגרד. בשנת 2004 יצר בלט במערכה אחת שהוזמן על ידי ניו יורק סיטי בלט כחלק מחגיגות המאה לכוריאוגרף ג'ורג' בלנשיין.

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק