פסטיבל דרום עולה

פסטיבל דרום 2-4
|

תערוכות ענק בטיילת אשקלון העוסקות בצבעים השונים של החברה המקומית תוצגנה לשלושה ימים בלבד בחוה"מ סוכות. שלישי-חמישי 29.9-1.10.15 בין השעות 17:00-23:00

פסטיבל דרום 2
אורית ישי. שטח אש

במסגרת פסטיבל "דרום עולה 2" בסוכות – תערוכות ענק בטיילת אשקלון של יצירות וידאו, צילום  מחול ומיצגים מהדרום. עשרות אמנים, סטודנטים וילדים יציגו את הצבעים השונים והאחרים מהם מורכבת החברה המקומית. United Colors of Ashkelon (או: האחר הוא אני).
תערוכה מיוחדת במינה שאוצרת אריאלה פלוטקין – אמנית ומרצה לאמנות במכללת ספיר.

פסטיבל דרום 2-3
גדעון אגזה

בימים בהם תוהה שר החינוך האם 'האחר הוא אני', מבקשת תערוכה קבוצתית זו לייצר מבט נוסף על השונות הנראית בין בני-אדם. כן, בני אדם שונים אחד מהשני במראה שלהם – צבע, גודל, מין, במנהגים ואמונות, בזהות ובמעמד. וכן, השונה הוא ה'אחר' ל'אני'. וגם אני הוא 'אחר' לאחר. שונה אך שווה.

בתערוכת ענק של צילום, ווידאו, מחול ומיצגים מהדרום בשילוב אמנות אתנית יוצגו דימויי גוף שונים, מקובלים ולא מקובלים בחברה המערבית, במובן החברתי והפוליטי. התערוכה מתמקדת בתפיסות השונות של גוף, צמיחה, קריסה ויופי מסוגים שונים.

בתערוכה משתתפים אמנים מוכרים ואמנים מקומיים מאשקלון והדרום.
בין העבודות בתערוכה : תצלומים של גדעון אגזה המראות הווי אינטימי מרהיב של בני קהילתו האתיופית. אורית ישי מציגה דימויים מתוך הסדרה ה"ג'ינג'ים", אבישי פינקלשטיין מציג צילומים שמתחקים אחרי ה"אחר" ע"פ חז"ל. ורה קורמן מציגה וידאו בו נראים גבר ואישה ברגע כביכול אינטימי מבודח . רינת שנידובר מציגה ילדה של עובדים זרים מחופשת לשוטרת בחלל ביתה הפרטי ופליט על רקע מלאכותי טרופי ועוד.

פסטיבל דרום 2-1
FATIMA רינת שנידובר 2015

צובעים את טיילת אשקלון
פרויקט מיחזור ענק ומרהיב המנוכס לעולמות של מיחזור וסביבתיות -עשרות אלפי שקיות ניילון צבעוניות יצבעו את הטיילת לאורכה. המיצג ייבנה בשיתוף גני הילדים בעיר וסטודנטים לעיצוב ואמנות, בהובלתה של האמנית טל פרנק

 

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק