עניבה גם לנשים. איך הכל התחיל?

צילום שנוצר באמצעות AI * -2
|

טרנד העניבה לנשים לא ממש חדש ובכל זאת, כעת יותר מתמיד הוא משולב בפרטי אופנה של רשתות האופנה המובילות. איך השתלבה העניבה לאופנת נשים?

שילוב עניבה בבגדי נשים מופיע כבר בעיצובי האופנה של המעצב הנודע אלכסנדר מקווין, כעת גם רשתות אופנה מובילות כמו זארה, ומנגו עושים בו שימוש.

אלכסנדר מקווין. צילום: מתוך האתר - 2
אלכסנדר מקווין. צילום: מתוך האתר החברה

בעבר שימשה העניבה כחלק מאופנת הגברים, איך בכלל העניבה נכנסה לחיינו? כיצד משלבים נכון את העניבה באופנת נשים?

הכל התחיל אי שם בימי לואי השלושה עשר, מלך צרפת בימי מלחמת שלושים השנים שהתרחשה בין השנים 1618–1648. לואי המלך גייס לצבאו שכירי חרב קרואטים שלבשו צעיפים לצווארם. העניבה שימשה כמעין מפית לניקוי שאריות המזון מהפנים, או לחילופין לשמירת החולצה מפני כתמים.

זארה. צילום מתוך אתר החברה - 3
זארה. צילום מתוך אתר החברה

בימי המהפכה התעשייתית, הפכה העניבה לפריט המסמל גבריות. חיפשו לעניבה גירסה שתהיה נוחה יותר לעבודה. הגברים בילו ימים ארוכים בעבודה והעניבה הפכה לפריט גברי בעיקרו. במהלך הזמן תושבי פריז התלהבו מהמראה של העניבה, והפכו אותו כפריט אופנה לנשים וגברים כאחד בכל רחבי אירופה.

מנגו. צילום מתוך אתר החברה -1
מנגו. צילום מתוך אתר החברה

היום אין ממש הבדל בשילוב העניבה באופנת גברים או באופנת נשים. בקולקציות האחרונות של רשתות האופנה המובילות, ניתן לראות שילובים שונים של העניבות בבגדי נשים. העניבה משתלבת היטב במראה הקלאסי של חליפה וחולצה מכופתרת. ניתן לשלב את העניבה גם בפריטי אוברסייז מרושל ליצירת לוק מגניב.

דינה נמדר

דינה נמדר. אינסטגרם: dina.n21

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים
תגובות פייסבוק